20 Kasım 2021

Hellbound / Kore Dizi / 2021

 


Beni bir miktar hayal kırıklığına uğratan dizi Hellbound..

Büyük bir heyecanla yayınlanmasını beklediğim Hellbound dizisi dün yayınlandı bende hemen izledim ve daha ilk bölümünden sıkıldım. Başrolü sevdiğim için devam ettim ama resmen sonu hüsran..

Hellbound konusu, bir yaratık birden ortaya çıkar ve bazı insanlara ölecekleri günü, hatta saati söyler ve ardından cehenneme gideceğini bildirir ve ortadan kaybolur. Yeni Doğru adındaki tarikatın lideri ise bu yaratıkların Tanrı tarafından günahkar insanlara gönderildiğini söyler.
Dizimiz webtoondan (web çizgi romanı) uyarlama bir Netflix dizisi.
-6 bölüm-
Gizem,gerilim

Bu yazımda çok detaya girmeyeceğim sadece ilk iki bölümü özetleyeceğim. 

Dizinin ilk sahnesiyle başlayayım.
Bir adam kafede gergin gergin otururken birden gorile benzeyen yaratıklar adamı yakalamaya çalışır.

Hellbound
 
Tabii ki adam sonunda yakalanır. Koskoca yaratıklarla nasıl baş etsin.
Adam burada canının derdine düşmüş etrafta koşuşturuyor, her yer cehennem gibi, sokakta kocaman kocaman yaratıklar koşuşturuyor o sırada insanlar elinde telefonla videoya çekiyor.

Hellbound

Azıcık gerçekçi olalım ya öyle bir ortamda insan kalpten gider ayılır bayılır bir şeyler olur nasıl akıllarına video çekmek gelebilir 😂
Neyse devam ediyorum.
Adam yakalandı tam öldü işte derkeeeen bu yaratıklar adamın üzerine ellerini uzatarak adamı özel güçleriyle yakarlar.

Hellbound

Bu olay polis tarafından cinayet vakası olarak değerlendirilir ve dedektiflerimiz bu olayın peşine düşer. Araştırmaları sonucunda Yeni Doğru adında bir tarikat liderinin 10 yıldır bu yaratıklarla ilgili videolar çekip insanları bilgilendirdiğini öğrenirler. Biraz daha araştırdıklarında Yeni Doğru tarikatına bağlı kişilerin bu yaratıklarla ilgili tuhaf bir inanca sahip olduklarını da öğrenirler.

Hellbound

 Ve bu tarikatın lideriyle tanışmaya giderler.

Hellbound

Jung Jin Soo (Yoo Ah In)

Yeni Doğru tarikatının lideri yakışıklı beyimiz Jin Soo.

Hellbound

Dedektif ona cinayeti araştırdıklarını söylediğinde Jin Soo'nun tepkisine bakar mısınız 😄 Resmen bunun Tanrı'nın işi olduğunu söylüyor ve dedektiflerin bu olayı hem cinayet olarak adlandırmasını hem de Tanrı'yı soruşturmalarını komik buluyor. Allah'ım ne kafalar ne kafalar 😂

Hellbound

Dizinin en mantıklı repliği buydu sanırım.
Zaten bu replikten sonra ben olayın bu şekilde ilerleyeceğini düşündüm. Yani gerçekten dizinin bize anlatmak istediği şeyin bu olduğuna inandım. Bu yaratıklar gerçekten Tanrı tarafından gönderiliyor. Bu dünyada insanlar adaleti sağlayamadığı için Tanrı bu yaratıklar aracılığı ile günahkarları cehenneme yolluyor. 
Buraya kadar her şey normal.
Evet devam ediyorum.
Bu tarikata inanan bazı fanatik kişilerin oluşturduğu bir örgüt var. Onların adı da Ok Başı.
Bu kişiler yaratıkların gözüktüğü kişileri tespit edip onların kimliklerini ifşalıyorlar ve halkı bu kişilerin üzerine salıyorlar. Çünkü onlar günahkarlar. En azından bu kişilerin düşüncesi bu.

Hellbound

O kişileri ifşalayan bir fenomen. Canlı yayında "Şu kişi günahkar." dediği an bir sürü kişi ayaklanıyor öyle güçlü bir etkisi var insanların üzerinde. Ayrıca inanılmaz rahatsız edici bir karakterdi 😠

Derkeeeen bu yaratık birine daha görünür.

İki çocuğuyla birlikte doğum gününü kutlayan bekar bir anneye. O yaratığın kadına gözüktüğü anda tesadüfen oğlu o anı videoya çeker.

