4 Nisan 2024

A Killer Paradox / Kore Dizi / 2024

 A Killer Paradox poster

Yine birçok kişinin beğenmediği ama benim bayılarak izlediğim bir Netflix dizisi A Killer Paradox

Uzunca bir aradan sonra bloğa dönmenin mutluluğunu yaşıyorum. Blog yazısı için her bilgisayar başına oturduğumda gerçekten çok mutlu oluyorum. Yazdıkça yazasım geliyor. Ama maalesef çok sık vakit ayıramıyorum. Kendime her seferinde en azından ayda bir yazmak için söz veriyorum ama yok olmuyor maalesef 😄 Neyse şimdilik arada da olsa uğramaya çalışacağım bakalıımm. Neyse lafı uzatmadan dizimize geçeyim.

A Killer Paradox konusu; istemeden birini öldüren genç bir adam, bir seri katile dönüşür. Ve bir dedektif, bu birbiri ardına gerçekleşen cinayetleri çözmek için katilin peşine düşer. 

-8 bölüm-
Gerilim

A Killer Paradox Choi Woo Shik

Lee Tang (Choi Woo Shik) 

Bir markette yarı zamanlı çalışan, aynı zamanda üniversite öğrencisi olan bebek yüzlü oğluşumuz Lee Tang. 

Lee Tang lise zamanlarında zorbalığa uğrayan bir gençmiş. İçinde bastırdığı o intikam duygusu bir gün ortaya çıkar. Nasıl mı ? Şöyle ki, Lee Tang bir akşam vardiyasındayken markete 2 adam gelir ve biri aşırı sarhoştur. Lee Tang'a bir sürü kötü sözler söyler. Lee Tang çok sinirlenir ama hiç belli etmez. Vardiyası bittiğinde evine giderken yolda o adamlardan birini görür ve yine tartışma çıkar. Bu tartışmanın sonunda Lee Tang'ın içinden bambaşka biri çıkar. O bebek yüzlü çocuk gider onun yerine bebek yüzlü psikopat gelir.

A Killer Paradox

Lee Tang panikler, ne yapacağını bilemez ve ne olacağını görmek için bir süre bekler. Ama tesadüf ki o öldürdüğü adam yıllardır polisin yakalayamadığı bir seri katil çıkar 😂 Lee Tang bir şekilde bu cinayetten sıyrılır.

Ama daha sonra yine istemeden bir cinayet daha işler. Daha sonra bir daha.. Sonra bir dahaa derken bir baktık ki seri katile dönüştü.

A Killer Paradox

Onda bu katil potansiyelini gören bir hacker Lee Tang'a iş birliği yapmayı teklif eder. Kısaca der ki; "Ben adaleti sağlamak için kötülerin ölmesini istiyorum ama bunu yapacak gücüm yok. Sen güçlüsün yapabiliyorsun. Ben sana isim vereceğim sen gidip öldüreceksin." Ve bu konuda anlaşıp birlikte çalışmaya başlarlar. 

A Killer Paradox

Lee Tang işlediği her cinayetten bir şekilde sıyrılmaya devam eder. Ancaak bir dedektif Lee Tang'dan şüphelenmeye başlar.

A Killer Paradox

Jang Nan Gam (Son Seok Koo)

İşte bizim dedektif beyimiz Nan Gam. Dedektif bey, Lee Tang'dan şüphelenince onun her hareketini izlemeye başlar ama her ne kadar kendinden emin olsa da Lee Tang'ın o cinayetleri işlediğine dair kanıt bulamaz. 

Derkeeen bir gün ortaya 2. bir seri katil çıkar.

A Killer Paradox

Song Chon (Lee Hee Joon)

Bu katil ise Lee Tang'a benzemez. Daha acımasız ve çok daha güçlüdür. Bu adam daha önce bizim hackerla çalışmış oradan bir bağlantı var. Aynı zamanda dedektif beyimizle de geçmişten çok tatsız bir bağlantısı var. İşte hal böyle olunca kaçmaca, kovalamaca daha da heyecanlı hale gelir. 

Şimdi, Lee Tang ve bu katil aynı işi yapıyor gibi gözükse de aralarındaki fark şu. Lee Tang katil olmak istemiyor ama kendine hakim olamıyor, adaletsiz bir durum gördüğünde ister istemez müdahale ediyor. Diğer katil ise bu işten çok keyif alıyor. Ve çok acımasız planlar yapıyor.

A Killer Paradox dizi yorumu

Lee Tang karakteri gerçekten kendi içinde bir çatışma yaşıyor. Bu duygusu bana fazlasıyla geçti. Her geçen bölümde Lee Tang'ın o masum hallerinden psikopatlık evresine geçişini, psikopatlıktan ise pişmanlık evresine geçişini izlemek, o değişimi görmek gayet keyifliydi. 

