15 Temmuz 2020

2020 Yılının İlk Yarısında Yayınlanmış Kore Dizileri / Kalbimi Fethedenler


2020 yılının ilk yarısının en iyilerini -bana göre- sizler için listeledim. 

Aşağıda yazdığım her diziyi çok severek izledim. Bu seneye güzel dizilerle başladık, güzel dizilerle devam ediyoruz. Umarım yılın diğer yarısında da unutamayacağımız, hakkında bol bol konuşacağımız güzel diziler olur 😊

Not1: Dizileri iyiden kötüye veya kötüden iyiye diye sıralamadım. Biraz kafama göre oldu 😊

Not2: Listedeki ilk 4 dizinin yazısını daha önce yazıp paylaştığım için burada kısaca bahsettim onlardan. 

1) Crash Landing On You 


16 Bölüm
Dram - Romantik - Komedi

Dizi, Güney Koreli, varlıklı bir ailenin kızı Yoon Se Ri (Son Ye Jin) ile Kuzey Koreli subay olan Lee Jung Hyeok (Hyun Bin)'un aşkını anlatıyor.

Yayınlandığı dönemde her sahnesini bol bol konuştuğumuz, özellikle başrol çiftimizin uyumuna aşık olduğumuz çok tatlı bir diziydi.

Bu dizi hakkında detaylı bir yazı yazmıştım okumak için tıklayınız

2) Itaewon Class


16 Bölüm
Dram - Romantik - Gençlik

Konusu; Park Sae Ro Yi (Park Seo Joon) Kore'nin bir numaralı restoran zinciri "Jagga" nın sahibinden ve onun oğlundan intikam almak için aynı bölgede "DanBam" isimli bir restoran açar.

Son zamanlarda beni bu kadar kararsız bırakan bir dizi olmamıştı 😄 Diziyi sevdim ama çok aşık olmadım. Konusuyla, oyuncularıyla, karakterleriyle güzel bir diziydi ama çok çok iyiydi de diyemiyorum. Belki tüm bölümleri çok akıcı olmadığındandır. Çünkü harika başlayıp ortalarda ağır ilerleyen sonlara doğru yine toparlanıp güzel ilerleyen bir diziydi. 

Bu dizimin detaylı yazısını da buraya tıklayarak okuyabilsiniz.

3)  Romantic Doctor Teacher Kim 2





32 Bölüm  (Yarım saatlik bölümler)
Dram - Romantik - Medikal

Dizi, çatlak ama çok başarılı bir doktor olan Boo Yong Joo ve ekibinin etrafında dönmektedir.

Bu dizinin ilk sezonuna aşıktım. İkinci sezonunu da sevdim tabii ama ilki kadar değil. İlk sezonu mutlaka izlenmelik, ikinci sezona da bir şans verilir 😊

1.sezon yazısı için tık tık.
2. sezon yazısı için tık tık.

4) Hyena


16 Bölüm
Dram - Hukuk

Dizi, Güney Kore'nin en zenginleri için çalışan avukatların etrafında dönmektedir. 

En en en sevdiğim hukuklu dizi 😍 Daha iyisi gelir mi bilmiyorum ama şimdilik benim için en iyisi Hyena. Özellikle oyunculara ve oyunculuklarına bayıldım. Her açıdan harika bir diziydi. Arada açıp kısa kısa izlerim hatta. Ah benim canım dizim 😍

Ve bu dizinin de detaylı yazısı için tıklayınız.

5) Chocolate


16 Bölüm
Dram - Komedi - Medikal

Konusu, çocukken hayali aşçı olmak olan ancak büyüdüğünde bir beyin cerrahı olan Lee Kang (Yoon Kye Sang) ile hayat dolu, sevecen bir aşçı olan Moo Cha Young (Ha Ji Won)'un etrafında dönmektedir. İkisi aslında geçmişte tanışıyorlar ve yıllar sonra yolları tekrar kesişiyor. 

Ben hayatımda bu dizideki kadar duygu karmaşası yaşadığım başka bir dizi izlediğimi hatırlamıyorum. Böyle bir şey olamaz. Her bölümde hem güldüm hem ağladım ama daha çok ağladım. Ama nasıl ağlamak. Benim mi duygusal bir dönemime denk geldi bilemiyorum ama beni çok ağlattı. Aslında ben dram hiiiç sevmem. Bu diziyi neden izlediğimi hala sorguluyorum. Çünkü gerçekten böyle çok ağlayacağım diziler izlemem ben. Ama neyse izledim bile. Ve çok sevdim. Her bölümün sonunda ağlayıp kendi içimde o bölümü değerlendirirdim. Bir süre diğer bölüme geçemezdim falan. Böyle bir dizi işte. Mutlaka izleyin diyorum ve bu dizi hakkında yazımı burada sonlandırıyorum.  

