21 Kasım 2021

Silenced / Kore Film / 2011

 


Kalbimi paramparça, boğazımı düğüm düğüm eden ve gerçek bir hikayeye dayanan film Silenced..

Sanırım ilk defa bir yazımı yazarken zorlanacağım..
Ne demeliyim, nereden başlamalıyım, kimlere sövmeliyim ?
Kurduğum hiçbir cümle duygularımı anlatmaya yetmeyecek biliyorum ama yine de yazmak istiyorum.

Silenced konusu, Mujin şehrindeki işitme engelliler okuluna yeni atanan bir öğretmen, okulda şiddete ve tacize uğrayan öğrenciler olduğunu görür ve onlara yardım etmeye çalışır.
-2 saat 5 dakika-
Dram

Bu yazımda film hakkında içimi dökeceğim için spoilerlı bir yazı olacak önceden uyarayım. 

Silenced

Kang In Ho (Gong Yoo)

Mujin'deki işitme engelliler okuluna atanan öğretmenimiz In Ho. Kendisi resim öğretmeni. Ayrıca eşi vefat etmiş. Annesi ve astım hastası kızı ile birlikte yaşıyor. 

In Ho daha okulun ilk gününden çocuklarda bir gariplik seziyor. Bunu oradaki bir öğretmene söylüyor ama adam onlar hep böyle falan deyip geçiştiriyor.

Silenced

Daha sonra In Ho geç bir vakitte okuldan çıkmak üzereyken tuvaletten bir ses duyuyor. Tam tuvalete girecekken okulun güvenliği onu durduruyor.

Silenced

In Ho tuvalete girmeden okuldan çıkıp gidiyor.
Başka bir gün ise Hyun Soo adında bir öğrencinin şiddet gördüğü ana kendi gözleriyle şahit oluyor ve hemen kızı hastaneye götürüyor. 
Hastanedeki sonuçlara göre kızın şiddete ve cinsel istismara maruz kaldığını öğreniyor. Ona bunları yapan kişilerin kim olduğunu öğrendiğinde ise şaşıp kalıyor. Çünkü ona bunları yapanlar okulun müdürü, idari şefi ve bir öğretmen..
Daha sonra bu kötülüklere maruz kalan başka öğrenciler olduğunu da öğrenince In Ho harekete geçiyor. Bu çocukların isimleri de Yoo Ri ve Min Soo.

Silenced

Seo Yoo Jin (Jung Yu Mi)

In Ho öğretmenimize Mujin'in yerlisi, İnsan Hakları Merkezi'nde çalışan Yoo Jin yardım ediyor.

In Ho öğretmenimiz bu pislikleri polise şikayet etmeyi öneriyor ama nafile.

Silenced

Çünkü polis zaten bu pisliklerin yaptığı şeyleri biliyor ve para karşılığında görmezden, bilmezden geliyor.

Kızımız çareyi belediyeye şikayet etmekte buluyor. Ancak onlarda yardım edemeyiz diyor ve Milli Eğitim Bakanlığına yolluyor. 
Kızımız Milli Eğitim Bakanlığına gidip durumu anlatıyor ama onlarda yardım edemeyiz bizim alanımız değil diyor ve belediyeye gönderiyor. Tabii bu durum hem kızımızı hem de ekran başındaki beni sinirlendiriyor. Zaten sinirlenmediğim tek bir an bile yoktu ki..

Silenced

Cevap yok..

Kızımız daha bu resmi şikayetlerde bulunmadan önce Hyun Soo adındaki bir öğrenci ile röportaj yapıp onun anlattıklarını videoya çekmişti. Ve video ile suç duyurusunda bulunabileceğini düşünmüştü. Ama bütün delillere rağmen gittiği her yer kapı duvar..

Silenced

Bu sahne.. Ah bu sahne o kadar fenaydı ki.. Kızın yaşadıkları, yaşadıklarını anlatmaya çalışması, çaresizliği çok çok üzücüydü..

Silenced

Daha sonra kızımız güzel bir haber alır. Bir TV kanalı davayı haberleştirecek, herkes bu pisliklerin yaptıklarını öğrenecek ve suçlular cezasını çekecek. Yani bizim umduğumuz buydu.

Evet bu TV programı sayesinde suçlular tutuklandı, mahkemeye çıkarıldı.
Bu pislikler Mujin'de saygıdeğer, zengin ve çok inançlı kimseler. Bu yüzden Mujin halkı bu suçlamaları kabul etmiyor. O masum çocukların iftira attığını söylüyorlar. Rezil pislikler. Onlarda o suçlular kadar suçlular bence..

