31 Mart 2020

Itaewon Class / Kore Dizi / 2020

Itaewon Class

Son zamanların en çok konuşulan dizisi Itaewon Class.

Son zamanlarda izleyenlerini böyle ikiye bölen bir dizi olmamıştı diye hatırlıyorum. Diziyi çok beğenip yere göğe sığdıramayanlar ve neden bu kadar sevildiğine anlam veremeyip bu abartıyı abartı bulanlar.
Sanırım ben ikincisiyim:) Açıkçası ilk bölümlerde bende aşırı beğenmiştim diziyi. Daha sonra biraz ağır ilerledi son bölümlere doğru yine toparlayıp eski akıcılığına devam etti. Ayrıca dizideki karakterleri, konusunu, oyuncuları ve oyunculukları sevdim. Klişelerden uzak oluşunu da sevdim. Genel olarak evet güzel diziydi, izlenmesini de tavsiye ederim. Ama mutlaka izleyin izlemeyen çok şey kaybeder diyenlerden de değilim :)  Sevmediğim kısımları da var bunları yazımın devamında yeri geldikçe yazacağım. 

Itaewon Class konusu, Park Sae Ro Yi (Park Seo Joon) Kore'nin bir numaralı restoran zinciri "Jagga" nın sahibinden ve onun oğlundan intikam almak için aynı bölgede "DanBam" isimli bir restoran açar.

Dram, romantik, gençlik, intikam

-16 bölüm-

Itaewon Class park seo joon
Park Sae Ro Yi (Park Seo Joon)

Sae Ro Yi, adaletsizliğe tahammül edemeyen biridir. Karşısındaki ne kadar zengin ve güçlü olsa da o inandığı değerlerden vazgeçmeyen kimseye boyun eğmeyen biridir. 
Bir gün sınıf arkadaşına zorbalık yapan bir öğrenciye yumruk atar ve bu yumruk attığı çocuk, babasının çalıştığı restoranın yani Jagga'nın sahibinin oğlu Jang Geun Won (Ahn Bo Hyun)'dur. Jagga'nın sahibi Jang Dae Hee (Yoo Jae Myung), Sae Ro Yi'ye oğlundan özür dilemesini söyler ancak o yanlış bir şey yapmadığını söyleyerek özür dilemeyi reddeder. Tabii bunun sonucunda kendisi okuldan atılır ve babası da işinden kovulur. 
Konusunda bahsettiğim intikam olayından da biraz bahsedeyim. Sae Ro Yi'nin babası trafik kazasında ölür ve kazayı yapan Geun Won'dur. Tabii babası hemen olayın üstünü örter oğlunun olayla bir ilgisi olmadığını söyler. Ancak Sae Ro Yi kazayı Geun Won'nun yaptığını öğrenir.
Bu olaydan sonra intikam yemini eden Sae Ro Yi kendine bir ekip kurar ve Itaewon'da küçük bir bar açmakla ilk adımını atar.

Itaewon Class kwon na ra
Oh Soo A (Kwon Na Ra)

Soo A, Sae Ro Yi'nin ilk aşkı. Dizinin başından beri sevemediğim bir karakter. Sae Ro Yi'nin aşkından emin tabii oyaladı hep çocuğumu. Bizim çocukta hem aşık hem saf sinir etti beni :) Bu kıza asıl gıcık olmamın sebebi Jagga'nın sahibi ve oğluyla Sae Ro Yi'nin arasında geçen her şeyi bilmesine rağmen yine de gidip Jagga'da işe başladı. Vee ve ve Sae Ro Yi'ye onunla çıkması için önce zengin olmasını falan söylemişti kicibe. Bizimkide kabul etmiştii. Bak aklıma geldikçe sinir oluyorum. Soo A hakkında daha fazla konuşmak istemiyorum geçelim.

Itaewon Class kim da mi
Jo Yi Seo (Kim Da Mi)

Yi Seo, sosyal medya fenomeni, çok zeki ama okulla pek işi olmayan bir kız. Bir gün Sae Ro Yi ile karşılaşır ve ilk görüşte aşık olur. Hatta üniversiteye gitmek yerine Sae Ro Yi'nin barında çalışmaya başlar. Onun sayesinde bar ünlenir ve kazançları baya artar. Sae Ro Yi ile aralarında çok yaş farkı olması, Sae Ro Yi'nin başkasına aşık olması Yi Seo için önemli değildir. O Soo A gibi Sae Ro Yi'nin zengin olmasını beklemez onun zengin olmasına yardım etmek ister. Hatta bunu bir repliğinde söylemişti.
 Her şeyi iyiydi hoştu ama ben nedense Yi Seo ve Sae Ro Yi karakterini birbirine yakıştıramadım. İkisinin sahneleri beni çok heyecanlandırmıyordu. Aralarındaki elektrik bana geçmiyordu herhalde :) Sadece Yi Seo değil Soo A karakteriyle de olmasını istemiyordum. Sae Ro Yi'nin sıfır romantik olması da böyle düşünmeme neden olmuş olabilir henüz çözemedim nedenini :)

Yi Seo karakterine ben resmen aşık oldum. Kdrama tarihinin en unutulmaz kadın karakterlerinden biri oldu benim için. Kızımızın ilk dizisi olmasına rağmen gayet iyi buldum oyunculuğunu. Yeni dizilerini sabırsızlıkla bekliyorum.

Itaewon Class

Itaewon Class

Itaewon Class

Kral hareket diyenler ✋ Yıllar geçse de unutamayacağım bir sahne. Canım kızım aferin :D

Itaewon Class

Aa bir de bu vardıııı. Yi Seo çok seviyorum seni annecim :D

Itaewon Class

Bunu da unutmadan bırakayım buraya da herkes nasıl efsane bir kız olduğunu görsün :D

Itaewon Class lee joo young

Ma Hyun Yi (Lee Joo Young)

Hyun Yi, DanBam'ın aşçısı. Çok yetenekli olmasa da Sae Ro Yi onu eskiden beri tanır ve barında ona iş verir. 
Hyun Yi transeksüeldir. Bu dizi trans bireylere saygı duyulup, sadece onları değil kimseyi dışlamamayı herkesi olduğu gibi kabul edilmesi gerektiğini güzelce vurgulayan bir diziydi. Özellikle Güney Kore gibi bir ülkede böyle bir konuya değinilmesi bence güzel oldu.
Ben Joo Young'u gerçekten çok seviyorum ve çok beğeniyorum. Farklı bir güzelliği var. Daha çok dizide başrolde görmek istiyorum. Umarım yine harika bir diziyle döner :)

Itaewon Class park bo gum

Itaewon Class

İşte karşınızda konuk oyuncumuz Park Bo Gum son bölüm gelip kısa süreliğine de olsa gözlerimize bayram ettirdi :D Özlemişim kendilerini. Sanırım Mayıs ayında yeni bir diziyle dönecekmiş. Gelsin de uzun uzun izleyelim 💗

Itaewon Class yorum

Son olarak birçok farklı konuya değinen güzel bir diziydi. Anlayana güzel mesajlar verildi. Itaewon Class oyuncuları harikaydılar. DanBam harika bir ekipti ve birlikte çok güzel işler başardılar. Yazımın başında da söylediğim gibi mutlaka izlemelisiniz diyemiyorum ama siz yinede bir bakın. Çoğu kişi çok sevdi belki sizinde seveceğiniz bir dizidir. İzleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler. 

Itaewon Class

Bloğumda yayınladığım intikam temalı Kore dizileri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder