21 Mayıs 2017

Paula Hawkins - Karanlık Sular #kitapyorumu


Bayılarak okuduğum 'Trendeki Kız' romanının yazarından yine gerilim dolu harika bir roman..


Kitap Arkası

 
Yayımlandığı andan itibaren çoksatan listelerini altüst eden, pek çoklarınca yılın kitabı seçilen, son yılların en önemli gerilim romanı TRENDEKİ KIZ’ın yazarı Paula Hawkins’ten gizem dolu yepyeni bir roman!

Nefes almak giderek daha da zorlaşacak.

Ölümünden birkaç gün önce Nel yardım istemek üzere kız kardeşine telefon eder. Ancak kardeşi Jules yanıt vermez ve yardım çağrısını geri çevirir. Birkaç gün sonra Nel’in ölüm haberi gelir. Jules ise kaçtığı ve gelmemeye yemin ettiği kasabaya, geride kalan yeğenine bakmak için dönmek zorunda kalır.
Ancak Jules dehşet içerisindedir. Çok korkmuştur. Anımsamak istemediği hatıraları su yüzüne çıkarken, Nel’in intihar etmeyeceğine de giderek ikna olur. Bunların ötesinde Jules sudan korkmaktadır, özellikle de Ölüm Göleti dönen o korku verici yerden...


  Hawkins'in Trendeki Kız romanını çok beğendiğim için yeni çıkacak kitabını sabırsızlıkla bekliyordum. Kitabın çıktığını gördüğümde finaller,ödevler bitsin sonra alır okurum diyordum kendi kendime. Ancak fazla duramadım ve gidip aldım kitabı. Aldığım gün başladım ve iki günde bitti.. Resmen soluksuz okunacak bir kitap.

   Bu kitapta çok fazla karakter vardı yani çok fazla isim geçiyordu ve bende isimleri aklımda tutma konusunda oldukça kötüyümdür. Bu sorunu da her karakteri not alarak çözdüm :) Bu beni zorlasa da kitaptan oldukça zevk aldım.
  Gerilim-polisiye romanlarında adeta bir dedektif edasıyla olayları çözmeye çalışmayı, katilin kim olduğu hakkında düşünmeyi seviyorum. Ancak bu roman da bir sürü şüpheli vardı ve her karakteri okuduğumda "Kesin bu yaa. Yok vazgeçtim kesin bu !" diye diye romanı bitirdim.

  Kitap, bir süre olaysız sakin giderken birden bir cümle okuduğum ve kafamı kitaptan yavaşça kaldırarak bir kaç dakika boyunca "Nasıl yaaağğniiii !" diye şok olarak etrafıma baktığım çok oldu. Beni çok şaşırtan tahminimin dışında öyle olaylar oldu ki yazara tekrar tekrar saygı duydum.

  Bir tek kitabın sonu beni tatmin etmedi. Yani beklediğim şekilde sonlanmadı. Çok daha şaşırtıcı olmasını istemiştim.

  Son olarak şunu da belirtmek istiyorum. Kitap harikaydı evet ama Trendeki Kız kadar mükemmel değildi. Trendeki Kız bittiğinde günlerce aklımdan çıkmamıştı. Onun sonu beni çok fazla şaşırtmıştı.

  Okumadıysanız kesinlike bu iki romanı da okuyun. Eminim ikisindende keyif alacaksınız..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder