30 Nisan 2021

Chhichhore / Hint Filmi / 2019 (BCP-Nisan )

 


"Hayattaki en önemli şey, hayatın kendisidir."

Blogları Canlandırma Projesi kapsamındaki nisan ayı temamız çocuk, aile, dostluktu. Bende dostluk ile ilgili bir film izledim.
Etkinlik ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz tıklayınız. 

Konusuyla, verdiği mesajlarla, dostluklarıyla her şeyiyle harika sıcacık bir film ile geldiim 😊 

Chhichhore konusu, üniversite bittikten sonra iletişimleri kopan, o dönemlerde "Kaybedenler" olarak adlandırılan 6 arkadaş yıllar sonra üzücü bir olay sonucu tekrar bir araya gelirler.


Maya (Shraddha Kapoor)

Üniversitedeki tüm erkeklerin peşinde koştuğu güzeller güzeli Maya.
Not: Maya kaybedenlerden biri değil 😊


Anni (Sushant Singh Rajput)

Kaybedenlerin saftirik aşığı. Evet doğru tahmin kendisi Maya'dan hoşlanıyor 😍

Maya'nın peşinden koşan çok ama o gönlünü bizim Anni'ye kaptırdı.


Bu tatlış çiftimiz bir zaman sonra evlenmiş, bir oğluşları olmuş hatta boşanmışlar bile. Biz filmin başında oğullarının büyümüş üniversite çağına gelmiş halini görüyoruz direkt.
İşte filmin asıl olayı da bu. Üniversite sınavı.
Oğulları Raghav'da üniversite sınavına girmiş, sınav sonuçlarını bekliyor. Aşırı stresli, başaramama korkusu var. Ve sınav sonuçları açıklanır bir bakar ki korktuğu başına gelmiş, sınavı geçememiş.
 Raghav bu üzüntü nedeniyle talihsiz bir olay yaşar.
Bu olay üzerine babası da her şeyin sınav olmadığını, hayatta kaybetmenin de kazanmanın da olduğunu oğluna anlatır. Ama nasıl ? İşte geçmişte kaybedenler üyesi olduğundan, o dönemlerde yaşadıklarından bahseder. 
Bu vesileyle uzun zamandır iletişim kurmadığı arkadaşlarını da arar, oğullarının talihsiz bir olay yaşadığını anlatır ve hepsi de tüm işlerini, her şeylerini bırakıp hem eski arkadaşlarına destek olmak hem de onların çocuklarına moral vermek için hemen Anni'lerin yanına gelirler.
Üniversite yıllarında yaptıkları yaramazlıklardan, arkadaşlıklarından uzun uzun konuşurlar.

Filmde geçmiş yıllarını işte böyle anılarını anlatırlarken izliyoruz. 

Geleyim diğer kaybedenlerimize 😊


Sexa (Varun Sharma)

1 numaralı kaybedenimiz. Sexa onun takma adı. Neden Sexa diye soracak olursanız cevabı zaten adında gizli 🙈


Mummy (Tushar Pandey)

2 numaralı kaybedenimiz. O neden Mummy dediğinizi duyar gibiyim. Kendisi tam bir ana kuzusu 😂
Sürekli anne anne diye ağladığından takma adı Mummy olmuş. Aşırı saf, masum bir çocuk. 


Acid (Naveen Polishetty)

3 numaralı kaybedenimiz. Sürekli sinirlenip, asit gibi köpürdüğü için ona da bu ismi vermişler 😄
Ayrıca ağzından küfürden başka bir şey duymak zordur. Bu yaratıcı küfürlerini Mummy'ye de öğretmek istiyordu ama Mummy her duyduğu küfürde şoklara giriyordu yazık 😂


Bevda (Saharsh Kumar Shukla)

4 numaralı kaybedenimiz. Alkolik. Bu kadar 😄


Derek (Tahir Bhasin)

Ve son olarak 5 numaralı kaybedenimiz. Anni'den sonra en yakışıklı çocuk 😍 Çocuğumuz iyidir hoştur ama sigara bağımlısıdır 😄

Kaybedenler




Çok güzel eğlendiler birlikte 😄

Üniversite yıllarımı onlar gibi eğlenceli geçiremediğim için bir miktar üzgünüm. 

Şimdi de geleyim onlara neden "Kaybedenler" dendiğine.

Üniversite yurtlarında H1 H2 H3... H10'a kadar binalar var.
Ama sadece bizimkilerin bulunduğu binaya yani H4 binasına kaybedenler deniyor. Bir de H3 binası var orada en yetenekli, zeki ve yurtdışından gelen öğrenciler kalıyor.
Her yıl yurtlar kendi aralarında spor müsabakası düzenliyor ve son 15 yıldır bizimkilerin bulunduğu H4 binası hep sonuncu oluyor bu yüzden o binada kalanlara kaybedenler deniliyor.

