25 Mart 2021

Birthcare Center / Kore Dizi / 2020 (BCP-Mart Ayı)

Birthcare Center

Doğum sonrası bir bakım merkezinde yaşayan annelerin kim daha iyi anne savaşlarına hazır mısınız ?
8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle Blogları Canlandırma Projesi kapsamındaki Mart ayı temamız  kadındı. Bende bu temaya fazlasıyla uygun olduğunu düşündüğüm bir diziyle geldim 😊
Proje ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Birthcare Center konusu, dizimiz, annelerin ve yeni doğan bebeklerinin evlerine dönmeden önce kaldıkları bir doğum sonrası bakım merkezinde geçmekte.
-8 bölüm-

Birthcare Center

Oh Hyun Jin (Uhm Ji Won)

İlk annemizle başlayalım. Kendisi 40'lı yaşlarında işkolik taze bir anne. Tüm hayatı boyunca sıkı çalışmış. Çalıştığı şirkette en genç müdür unvanını almış iş hayatında oldukça başarılı bir kadın.
Tabi bebişi olunca bütün düzeni bozuldu. Ne yapacağını bilemez oldu. Zaten kafası bir hayli karışık olan annemizin kafasını bir de bakım merkezindeki diğer annelerin söyledikleri karıştırdı. (Burada demek istediğimi yazımın devamında detaylı anlatacağım.) 
Geleyim Hyun Jin'in dünyalar tatlısı kocasına 😍

Birthcare Center

Kim Do Yoon (Yoon Park)

Kendisi aşırı anlayışlı bir eş, çok tatlı bir adam. 

Birthcare Center

Annelerin, doğum öncesi bebek bakımı vs gibi şeylerle ilgili olan eğitimlerine eşi, işinden dolayı katılamayınca kendisi katılmıştı 😄 Oradaki tek erkek oydu 😄

birthcare center

Kendi sorup kendi cevaplıyor aşırı tatlı 😍

birthcare center

birthcare center

Bu kahkaha attığım sahnelerden biri 😂

birthcare center

birthcare center

Her konuda yardımcı bir eş 😂

Ben bu çiftin arasındaki ilişkiye hayran kaldım. Özellikle babamızın bu ilgisi, alakası, bazen eşini anlayamasa da en azından anlamaya çalışıp bir şeyler için çabalaması çok tatlıydı 💕

Vee gelelim bakım merkezindeki diğer annelere.

Birthcare Center

Jo Eun Jung (Park Ha Sun)

Bakım merkezindeki en tecrübeli anne. Merkezin kraliçesi. İkiz erkek çocukları var. Birde yeni doğmuş bir erkek bebişi var.
Daha önce ikiz büyütmüş biri olarak herkesin örnek aldığı, tecrübesinden faydalanmak istediği bir anne. Gerçekten bilmediği hiçbir şey yok. 
Merkezdeki bütün anneler ondan tavsiye almak için peşinde pervane oluyor. 

Birthcare Center

Lee Roo Da (Choi Ri)

Merkezdeki en aykırı anne. Mesela bebeğini emzirmeyi reddediyor. Vücudunu sıcak tutması gerekirken tam tersini yapıyor. Yediğine içtiğine asla dikkat etmiyor. Bu tavırlarından dolayı bütün anneler tarafından hayretle izleniyor 😂 
Ve tabi hepsi için en kötü anne modeli olarak görülüyor. Ama bu Roo Da'nın umurunda mı ? Asla 😂

Birthcare Center yorum 

Öncelikle diziye bayıldığımı söylemek istiyorum. Dizi ama yaşananlar asla kurgu değil. Hayatın gerçekleri.
Benim çocuğum yok. Dizinin ilk bir kaç bölümünü izlerken dedim ki asla çocuk doğurmamalıyım 😄
O hamilelik süreci, doğum anı ve doğum sonrası hepsi çok korkutucu geldi bana. Çevremde çok kez hamile gördüm. Bir çoğunun sancı çekme anına, doğum sonrası yaşadıkları zorluklara şahit olmuştum o zamanda çocuk doğurmamaya karar vermiştim ama sonra o tatlış bebişleri görünce birazcık yumuşamıştım. Bu diziyi izlerken de öyle oldu. Bir kaç bölüm sonra fikrim değişti. Anne olmak her anlamda çok çok zor ama aynı zamanda çok güzel 💕

Diziyi izlerken anladım ki bu süreçte eşinizin de çok anlayışlı olması lazım. Tabi diziden öncede biliyordum da izlerken daha iyi anladım. 

Şimdi annelerin zaten kendi dertleri yetmezmiş gibi birde çevreden gelen şunu yap bunu yap şunu ye bunu ye diye darlayanlar var. 
Bu dizide de merkezdeki diğer annelerin darlamarını izliyoruz 😂

Yukarıda bahsetmiştim diğer annelerin, kafası karışık olan annemizin daha çok kafasını karıştırmalarından. 
Bazı anneler çalışıyor olsalar da doğum yaptıktan sonra işi bırakıp ya da en az 1 yıl izin alıp çocuğuna bakması gerektiğini düşünüyor. Ama yazımın başında anlattığım ilk annemiz tam tersini düşünüyor.
Çünkü bu yaşına kadar işi için verdiği tüm emekler bebeği doğduktan sonra heba olsun istemiyor. Çok kısa bir izin kullanıp hemen işinin başına dönmek istiyor. Haliyle farklı düşünen diğer anneler tarafından düşüncesiz anne, ilgisiz anne olarak görülüyor. 
Daha bir sürü farklı düşüncelerin çatışması var dizide.
Ayrıca dizi sadece bu şekilde ilerlemiyor. Komikli sahnelerde var ağlatmalı sahnelerde var hatta azıcık gerilim bile var 😊 Çok güzel ve anlamlı bir dizi.