Diziyi sevmeyen çoookk fazla kişi var. Ben yorumları okudukça başta izlemek istemedim ama çok sevdiğim ve zevkine güvendiğim Deeptone bu diziyi izlemiş ve sevmiş o zaman dedim bende izlemeliyim. Deep yine beni şaşırtmadı gerçekten ben bu diziye bayıldım. 

Özellikle yönetmen harika bir iş çıkarmış. O ağır çekim sahneler ve o sahnede arkada çalan şarkı, oyuncuların oyunculukları derken ortaya izlemesi keyifli sahneler çıkmış. Ben bu tarz dizilere bayılıyorum. Sıradan olmayışı hoşuma gidiyor. 

Sevmeyenleri de anlayabiliyorum. Gerçekten herkesin seveceği bir dizi değil ama çokta kötü değil yaniii hakkını yemeyin lütfen 😂 

Vee geleyim oyunculara

A Killer Paradox dizi oyuncuları

Lee Tang karakterini canlandıran Choi Woo Shik benim çook sevdiğim oyunculardan biridir. Daha önce birçok dizi ve filmini izledim. Ama en ön planda oldukları Parasite filmi ve Our Beloved Summer dizisi.

Woo Shik çok bebek yüzlü olduğu için ben onu hep böyle gençlik dizilerinde şımarık, komik, eğlenceli karakterlerde oynarken hayal ederdim. Bu dizide katil olacağını duyduğumda baya şaşırdım çünkü bu tiple öyle bir karakter kafamda tam oturmamıştı. Açıkçası böyle bir rolün altından kalkabilir mi diye de endişelendim (Evet bana kaldı onun oyunculuğu hakkında endişelenmek 😄)

Woo Shik bebeğimi bu dizideki rolünün altından başarıyla kalktığı için alkışlıyorum 👏👏 Vee daha birçok farklı karakterde görmek için sabırsızlanıyorum.

Geleyim dedektif beyimizi canlandıran Son Seok Koo'ya. Kendisine Matrimonial Chaos dizisinden beri hayranım. Bu hayranlığım daha sonra D.P. 1. sezon (Dizi yorumum için tık tık) ve D.P. 2. sezon (Dizi yorumum için tık tık) ile kat kat arttı. O salaş duruşu, buğulu bakışı, mest eden sesi.. Aahh Ahh.. Birde müthiş oyunculuğu var yaaa tam olarak zirvelerde benim içiiinn. 

Neysee bu dizideki karakterine gelecek olursam, her zaman ki gibi kendisini keyifle izledim. Eminim onu ilk kez izleyenlerde oyunculuğunu beğenmiştir. Karakterine cuk oturmuş. Tam onun tarzı bir dedektif rolündeydi. Yine çok başarılıydı. Başarılarına başarı katması dileğiyle 💗

Senaristler şu adama bol bol güleceği dizi yazarsanız çok sevinirim. Büyük sevaba girersiniz haberiniz olsun.

Vee ikinci seri katilimizi canlandıran Lee Hee Joon. Arkadaşlar bu nasıl bir oyunculuktur. Bu nasıl karakterle bir bütün olmaktır. Ba yıl dıımm. İnanılmazdıı. Ben Hee Joon'u galiba sadece Mouse (Dizi yorumum için tık tık) dizisinde izlemişim. Orada da çok iyiydi ama bu dizi de bambaşkaydı. Gerçekten çok korkunçtu 😄 İyi ki böyle bir rolde görmüşüm onu. Ona da kocaman bir alkış 👏👏👏

A Killer Paradox dizi yorumum bu kadardı. Bence seri katilli, kaçmacalı kovalamacalı diziler sevenler bir şans verip izlesinler. En azından oyuncular için bunu hak ediyor.


Bloğumda Yayınladığım Gerilim Türündeki Diziler

Alice In Borderland ★★★★★ - Japon

Happiness ★★★★ - Kore

Hellbound - Kore

The Guest ★★★★★ - Kore

Squid Game ★★★★★ - Kore

Undercover ★★★★★ - Kore

Dark Hole ★★★ - Kore

Mouse ★★★★★ - Kore

Beyond Evil ★★★★★ - Kore

Save Me ★★★★★ - Kore

Save Me-2 ★★★★★ - Kore

10 yorum:

  1. çok fena iyiydi bu diziiii :)

    YanıtlaSil
  2. bunu da not aldım bakalım. Kore dizilerini izlemek çok uzun zaman alıyor bende ama bakalım hayırlısı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar benim içinde öyle :) Ama bu dizi 8 bölümcük zaten hem de sürükleyici :)

      Sil
  3. Blog dünyası bambaşka, hep özleniyor :)

    YanıtlaSil
  4. Kore dizilerinin sonu yok :))

    YanıtlaSil
  5. Son Seok Ku oynuyormuş, o zaman izlenir. Geçenlerde iki dizisini izledim, oyunculuğu çok iyi. 😃 Dizinin konusu da bayağı ilginç, fırsat bulursam bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seok Ku gerçekten iyi bir oyuncu sırf onun için bile izlenir :) Diziyi sevmeyen çok kişi var umarım sen seversin :D

      Sil