O pisliklerin mahkemede yaptıkları savunmaları acayip mide bulandırıcıydı. Avukat deseniz pisliğin önde gideni. 

Mahkemede Min Soo, Yeon Doo ve Yoo Ri'nin kendilerini anlatmaya çalışmaları beni mahvetti. 

Birde bu pislikler Min Soo ve Yoo Ri'nin ailelerine para karşılığında davadan çekilmelerini söylemişler ve onlarda kabul etmişler.. Çünkü çok fakirler ve paraya ihtiyaçları var. 
Ne kadar zor durumda olursan ol yani böyle bir şey nasıl kabul edilir aklım almıyor!!

SilencedSilenced

Sözün bittiği yer.. Min Soo'nun sessiz çığlığı kalbimi paramparça etti. 

Geriye bir tek Yeon Doo kalıyor. Onun kimsesi olamadığı için para vererek karşılığında davayı kapattırabilecek kimse yok. Tek çare Yeon Doo'nun davayı kazanması. Yoksa bu pislikler cezasız kalacak.

In Ho öğretmenimiz ve Yoo Jin kızımız güçlü bir kanıt buluyor. Bu kanıt mahkemede sunulduğu an o pislikler cezalarını çekecek net. Ama avukatları olacak o şere*siz kanıtı mahkemede sunmuyor ve dava böylece kapanıyor. Neden sunmadığını tahmin etmişsinizdir. Tabii ki makam mevki için! Karşı taraf ona bu vaatlerde bulunduğu için o da bu kanıtı mahkemede sunmadı!! İzlerken de şuan bunları yazarken de resmen elim ayağım titriyor sinirden!

Mahkeme bu pislikleri cezasız bıraktığı için Min Soo çok öfkelenir ve kendi adaletini kendi sağlamaya karar verir. 
Bir gece ona bu kötülükleri yaşatan öğretmeninin karşısına çıkar ve onu bıçaklar. Sonrada o pisliği de yanına alıp bu hayattan ayrılır..

Silenced film yorum

Silenced izlerken hep sonun da pisliklerin cezasını çekeceğini düşündüm. Çünkü öyledir. Filmlerin sonunda kötüler cezasız kalmaz mı bu hep böyle değil midir ? Ama işte bu Silenced filmi gerçek bir hikaye. Gerçek hayatta böyle pisliklerin cezasız kalmasına çok kez şahit olmadık mı ? Hala şahit olmaya devam etmiyor muyuz ?

Silenced filmini izlerken bu gerçek defalarca kez yüzüme vuruldu. Çaresiziz.. Güçlüler her zaman kazanıyor, güçsüzler kaybetmeye mahkum. Dünyanın her yerinde bu adaletsizliğin olması beni şaşırtıyor, üzüyor, kahrediyor. Ama en çok kahreden şey elimizden bir şey gelmiyor oluşu. 
Bazen sosyal medya da sesimizi duyuruyoruz böylece medyanın ilgisini çekiyoruz anca o zaman bazı sapıklar, katiller yakalanıyor bazıları cezalarını çekiyor. Peki ya sosyal medya olmasa, zor durumda kalanlar seslerini duyuramasa ne olacak ? Eğer gücü, parası yoksa kaybedecek.. 
Adalet kelimesi, eşitlik kelimesi gün geçtikçe daha garip geliyor bana. Artık adalet, hak, hukuk dendiğinde sadece gülüyorum mesela. 

Film boyunca üzüldüm, üzüldüm, daha çok üzüldüm. Ağlayamadım mesela. Boğazım düğüm düğüm oldu ama ağlayamadım.. Sinirden mideme ağrılar girdi, saydım, sövdüm rahatlayamadım.. Hatta filmin tam son sahnesinde daha çok sövdüm..

Silenced

Filmin sonunda çıkan yazıya bakar mısınız ?
Ne demek saldırganların bazıları görevine geri döndü?
Ne demek dava kapandı ? 
Adaletin olmadığına en azından eşit olmadığına inan biri olmama rağmen bu cümleler resmen kalbimi acıttı, öfkelendirdi beni fazlasıyla.

Ben bile böyle rezil kişilerle aynı havayı solumaktan rahatsızken bu çocuklar aynı ülkede onlarla yaşamaya devam etmişler!