Tüm dizi boyunca acaba anne olsam nasıl bir anne olurdum ? Böyle bir durumda olsam ben ne yapardım ? Bu tarz sorular döndü kafamın içinde.

Özellikle annelerin, anne adaylarının bence izlemesi gereken bir dizi. Hatta eşlerle izlemek içinde harika bir dizi.
Erkekler biraz bilgisiz gibi bu tarz konularda. Yani doğum sürecinde anneye nasıl destek olunmalı, doğum sonrası neler yapılmalı bunları bilmeleri lazım. Özellikle annenin psikolojisini anlayıp ona göre davranmaları lazım. 

Ah unutmadan son olarak dizide gözümüzü gönlümüzü açan tatlış bir bey var.  Sadece benim değil merkezdeki tüm annelerin gözünü gönlünü açan bir bey 😍 Kısaca onu da tanıtayım.

Birthcare Center

Birthcare Center

Birthcare Center

Tatlış kurye beyimiz Ha Kyung Hoon (Nam Yoon Soo)

Her gün saat üçte merkeze kargo getiriyor. Onun geleceği saatte tüm anneler ve orada çalışan personeller süslenip püslenip kapıya koşuyorlar 😂 Onun sahneleri de güzeldi 💗

Bu diziyi izleyen anneler, anne adayları varsa özellikle dizi hakkındaki düşüncelerini merak ediyorum benimle paylaşırsanız sevinirim 😄

İzleyecek olanlara da şimdiden keyifli seyirleer 💗


Gifler Tumblr'dan alınmıştır.


33 yorum:

  1. Buffiy den güzel bir dizi tavsiyesi daha. 😍 Konu olarak gerçek hayattan parçalar sunması dikkatle değer. Listeme ekliyorum diziyi. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim umarım bunu diziyi de seversin :)

      Sil
  2. Kesinlikle listeme ekliyorum 😻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  3. Diziyi ilk kez gördüm konusunu beğendim bakacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim şimdiden iyi seyirler ☺️

      Sil
  4. Blogunuzu takipteyim bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  5. ha haa şimdiden sevdim bile diziyi okuyunca :)

    YanıtlaSil
  6. ay çok sevdim şimdiden konusu çok değişik izleyeceğim bunu teşekkürler tanıttığın içiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiiim ben cok beğendim alışkın olmadığım tarzda bir diziydi çok hoşuma gitti umarım sende seversin :)

      Sil
  7. Diziyi bir kaç kez görmüştüm ama ilgimi çekmemişti. Bir bakmaya karar verdim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Böyle bir dizinin varlığından bile birhaberim. :D Hemen kafamdaki izlenecek listesine atıyorum, aşırı merak ettim yorumundan sonra. :D Okurken de ayrıca eğlendim, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izlerkende eglenirsin ☺️ Teşekkür ederiim ☺️

      Sil
  9. Kore dizilerinde hamile kadın görmek mucize! Bu yüzden ilgimi daha çok çekti hemen izleyeceğim, yorumun da harika olmuş eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim umarim seversin şimdiden iyi seyirleer ☺️

      Sil
  10. Ne kadar farklı bir konusu varmış bu dizinin böyle :) 8 bölümmüş de galiba, izlenilesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 8 bölümcük çok güzel bir dizi ☺️

      Sil
  11. Dizi güzelmiş ama ben bu diziyi yaşadım. Hahaha :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu dizide yaşanan zorlukları en iyi siz anlarsınız :)

      Sil
  12. Çok eğlenceli görünüyor, daha önce duymadım bile enteresan şekilde. Listeme ekledim hemen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiin şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  13. Normalde dizi izlemeye vaktim yok ama çok tatlı bir dizi ve 8 bölüm mü? Şeytana uysam mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok severek izledim belki sende seversin bu yüzden bir kerecik şeytana uyabilirsin :D

      Sil
  14. Konusu çok hoşmuş ve dediğin gibi hayatın içinden. Üstelik 8 bölüm izlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede izlemelisin :) Belki herkesin seveceği bir tarz değil ama hayatın içinden oluşu gerçekleri güzel ve eğlenceli bir şekilde anlatışları bu diziyi güzel kılan şeylerden bu yüzden herkese tavsiye ediyorum :)

      Sil
  15. Temaya çok uygun bir dizi :-) Benim bir kızım var. Yazdıkların çok tanıdık geldi. Özellikle herkesin fikir vermesi, şunu yap, bunu yapma demesi. Demek ki her kültürde anneler aynı sorunları yaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bagislasiinn :) Ben de izlerken aynen sizin gibi düşündüm demek ki bütün anneler aynı şeyleri yaşıyor kültür vs hiç fark etmiyor :)

      Sil
  16. Diziyi ilk kez görüyorum ama yazını okurken keyifli bir dizi olduğunu hissettim. :) Hayatın içinden konuları ele alan dizileri ayrı bi' seviyorum. Listeme ekleyeyim hemen. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim ☺️ Gerçekten keyifli bir dizi umarım seversin sende ☺️

      Sil
  17. Bende ikinciyi yeni doğurdum.sayılır kızım sekiz aylık ye sütün gelir insanı inek yerine koyuyorlar resmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu yeni gördüm kusura bakmayın. Hayırlı olsuun sağlıkla büyüsün inşallah :) İnek yerine koyulmak üzücü olmalıı ama eminim aynı zamanda da güzeldir. Bilmiyorum henüz yaşamadım bu duyguyu :)

      Sil