Hellbound

Kadın ne yapacağını bilemez, Şok olur. Daha sonra Yeni Doğru tarikatına gidip bizim yakışıklı liderle görüşür ve lider ona saçma bir teklifte bulunur. Yani bana göre saçma ama kadına göre mantıklı bir teklif. Kadın yine ne yapacağını bilemez ve bir avukattan yardım ister.

Hellbound

Min Hey Jin (Kim Hyun Joo)

Avukatımız Yeni Doğru tarikatına ve Ok Başı örgütüne inanmayan, onlara karşı mücadele eden birisidir.

Hellbound

Evet işte bana saçma gelen teklif buydu. Başta bu kadına da saçma gelmiş ama konuşmanın devamında lider kadını ikna edecek bir şey sunmuş. 

Hellbound

Kadında parayı duyunca kabul etmek istemiş. Çünkü iki tane çocuğu var en azından o ölürse para çocuklarına kalır onlar da bu para sayesinde rahat bir hayat sürerler. Kadının düşüncesi bu.

Neyse kadın canlı yayını kabul ediyor. Bütün büyük kanallar bu anı yayınlamak için sabırsızlanıyor, halk merakla o günü bekliyor.

O gün geldiğinde kadının evi resmen stüdyoya çevriliyor.

Hellbound

Dışarıdakilerin içeriyi daha rahat görmeleri için duvarlar kırılıyor. Evin önüne sandalyeler kuruluyor.

Hellbound

Bu anı en önden izlemek için VIP'ler bile geliyor.

Hellbound

Ve işte o an geliyor.
Yaratığın kadına söylediği saat geldiğinde sizce ne oluyor ?

İzlerken acaba gerçekten yaratıklar ortaya çıkıp kadını yakacaklar mı diye merakla bekledim. Ama size bu sahnenin devamında ne olduğunu söylemeyeceğim 😄

Hellbound dizi yorumum

Liderin bu canlı yayını yapmak istemesindeki amaç benim anladığım kadarıyla insanların bu olaydan ders çıkarıp, günah işlememesini sağlayarak dünyanın daha güzel bir yer olmasını sağlamak. En azından ben böyle anladım. Ama maalesef işler pekte öyle gitmedi. Tanrı'nın cezalandırması olayına inanan insanlar bile Tanrı'yı beklemeden o günahkar ilan ettikleri kişileri kendileri cezalandırmaya kalktı. İnsanları öldüresiye dövmek, onlara eziyet etmek günah değilmiş gibi.. Birde o kişilerin gerçekten günahkar olup olmadıklarını bilmiyorlar bile. 
Kimse de çıkıp bu yaratıklar gerçekten günahkar kişilere mi görünüyor diye sorgulamıyor mesela. Çünkü Yeni Doğru lideri onları buna inandırmış onlarda hiç sorgulamadan inanmış.
Aslında böyle bir konuyla çok güzel ve anlamlı bir dizi olabilirmiş ama olamamış..

Hellbound dizisini de 3.bölüme kadar anladığımı sanmıştım. 3.bölümden sonra olay farklı yerlere gitti. Dizinin sonunda da bütün bu izlediklerimiz neydi ? Bize ne anlatılmak istendi ? Bunları sorguladım. Anlayacağınız yine cevapsız sorular..

Hellbound gerçekten benim için hayal kırıklığı oldu. Daha mantıklı bir senaryo izlemek isterdim.
Yönetmeni ve senaristi Train To Busan gibi bir efsaneyi bizlere sunan kişi olduğu için bu projesini de heyecanla beklemiştim ama üzdü beni. Bir de başrol ve diğer oyuncular hepsi sevilen, dizi/film seçimlerine sonuna kadar güvendiğim isimler olunca beklentimi fazla yükselttim herhalde. 

Hala izlemek istiyorsanız buyurun izleyin ama ben tavsiye etmiyorum bence zaman kaybı. Ayrıca çok fazla rahatsız edici sahne de var. Hassas biriyseniz izlememeniz daha iyi olur.
Tüm bu olumsuz yorumuma rağmen hala izlemek istiyorsanız ve Netflix aboneliğiniz yoksa diziyi Onlinedizi.tv sitesinden izleyebilirsiniz. 

Bloğumda yayınladığım diğer gerilim Kore dizileri ve filmleri

Diziler

The Guest ★★★★★

Dark Hole ★★★

Missing: The Other Side ★★★★★

Mouse ★★★★★

Beyonda Evil ★★★★★

Save Me  ★★★★★

Save Me 2 ★★★★★

Squid Game ★★★

A Killer Paradox ★★★★

Filmler 

Hard Hit ★★

Midnight ★★★

Recalled ★★★

2 yorum:

  1. peki izlemem bunuu, ayrıca alice in borderland i çok sevdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim Deep :) 2.sezonuda gelecekmiş bakalım o da ilk sezon kadar güzel olur inşallah :D

      Sil