14 Mart 2021

Chopsticks / Hint Filmi / 2019

 

Chopsticks

Arabası çalınan bir kadın ve gizemli bir suçlunun maceralı hikayesi..

Chopsticks konusu; işinde yetenekli ancak özgüveni olmayan Nirma'nın bir gün arabası çalınır. Arabasını ondan çalanlardan geri almak için gizemli bir suçlu ile işbirliği yapar.

Chopsticks

Nirma (Mithila Palkar)

Kızımız Çince tercümanlık yapıyor. Aslında yeteneklide bir kız ama aşırı özgüvensiz. Patronu onu bu konuda hep uyarsa da kız bu durumu nasıl aşacağını bilemiyor. Çokta temiz kalpli bir kızımız kendileri. Ayrıca Mithila bu role çok yakışmış. İlk kez izliyorum onu. Bundan sonra takipçisiyim 😊

Chopsticks

Filmin daha başlarında bu sahneyle karşılaştım. Annesi ona özgüven pratiği yapıyor musun diye soruyor.
Bir USB'de ses kaydı var. Ses kaydında ne denirse onu tekrar ediyor kızımız. Bu şekilde özgüven pratiği yapmış oluyor işte.

Kızımız bir gün kendine sıfır yepyeni bir araba alır. Akşamına dua etmek için tapınağa gider. Ama arabayı park edecek bir yer bulamaz. Tam o sırada bir adam gelir ve yakında bir otopark olduğunu, isterse onun için park edebileceğini söyler. Bizim kızımızda biraz saf ya da saf demeyeyim de baya baya iyi niyetli bir kızımız diyeyim inanır adama verir arabasının anahtarını. Kendisi de tapınağa gider. Döndüğünde bir bakar ki araba yok. Orada bulunan birine otopark nerede diye sorar adamda yakında bir otopark olmadığını söyler ve o zaman anlar ki arabası çalınmış. Tabii kızcağız yıkılır. Hemen polise gider.
Bu zamana kadar hiç iyi niyetli işini doğru düzgün yapan bir Hintli polis görmemiştim bu filmde de görmedim. Bu durum ciddi anlamda beni şaşırtıyor. Filmlerde polisleri hep rüşvet alan, asla işini doğru düzgün yapmayan kişiler olarak gösteriyorlar yani tam tersi durumu hiç görmedim. Neyse konumuz bu değil.
İşte kızımıza üç gün içinde arabasını bulacaklarını söyler polisler. Kızımızda inanır tabii. Sonra karakolda otururken yanındaki bir adam ona polislerin arabayı aramayacaklarını ona sadece bir kişinin yardım edebileceğini söyler. Bir numara verir. Numaranın sahibinin adı Artist. Onunla iletişime geçmesini ve ondan yardım istemesini tavsiye eder kıza.
Kızda başta tereddüt eder ama başka seçeneği olmadığı için Artist ile iletişime geçer.

Chopsticks

Artist (Abhay Deol)

Artist ah ki ne artist 😍 Sanki daha önceden izledim gibi ama hiç hatırlamıyorum bu beyi. Çok tatlış gamzeli bir bey. Ayrıca gizemli suçlumuz olur kendileri 😄 Kendisi kilitli şeyleri açmakta usta. Mesela kasalar 😄
Artist beyimiz kızla görüşmeyi kabul eder. Onu mekanına çağırır. Kız başına geleni anlatırken Artist bey kızın ne kadar temiz kalpli, iyi biri olduğunu anlar ve ona yardım etmeye karar verir. 

Chopsticks

İkisi çok tatlı bir ikili oldular 😍
Kızımız temiz kalpli, iyi niyetli, Artist beyimiz ise bir suçlu.
Artist beyimiz kızımızın arabasını kurtarmaya çalışmak dışında birde kızımıza bu özgüven konusunda da yardımcı olur. Onun kendine güvenmesini sağlar. Tabii kendi yöntemleriyle 😄 Kızımızın da ona öğrettiği bir iki şey var tabii onu da izlediğinizde göreceksiniz 😊

Chopsticks yorum

Nerede okuduğumu tam hatırlamıyorum ama biri bu film hakkında ne kadar komik ne kadar sürükleyici bir film olduğunu yazmıştı. Bende kendimi buna hazırlayıp oturdum filmin başına. Konuda da gizemli bir suçlu işte maceralara atılmak falan görünce baya büyük beklentiler içine girdim. Neden bilmiyorum 😂 Ancak ben pek gülmedim. Sanırım başka filmlere falan gönderme yapılmış. Aslında uzun zamandır izlerim Hint filmlerini ama hiçbir filmi çağrıştırmadı bana yapılan espriler.
Film sanki biraz durağandı. Yani nasıl desem bilemiyorum ama böyle diyaloglar arası sessizlik biraz uzundu 😄 Evet böyle bir şey işte.
Filmde Hint filmlerinden alışkın olduğumuz o danslı sahneler yoktu. Belki bundandır bana biraz durağan gelmesi 😄
Ama bu durağanlığa rağmen hiç sıkılmadım. Aslında dümdüz izledim filmi. Gülmedim ama sıkılmadım da. Normalde heyecanlanmam gereken acaba şimdi ne olacak diye meraklanmam gereken sahnelerde de dümdüz izledim hiç ufacık heyecan gerilim olmadı 😄 Yine söylüyorum bütün bunlara, dümdüzlüğe rağmen sıkılmadım aksine böyle hoş bir duygu bıraktı bende. Yani filme karşı olumsuz değilim olumluyum.
Filmin sonunda iyi ve kötünün birbirlerinden dersler aldığı güzel, hoş bir film olmuş. 
Değişik bir yorum oldu farkındayım ama duygularım bunlar 😄


4 yorum:

  1. düz ve hoş bir film hee pekuuu :) hint filmleri ne güzel yaaa ama dizileri uzun çok :) ama malezya endonezya pakistan filmleri dizileri de çok güzel amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bana öyle geldi ama seveni, eğlenerek izleyeni çok 😂 Ah ah o dizileeer ya hiç izlemedim Hint dizisi arada karşıma videolar çıkıyor onlara bile katlanamiyorum 😂 Ama filmleri gerçekten çok güzel 👍 Galiba Endonezya filmi izlemiştim ama onlara da çok yabancıyım pek ilgimi çeken filmler çıkmadı karsima ama bi değişiklik yapıp bakabilirim onlara da 😍

      Sil
  2. hint filmleri çok hoş oluyo genellikle izleyip pişman olduğum olmadı hep sevdim bunu da severim muhtemelen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveni çok benim gibi seven ama çokta anlamayanlar da var yine de filmin sonunda hoş duygular bırakan bir filmdi benim için :) Umarım seversin izledikten sonraki yorumunu merak ediyorum blogunda yayinlarsan mutlaka bakacagim :)

      Sil