6) Hospital Playlist


12 Bölüm
Dram - Medikal 

Dizi, 1999 yılında aynı tıp fakültesinde okuyan ve şimdi aynı hastanede çalışan 5 doktorun etrafında dönmektedir.

Nereden başlamalıyım bu diziyi övmeye ? Övecek kelime bile bulamıyorum. İzlediğim en en en en iyi dizilerden biri. İlk beşimde hatta. 
Bir doktorlu dizi nasıl bu kadar mükemmel olabilir. 
Öyle sıcak, öyle naif, öyle iç ısıtan bir dizi ki. Muhteşem. Reply serisinin ve Prison Playbook gibi harika bir dizinin senaristi tarafından yazılmış. Anlayın işte ne kadar harika bir dizi olduğunu.

Reply serisinden en az birini bile izlediyseniz orada işlenen arkadaşlığın nasıl olduğunu, nasıl hayatın içinden olduğunu bilirsiniz. İşte Hospital Playlist'te öyle bir dizi. 

Oyuncular, karakterler o kadar samimi ve içten ki. Efsaneleeer. Sanki gerçekten yıllardır arkadaş gibiler. Şuan benim abarttığımı düşünüyorsanız gidip mutlaka ama mutlaka bu diziyi izleyin. Ben daha fazla yazmayayım siz izleyin 😄

Hospital Playlist 1. ve 2. sezon yazımı okumak için tıklayınız.

7) Find Me In Your Memory


32 Bölüm (Yarım saatlik bölümler)
Dram - Romantik

Dizi, hipertimezi hastalığı olan yani yaşadığı her olayı en ayrıntısına kadar hatırlayan haber spikeri Lee Jung Hoon (Kim Dong Wook) ile yaşadığı kötü bir olay sonucu, o yaşadığı olayı unutan oyuncu Yeo Ha Jin (Mun Ka Young)'in birbirleriyle tanışıp aşık olmalarını anlatmaktadır.

Bu dizide en çok Yeo Ha Jin karakterini sevdim. Hatta Jung Hoon'u sevişini çok sevdim. Çok tatlı çok farklı bir karakterdi.
Ha Jin aşırı sempatik çok sevimli bıcır bıcır bir karakterken, Jung Hoon çok ciddi, sert yapıda biri. İkisini izlemek çok keyifliydi. Ben çok sevdim hem diziyi, hem karakterleri. Konusu da farklı bir konuydu ve çok güzel işlenmişti.

8) 365: Repeat The Year


24 Bölüm (Yarım saatlik bölümler)
Gerilim - Gizem - Fantastik

Konusu, 10 kişi kendi istekleriyle zamanda 1 yıl geriye giderler. Aslında hayatlarını değiştirip daha güzel bir hayat yaşamak için 1 yıl geriye giderler ama kendilerini bir hayatta kalma oyununun içinde bulurlar.

Bu yılın en beyin yakan dizisi seçiyorum ben bu diziyi 😄 En son Circle dizisinde böyle yanmıştı beynim.
Ama ne yalan söyleyeyim muhteşem bir diziydi. Her bölüm aşırı heyecanlıydı. Bir sonraki bölümü iple çekiyordum. Güncel izlediğim için bir hafta beklemek çok zor oluyordu 😂
Eğer sizde böyle beyin yakan, gerilim tarzında diziler seviyorsanız mutlaka izleyin. Çok güzel, çok heyecanlı bir dizi.

9) A Piece Of Your Mind 


12 Bölüm
 Romatik - Komedi

Dizi, yapay zeka yazılımcısı Ha Won (Jung Hae In) ile klasik müzik kayıt mühendisi Han Seo Woo (Chae Soo Bin)'nun etrafında dönmektedir.

Ah benim huzurlu dizim. Ah benim naif dizim. 
Reytinglerde dibi gören canım dizim.
Hiç bilemediler kıymetini. Ama ben bildim. Çok sevdim. Resmen bu diziyi izlerken içim bir hoş oluyordu, ruhum dinleniyordu. Ama çoğu kişiye göre hatta çççooook fazla kişiye göre sıkıcı bir diziydi. Bu yüzden size mutlaka izleyin demiyorum ama ben kaliteli diziden anlarım diyorsanız izleyin derim 😂 
Dizi böyle de güzeldi ama bu ikiliyi gerçekten romantik komedi de izlemek istiyorum. Böyle baya bir romantik olabilir hatta 😄 Çünkü bu dizide bir sarılsalar şükrediyorduk 😄

10) The King: Eternal Monarch 


16 Bölüm
Dram - Romantik - Fantastik

Dizi, iki farklı paralel dünyada geçmektedir.

