22 Mart 2021

Better Days / Çin Filmi / 2019

Better Days

Oscar adaylığını sonuna kadar hak eden bir film.

Better Days konusu; üniversite sınavına hazırlandığı dönemde sınıf arkadaşlarından zorbalık gören Nian'ın yolu bir gün Bei isminde bir serseriyle kesişir. 

Better Days

Kızımızın adı Nian (Dongyu Zhou).
Annesiyle yaşıyor. Ama annesinin bir sürü borcu var ve alacaklılar sürekli kapıya dayanıyor bu yüzden kadın saklanarak yaşamak zorunda. Bu durum Nian'ı da etkiliyor tabi. Sonuçta üniversite sınavına hazırlanıyor.
Bu durum yetmezmiş gibi birde okulda zorbalığa uğruyor.
Aslında ondan önce bir başka sınıf arkadaşı zorbalığa uğruyor ama kimse sesini çıkarmıyor, o kızı korumuyor. Daha sonra kız ona yapılanlara dayanamayıp intihar ediyor.
O kızın intiharından sonra zorbalık sırası bizim Nian'a geliyor. Kızımıza da her türlü kötülüğü yapıyorlar ama yine herkes sessiz, kimsenin umurunda değil. 
Ama kızımız ona yapılanlara rağmen hala sınava çalışmak zorunda. Çünkü tek kurtuluşu bu sınav. İyi bir üniversite kazanıp hem kendi hayatını hem annesinin hayatını kurtarmak istiyor.
Ona zorbalık yapan kızın ailesi güçlü, zengin bir aile bu yüzden kimse korkudan sesini çıkaramıyor.
Ancak bir gün bizim kızımızın canına tak ediyor ve polise gidip şikayetçi oluyor.
Sonuç, kız serbest.. Sadece uzaklaştırma alıyor.
Kız şikayet edilmiş daha da öfkelenmiş rahat durur mu ? Tabii ki durmaz. 

Better Days

Serseri oğulumuz Bei (Jackson Yee)8
Başı beladan kurtulmayan, yüzü gözü yara bere içinde Tam bir bad boy 😍 (Kalpli göz emojimden anladığınız üzere ben yine belalı bir tipe vuruldum 😍 Ancak kısa süreli bir vurulmaydı. Kaç yaşındaymış diye bir bakayım dedim ve 2000'li olduğunu gördüm. Bunu öğrenince ufak çaplı bir şok geçirdim 😄 Neyse o artık benim için bir oğluş, bir bebiş)
 Evet devam edeyim oğlumuz tek başına yaşıyor. Hayat şartları onu böyle biri olmaya itmiş ama aslında özünde iyi çocuk, merhametli çocuk.
Bir gün kızımızla hiçte hoş olmayan bir durumda karşılaşırlar. Aslında kızımız Bei'ye bir iyilik yapar. Sonucu kötüde olsa.. Tabi Bei bad boy falan ama yine dediğim gibi özünde iyi çocuk. Kızımızın iyiliğini karşılıksız bırakmaz, o ne isterse yapmaya hazırdır.
Kızımız, şiddeti gittikçe artan zorbalıktan iyice sıkılır ve oğlumuz Bei'den onu korumasını ister. 
Bei, kızımızı sabah okula giderken, akşam okuldan dönerken hep takip eder. Okul olmadığı zamanlarda da yine birlikte takılırlar. Her günleri böyle beraber geçer.
Ve gitgide aralarındaki bağ güçlenir. Ben o bağlarına da aşık oldum. 

Better Days yorum 

Film boyunca onlarla güldüm, onlarla ağladım. Bir yerde o kadar çok ağladım ki filmi durdurdum biraz da öyle ağladım sonra izlemeye devam ettim tekrar ağladım. 
Ben onlar hakkında uzun uzun yazmak isterdim ama yazmayacağım. Zaten cümlelerimle ifade de edemem. Öyle güzeller ki.. En iyisi siz izleyin ve görün.

Better Days

Asya dizilerinden, filmlerinden alışkın olduğumuz, sıkça rastladığımız zorbalık konusu. Gerçekten inanılmaz can sıkan bir durum. Ufacık ufacık çocukların nasıl böyle kötü olduklarını anlayamıyorum. Sırf maddi anlamda onlarla eşit değiller diye neden bu kadar eziyet ediyorlar. Aslında sormam gereken soru niye kimse bu zorbalıkların önüne geçemiyor. Sırf bu yüzden yüzlerce öğrenci intihar ediyor. Bu kadar ciddi bir durum varken nasıl önüne geçilemiyor. Bunlar daha lise öğrencisi, ortaokul öğrencisi nasıl kimse müdahale edemez. Gerçi bununda nedeni zengin aileler. 
Eğer bu zorbalıkları yapanlar bu tür ailelerin çocuklarıysa okuldaki müdürde, öğretmenlerde ağızlarını açıp tek kelime edemiyorlar. E o zaman hükümetin bir şeyler yapması gerekir. Yapıyorlar mı bilmiyorum hatta yapmaya çalışıyorlar mı emin değilim. Ama filmin sonunda sanırım hükümet bir şeyler yapıyormuş okul içinde şiddet için. Ama bu şiddet, zorbalık sadece okulun içinde değil dışarıda da devam eden bir şey. Buna da dur demeliler.

Birazda Better Days oyuncuları hakkında yazmak istediğim birkaç şey var sonra sonlandıracağım yazımı.
Bu sanırım izlediğim ilk Çin filmi başka izledim mi hatırlamıyorum. Oyuncuların hepsini ilk defa izliyorum ve başrol oyuncuların oyunculuklarına hayran kaldım. 
İkisi de muhteşemdi. Karşılıklı döktürdüler resmen. Özellikle sonlara doğru bir sahneleri var aman Allah'ım bu nasıl bir oynamak 💗 Büyük hayranlıkla izledim resmen ikisini. Daha çok gençler başarıları daim olsun.

Better Days


Film için de son olarak şunu söylemek istiyorum. Herkesin seveceği bir tarz olmayabilir. Birazcık, azıcık uzatılmış bir film ben hiç sıkılmadım ama belki siz sıkılabilirsiniz ama yine de bir şans verip izleyin derim. En başta da yazdığım gibi Oscar adaylığını sonuna kadar hak ediyor. Diğer aday filmleri izlemedim ama bu film ödülü alırsa hiç şaşırmam gerçekten güzel bir filmdi. 


Gifler Tumblr'dan alıntıdır.

6 yorum:

  1. ooooo tabisi izliceeem :)

    YanıtlaSil
  2. oscar filmleri genelde normalden biraz daha uzun oluyor sanırım, oscar adaylarını izleyecektim zaten buna da bakarım anlatımınla da daha çok merak ettim kesin ben de ağlarım hazırlıklı olayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka ama mutlaka bak ben çok sevdiiim :) Ve ben hazırlıksız yakalandım bu kadar ağlayacağımı bilmiyordum sen hazırlıklı ol :D

      Sil
  3. Ya ben sonunu anlamadım sonunda ne oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızda suçunu itiraf etmişti ikiside hapse girip cezalarını çekmişlerdi ve hapisten çıktıklarında kız üniversiteyi bitirip öğretmen olmuş çocuk ise anladığım kadarıyla eski kötü günlerini geride bırakmış. Bu zorbalıkla ilgili düzenlemelerin sonucu ne olmuştu tam hatırlamıyorum ama filmin sonunda kızın ogretmenlik yaptığı sınıfta bir öğrenci zorbalik görüyordu ve kızla çocuk onu fark edip o öğrenciyi koruyorlardı.

      Sil