Bizim Anni diyor ki bu böyle olmaz bu sene kazanan biz olalım ve artık kimse bize kaybeden diyemesin. Ama bir sorun var aralarında yetenekli kimse yok 😄 Aslında bazılarının iyi olduğu alanlar var ama H3 binasındakileri yenebilecek kadar iyi değiller. 
İyi olmak için uğraşsalar da nafile. Onları daha fazla hırslandıracak hem de kendilerini daha fazla bu müsabakaya vermelerini sağlayacak bir şeyler yapmaları gerekir.
En son bu duruma bir çözüm bulurlar. Herkes en sevdiği şeyden fedakarlık edecek, müsabakayı kazanana kadar o sevdiği şeye asla yaklaşmayacak. 


Bu sevdikleri şeylerden uzak durma çabaları çok komikti 😂

Hepsinin ayrı hikayesi var. Onları izlemek çok keyifliydi. 
Birde 3 Idiots filmini sevdiyseniz bence bunu da seversiniz ona çok benzeyen, aynı onun sıcaklığında bir filmdi 😊

Geçmişlerini izlemek evet keyifliydi ama günümüz hallerinde Anni ve Maya'nın oğulları Raghav'ın o sınav stresi, korkusu, hayatı o sınava bağlıymış gibi düşünmesi üzücüydü. 
Birçoğumuz yaşamışızdır o stresi. Çünkü bizim ülkemizde de hayatımız bir sınava bağlıymış gibi davranılıyor. Bu çok saçma ve üzücü bir durum. 
Bu durumla ilgili uzun uzun yazmak isterdim ama sizi sıkmayayım. Filmde bu durum yeterince ele alınıp, eleştirilmiş zaten.



Benim izlerken çok eğlendiğim, bolca güldüğüm ve bazen ağladığım muhteşem bir filmdi. Şiddetle tavsiye ederim 💗

 Son olarak bahsetmek istediğim bir şey var. Bu da Bollywood'un karanlık yüzü ile ilgili.

Filmde Anni karakteriyle izlediğimiz Sushant Singh Rajput 2020 yılında maalesef intihar etti 😔
Sebebi ise sektörde dışlanmasıydı. 
Ben onu ilk bu filmle tanıdım ve ben filmi izledikten kısa bir süre sonra bu intihar haberini aldım. Çok çok çok üzüldüm. Bu dışlanma olayından dolayı son zamanlarda psikolojik sorunlar yaşıyormuş zaten. 
Filmlerde sürekli tanınmış ailelerin çocukları, akrabaları, yakınları oynatılıyormuş bu yüzden yeni ve yetenekli birçok oyuncu filmlerde rol almakta zorlanıyormuş.
Bu zaten Hint filmleri izleyen kişiler tarafından bilinen bir şey. Açtığımız her filmde aynı kişileri görüyoruz. Yetenekli olamamasına rağmen öyle büyük isimlerle, büyük yapımlarda yer alıyorlar ki bu ne alaka şimdi deyip biraz o oyuncuyu araştırınca görüyoruz ki çok ünlü bir oyuncunun bir şeysi çıkıyor.

Sushant'ın intiharından sonra sektöre karşı çok eleştiri olmuş ama değişen bir şey olmayacak bence ama umuyorum ki olsun.

Filmde oğluna hayat ile ilgili öyle güzel şeyler söyledikten sonra gerçek hayatında intihar etmesi.. Söyleyecek bir şey bulamıyorum hala çok üzgünüm onun için.




İstediği şey çok basit bir şeydi aslında ama kimse onu duymadı, görmedi..
Kelimelerimin tükendiği yerdeyim..





Gifler Tumblr'dan alıntıdır.
Sondaki görseller Instagram: @bollynema sayfasına aittir.

33 yorum:

  1. Uzun zamandır Hint filmi izlemiyordum mutlaka izlemek isterim. Bir de 3 idiots'a benziyorsa eminim ki tadından yenmez :) Sushant Singh Rajput'un intiharı için bende çok üzgünüm. Pk filminde izlemiştim kendisini ilk olarak. Biraz zor gözüküyor ama dediğin gibi umarım sektörde bir çok şey değişir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini düşünüyorum çok güzel, anlamlı bir film ☺️ Ahh Akela umarım değişir..