Filmle ilgili bazı araştırmalar yaparken bu film sayesinde sanırım dava tekrar görülmüş ve bazıları hapis cezası almış. Ne kadar doğrudur bilemiyorum ama umarım doğrudur.

Silenced

Yazıp yazıp siliyorum ne desem boş biliyorum..

SilencedSilenced

Böyle güzel insanların artması için dua ediyorum 

Silenced

Silenced filmini mutlaka izleyin diyemiyorum aslında izleminizi de istiyorum ama hassas biriyseniz izlemeyin. Çünkü çocukların yaşadığı şeyleri sadece duymak bile can acıtırken, çok gerçekçi bir şekilde sahnelenmesi daha çok acıtıyor insanın canını. 

10 yorum:

  1. Çok acı bir hikaye ya. Hayatta neler oluyor ve pek çok cani pislik dışarıda rahatça dolaşmaya devam ediyor. Hakimler, savcılar, avukatların bazıları bunlara göz yumarak çok vebal alıyor. En az yapan kadar suçlu bunlar da. Adalet yok malesef.
    Filmi not alayım ama şimdi izleyemem. Kafam çok bozuluyor böyle şeylere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten adalet yok. Beni en çok üzende böyle masum, savunmasız çocuklara yapılan adaletsizlik. Bu filmdeki hikaye sadece bir tanesi duymadığımız bilmediğimiz daha niceleri vardır. Çok üzücü çook..

      Sil
    2. Senin anlatmanla birlikte filmi izlemem galiba,günümüzde de olan ve caydırıcı olmayan Türk yasaları sayesinde bir türlü önü alınamayan olaylar.. Yine de film olarak güzel bir filme benziyor.

      Sil
  2. Bu filmi yıllar önce izlemiştim. Boğazım düğüm ve gözlerim yaşla dolu bir şekilde. Bugün tekrar bakayım dedim bazı sahneleri geçtim, nasıl izlemişim daha önce dedim. Bazı gerçekler insanın yüzüne sert bir şekilde çarpıyor. Bizim ülkemizde de bu tür şeylerin olduğuna eminim. Çünkü dünya pis bir yer. Adalet ise yalnızca duvardaki bir yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar doğru ki son cümlen.. Ben sanırım videolarına bile bakmaya cesaret edemeyeceğim. Hala aklıma geldikçe izlediğim zamanki gibi ağrılar giriyor mideme. Maalesef ben de ülkemizde bu tür şeylerin olduğuna eminim. Ne yazık ki çok daha kötülerini bile görüyoruz. Artık haberleri bile takip edemez oldum ben.

      Sil
  3. izledim evet çok fenaydı :) bir de midnight (kore) o da fenaydı hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Midnight gerçekten çok fenaydıı izlerken baya gerilmiştim :)

      Sil
  4. Doğu insanı acıdan, melankoliden zevk alıyor. Ülkemiz ve daha doğumuzun bu tür yapıtlarda başarılı olmasını da buna bağlayabiliriz. Anlattıklarınızdan hareketle etkileyici ve gerçekle bağlantılı bir film. Bu tür, tecavüz vakalarına karşın hiçbir şey yapılmadığını biliyoruz. Bir şeyler yapmak istiyor ama ne yapabileceğimizi de bilmiyoruz. Sanıyorum yazsam epey uzatabilirim konuyu. Hayatın bir bütün olarak inanılmaz ayrıntılardan oluştuğunu söylemekle özet geçebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza katılıyorum. Haberler yeterince acı vermiyormuş gibi dizilerden de siddet, tecavüz eksik olmuyor. Ama en çok da bunlar izleniyor. Nedenini anlayabilmiş değilim. Bu tecavüz vakalarına karşı da halk olarak bir şeyler yapmaya çalışıyoruz aslında sosyal medya da duyurmak gibi tabii ne kadar etkili olabiliyoruzdur orası tartışılır. Ama bunun için bir şeyler yapması gerekenlerin yani yetkililerin en kısa zamanda bir şeyler yapması gerektiğini düşünüyorum. Umarım..

      Sil
  5. Slot Machines by Pragmatic Play on Mobile - JT Hub
    Slot 경기도 출장안마 Machines by Pragmatic 천안 출장안마 Play. Slot Machines by Pragmatic Play. Slot Machines by Pragmatic Play. Slot Machines 서울특별 출장샵 by Pragmatic Play. Slot 대구광역 출장안마 Machines 경상남도 출장마사지 by Pragmatic Play. Slot Machines by

    YanıtlaSil