Dizi hakkında çok konuşmaya gerek yok sanırım. Çünkü çoğu kişi izlemiştir diye düşünüyorum. 
Ben bu yüzden biraz kadronun efsaneliğinden bahsetmek istiyorum. 
Gördüğünüz gibi başrolde birçoğumuzun ilk aşkı, ilk oppası Lee Min Ho var. Bu dizide bir kralı canlandırdı. Yani bir insan krallığa anca bu kadar yakışır. Yıllar geçse de ne yakışıklılığından, ne asilliğinden bir şey kaybetmiyor. Oyunculuğunu zaten hiç konuşmaya gerek yok.

Min Ho oppamızın partneri ise Kim Go Eun. Senarist Goblin senaristi olunca bu dizide de oynatmış Go Eun hanımı. İyi de yapmış. İlk oyuncular açıklandığında açıkçası ikisini yakıştırmamıştım keşke başka bir kadın oyuncu olsaydı demiştim ama iyi ki Go Eun olmuş. Aralarındaki uyum çok harikaydı. 

Şimdi çoğumuzun ilk oppası Min Ho'ydu ancak tahtı bu diziyle birazcık sallandı gibi en azından benim için öyle oldu 😂 Yeni jenerasyonun en yakışıklı oyuncusu vardı dizide. Benim yeni aşklarımdan Woo Do Hwan. Save Me izledikten sonra aşık olmuştum kendisine. Büyük küçük herkesi aşık etti kendine. Min Ho ve Do Hwan'ın birlikte çok sahneleri vardı. Sahnede gözlerimi Min Ho'dan değil Do Hwan'dan alamadım resmen. Çok güzel çocuk maşallah. Oyunculuğu da bir o kadar iyi. Ama o şimdi asker 😭 2 sene uzak olacak dizilerden filmlerden. Daha gideli çok olmadı ama ben özledim şimdiden. Döndüğünde yine böyle harika dizilerde görürüz umarım onu.

Dizideki yakışıklılar bu kadar değil bir tane daha var. O da yeni aşklarımdan 😄
Kim Kyung Nam 😍 Çocuk baştan aşağı karizmaa. Daha önce izlediğim birkaç dizide daha oynamış ama hiç dikkatimi çekmemiş ki hiç hatırlamıyorum. Bu diziden sonra asla unutmam artık her türlü takipçisiyim. Dizilerini, filmlerini kaçırmam bundan sonra 😍

Son olarak gayet güzel bir diziydi. Diğer oyuncularda harikaydı. İzlemeyeniniz varsa izleyin bence 😊

11) The World Of The Married


16 Bölüm

Konusu, harika bir evliliği olan Ji Sun Woo (Kim Hee Ae) kocası ve arkadaşları tarafından ihanete uğradığını öğrenir.

Ben uzun zamandır kdrama izleyicisiyim ve bu dizi izlediğim en cesur sahnelerin olduğu dizi. Alışık değiliz böyle sahnelere 😄 

Yayınlandığı zaman Kore'de de çok fazla izlendi. Neredeyse her bölüm reytingleri tavandı. Çok konuşulan, çok başarılı bir diziydi. Dizi ilk yayınlandığında pek ilgimi çekmemişti ancak Kim Hee Ae ajummanın bir sahnesinin videosu tesadüfen karşıma çıktı ve işte o zaman ben bu diziyi izlemeliyim dedim. Kadın bir efsane. Konusuyla, oyuncularıyla her şeyiyle harika bir diziydi. 16 bölüm dolu dolu asla heyecanını, akıcılığını kaybetmeyen bir dizi. Mutlaka izleyin diyorum.

Listem bu kadar. Benim en çok beğendiğim, sizlere de tavsiye ettiğim diziler bunlar. Umarım sizde izleyip beğenirsiniz 😊

2020 Yılının 'İkinci' Yarısında Yayınlanmış Kore Dizileri İçin Tıklayınız

2 yorum:

  1. the king ve the world of the married gelmiş geçmiş en sevdiğim diziler arasında, bu listeden seçerim very good :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eveet çok iyi diziler ikisi de ama The World Of The Married son zamanlarin en iyilerinden gerçekten :)

      Sil