      Sil
  2. Çok güzel bir film gibi. En kısa sürede izlemek istiyorum. Finalde verdiğin habere üzüldüm. Maalesef ki film-dizi sektörleri iyice bozuldu. Artık gerçek yeteneklerin kıymeti bilinmiyor. 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlenilmesi gereken bir film. Aynen öyle. Sushant'ta çok yetenekliydi çok gençti ama nasıl bir psikolojide olduğunu anlayamiyorum tabii ki artık onun icin ne kadar zor bir durumsa çareyi intihar etmekte bulmus 😔

      Sil
  3. Güzel bir filme benziyor, izlenecekler listesine ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler şimdiden umarım seversiniz :)

      Sil
  4. Hint filmlerini seven birisi olarak mutlaka izlemek istiyorum.Intihar olayına çok Üzüldüm gerçekten:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izleyin çok güzel bir film. Evet maalesef üzücü bir olay :(

      Sil
  5. Filmin güzel bir şarkısını dinliyorum ama filmi izlemedim. Biraz da sonda bahsettiğin nedenden ötürü elim gitmedi sanırım. Yine de yazını okuyunca izlemek istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O duyguyu cok iyi biliyorum bende diğer filmlerini izleyemiyorum mesela ama bunu umarım izlersin gerçekten güzel bir film.

      Sil
  6. Şu dönemde bu filmi izlersem gülmek yerine ağlarım gibi geldi :D Üniversiteme kavuştuğum zaman bakacağım bu filme, eline sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu filmi universiteyi bitirdiğim yıl izlemiştim ve öğrencilik yillarimi onlar gibi eğlenceli geciremedigim için çok pişman olmuştum baya üzülmüştüm. Umarım bu günlerde çok çabuk geçer sizde okullarınıza kavuşursunuz ve unutamayacağınız, güzel anilarla dolu ogrencilik yillariniz olur :)

      Sil
  7. Detaylı ve güzel bir tanıtım olmuş. Merak uyandırdı bende, eğlenceli görünüyor. Maya' yı oynayan kadını ilk Ek Villain filminde görmüştüm. Aslında çok hoş biri ama filmde biraz yapmacık geldi. Bu arada bu ayki temada o filmi anlatmayı planlıyorum. :)
    İntihar eden oyuncuya üzüldüm. Çoğu sektörde benzer durum var sanırım. Keşke düzelse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim :) Ek Villain benim en sevdiğim filmlerden biridir bayiliriim. Ben o kızı çok seviyorum ya Aashiqui 2 filminde de çok iyiydi izlemediysen onu izlemeni de tavsiye ederim :) Harika bir seçim tam mayıs temasına uygun :) Evet üzücü bir olaydı umarım düzelir..

      Sil
    2. O filmi izlemedim henüz, aklımda olsun. :)

      Sil
  8. oooo izlenirmiş buuu, maya kaybetmeyen pekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceli bir film kesin izlemelisiiiin :)

      Sil
  9. Epeydir Hint filmi izlemediğimi fark ettim yazını okurken. Bu filmde eğlenceli görünüyor, listeme aldım hemen. Fırsat bulabilirsem izleyeceğim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Film güzel ve iyi hissettiren bir filme benziyor, izlemek için bir kenara yazayım. İntihar haberi çok üzücü umarım bütün mesleklerde haksızlıklar son bulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle iyi hissettiren eğlenceli bir film :) Dediğin gibi umarım son bulur :(

      Sil
  11. İlk kez gördüm bakacağım mutlaka emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Filmi izlemiştim gerçekten çok güzel bir mesajı vardı başrol kızı çok seviyorum, çok güzel diğer karakterler ise çok komikti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızı bende çok seviyoruum :) Evet hepsi birbirinden eğlenceliydi :D

      Sil
  13. O son satırlara çok üzüldüm yaa. Ne yazık ki böyle sektörü kötü olan yerlerde intiharlar çok fazla. Filmi çok merak ettim, listeme ekliyorum. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef üzücü bir gerçek :( Çok teşekkür ederim iyi seyirler şimdiden :)

      Sil
  14. Hint filmleriyle aram pek yok. Oyuncunun intihar etmesine üzüldüm. Demek ki adam kayırma, haksızlık her yerde var. Keşke hiçbir yerde olmasa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keşke olmasa çok üzücü bir durum :(

      Sil
  15. yaa çok eğlenceli görünüyor izlerim ben dee :)

    YanıtlaSil
  16. Filmin konusuna bayildim, ancak intihar haberine cok uzuldum... Sanirim dunyanin her yerinde her sektor, ozellikle de bu medya sektoru boyle. Insanlar torpillilerin yaninda bir cok sıkıntı cekiyor ve kaybolup gidiyor.. Ins daha fazla insanin hayallerine ve daha onemli seylerine mal olmazlar... Filmi listeme alacagim, emeginize saglik⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gencecik insanlar hayallerine ulaşmak için çalışıp çabalarken birilerinin torpille çok kolay bir şekilde o insanların önüne geçmesi çok üzücü. Dediğiniz gibi maalesef dünyanın her yerinde var bu durum. Umarım son bulur umarım bir daha böyle üzücü haberler almayız. Çok teşekkür ederim iyi seyirler şimdiden.

      Sil