2 Haziran 2017

Badrinath Ki Dulhania / Hint Filmi / 2017

Badrinath Ki Dulhania

Bollywood'un en sevdiğim ikilisi Alia Bhatt ve Varun Dhawan'dan çok tatlı çerezlik bir film...

Badrinath Ki Dulhania konusu: Badri (Varun Dhawan) evlenmek isteyen bir gençtir. Bir gün bir düğünde Vaidehi (Alia Bhatt)'yi görür ve ona aşık olur. Badri hemen ertesi günü Vaidehi'nin okul çıkışına gider. Ve ona evlenmek istediğini söyler. Vaidehi Badri'yi ciddiye almaz ve yoluna devam eder. Ancak Badri her fırsatta onunla cidden evlenmek istediğini dile getirir. En sonunda Vaidehi evliliği kabul eder ancak bekar olan ablasına da bir eş bulması şartıyla.

Filmi sırf bu ikili için izledim. Hiç bir beklentim yoktu. Ancak beni şaşırttı. Konusu klasik.. Ama önemli mesajlar içeren bir film. Bir çok Hint Filminde izlediğimiz kız çocuğunu hor görme, erkek çocuğunu göklere çıkarma bu filmde de işlenmiş. Ne yazık ki bu ayrım Hindistan'da hala var.

                    "Erkek = servet, kız = borç. Servet doğduğu zaman Laddolarla kutlanır,
borç doğduğu zaman ucuz tatlılarla kutlanır."


Birazda bu tatlı çiftimizden bahsedeyim. Daha önce birlikte oynadıkları filmleri de izlemiştim. Gerçekten her zaman enerjileri harika. Birbirleriyle uyumları mükemmel.
     
              Badrinath Ki DulhaniaBadrinath Ki Dulhania

Badri'nin Vaidehi'yi eviliğe ikna etmeye çalıştığı sahneler en çok güldüğüm sahnelerdendi. Varun'un tatlılığını bilen bilir. Badri karakteri de ona çok yakışmış. Tüm tatlılığıyla filmi baştan sona tebessümle izlettiriyor.
Filmde sevdiğim bir diğer ikilide Badri ve onun en yakın arkadaşı Somdev... Her anında yanında olan, her zaman Badri'ye destek olan bir arkadaş. Bu ikisinin sahneleri de çok komikti 😂

Badrinath Ki Dulhania

Filmi o kadar çok sevdim ki her anını uzun uzun yazmak istiyorum ama spoiler vermemek için yazmayacağım 😊

Badrinath Ki Dulhania

Badrinath Ki Dulhania

Filmi genelde tebessümle izledim ancak bir sahnede resmen kahkaha attım.


Badrinath Ki Dulhania

Badri ve Vaidehi sokakta konuşurlarken gangster görünümlü bir grup karşılarına çıkar. Badri hemen Vaidehi'yi oradan uzaklaştırır. Vaidehi koşup arkadaşlarını çağırır ve birlikte Badri'yi kurtarmaya giderler.

Badrinath Ki Dulhania

Ancak grubun amacı haraç kesmek vs. değil çok farklı bir şey :D

Badrinath Ki Dulhania yorum

Bu eğlenceli sahnelerin yanında bir de filmin vermek istediği mesaj var.
Hint kültürüne meraklı olanlar bilir. Erkek tarafı kız tarafından para ister. Başlık parası gibi bir şey. Birde yukarıda da yazdığım gibi kız çocuğunu "borç" olarak gören bir zihniyet var. (Hindistan'ın her eksimi bu şekilde düşünüyor diyemem ancak izlediğim filmlerden, Hint kültürü hakkında okuduğum yazılardan biliyorum büyük kısmı bu düşünceye sahip maalesef.)
 Vaidehi bu duruma karşı çıkan bir kızdır. Evlenmek yerine kariyerine odaklanmak ister. Ancak Badri'nin ailesi hem kız tarafından para ister hem de gelininin çalışmasını istemez.
Vaidehi bu durumun üstesinden gelmek için mücadele eder.

Filmi izlemenizi tavsiye ediyorum. Eğlenceli, tatlı bir film..
İzleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler 😊




Not: Gifler Tumblr'dan alıntı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder