21 Aralık 2021

One Ordinary Day / Kore Dizi / 2021

One Ordinary Day afiş

Çok fazla hukuk dizisi sevmeyen biri olarak söylüyorum ben One Ordinary Day dizisine bayıldım.
One Ordinary Day konusu, Hyun Soo sıradan bir üniversite öğrencisidir. Bir gecede bir hata ile cinayetle suçlanır ve yardımına üçüncü sınıf bir avukat olan Joong Han yetişir. 
-8 bölüm-
Hukuk

BBC'nin Criminal Justice dizisinin uyarlaması olan bu diziye bayıldıım. Orijinalini izlemedim ama eminim o da çok güzeldir. 
Bu yazımda baştan sona spoiler olacak bilginize !

One Ordinary Day

Hyun Soo (Kim Soo Hyun)

Hyun Soo bir üniversite öğrencisidir. Sıradan hayatına renk katmak için arkadaşı tarafından davet edildiği bir partiye gitmek ister. 

Babası taksi şoförüdür ve başka araba olmadığı için gizlice taksiyi alır ve partiye gitmek üzere yola çıkar. Işıklarda durduğu zaman, yolda taksi bekleyen bir kız Hyun Soo'nun arabasına biner. Hyun Soo kıza taksinin çalışmadığını söylese de kadın oralı olmaz.

One Ordinary Day

Hyun Soo'da efendi çocuk daha fazla zorlamaz ve kızı gitmek istediği yere götürmeye karar verir. 
İkili önce Han nehrine giderler ve orada çok keyifli vakit geçirirler. Daha sonra da kız Hyun Soo'yu evine davet eder. Bizim Hyun Soo'da arkadaşlarını ekip bu güzel kızın teklifini kabul eder. 
Yerler, içerler, içerler, daha çok içerler. Yetmez birazda uyuşturucu alırlar. 
İkisinin de kafalar güzelken bunlar birlikte olurlar. Burada anlatmak istediğim bir şey daha var. Birlikte olurlar derken baya baya olurlar yani bize bu sahneyi çok net bir şekilde izlettiler 😄 Tabii eski kdramalara alışkın olan biz bu duruma baya şok olduk. Bu sene çok kez bu cümleyi kurdum yine kuruyorum "Ah ah nerde o eski masum kdramalar" 😂 Tabii bu dizinin yayınlandığı yer dijital bir platform ama olsun yani yine de şaşırttı beni bu sahneyle ve daha başka sahneleriyle (Bunlardan da bahsedeceğim) 🙈
Eveet devam edeyim. Biz bu birlikte olma sahnesinden sonra Hyun Soo'nun ayıldığı sahneyi görüyoruz. Tabii hala çocuğun kafa güzel ama eve de gitmesi gerekiyor çünkü saat çok geç olmuş. Tam hazırlandı odadan çıkacakken gördüğü bir şey onu şok eder. O birlikte eğlenceli vakit geçirdiği, hoşlandığı kız yatağın üzerinde kanlar içinde yatıyor.

One Ordinary Day

Hyun Soo baya telaşlanır ve hemen o evden ayrılır. Onu telaşlı bir şekilde koşarken gören komşu amca polisi arar. Polis gelir ve bir bakar ki bir çok kez bıçaklanmış bir kadın cesedi.. İlk şüpheli de bizim Hyun Soo çünkü evde sadece o ve kız vardı.

Tabii Hyun Soo çok geçmeden yakalanır. 
Çocuk ben yapmadım diye ağlasa da kime ona inanmaz çünkü bütün deliller onu gösteriyordur. O da bir süre sonra acaba ben mi yaptım der çünkü kafası baya güzel olduğu için hiçbir şey hatırlamaz.

One Ordinary Day

Karakolda öyle kara kara düşünürken bir avukat onu görür ve ona avukatın yoksa avukatın olayım der ve Hyun Soo'nun avukatı olur.

One Ordinary Day

Joong Han (Cha Seung Won)

Üçüncü sınıf avukatımız Joong Han. Para için her türlü kişinin avukatlığını yapar. Hyun Soo'nun ne kadar çaresiz olduğunu görür ve kendisinin  de paraya ihtiyacı vardır ve ona avukatı olmak istediğini söyler. Başta bunu para için yapsa da daha sonra gerçekten Hyun Soo'ya yardım etmek için yapar. Çünkü onun masum olduğuna inanır.

Hyun Soo tutuklanıp hapishaneye gönderilir. Ve onu orada çok zor günler bekler..

Hapishanede bir adam dikkatini çeker.

One Ordinary Day

Aynı zamanda Hyun Soo'yu koruyup kollayacak bir aslan.

One Ordinary Day

Ji Tae (Kim Sung Kyu)

Hapishanenin aslanı, kaplanı, ağası. Kimse onunla tartışmaya giremez çünkü korkarlar. 

Başlarda Hyun Soo oradaki diğer mahkumlar tarafından hep dövülür.

One Ordinary Day

Neredeyse her bölüm onun ağlamasını izledik.

One Ordinary Day

Ama yalan yok çok güzel ağlıyor 😄
Yani gerçekteki karakterinden pek hoşlandığımı söyleyemeyeceğim ama oyunculuğu cidden muhteşem. Özellikle bu dizideki karakterini öyle güzel canlandırdı ki bir kez daha hayran oldum ona.

Şimdi diyeceksiniz ki hani Ji Tae vardı onu koruyup kollayacaktı. İşte Ji Tae, durumlar ciddiye bindiğinde yani Hyun Soo gerçekten tehlike altındayken ortaya çıkıp onu koruyor.

One Ordinary Day

Ji Tae'nin gözü hep onun üzerinde zaten.

Daha sonra da Hyun Soo'yu iyice kanatları altına alır ve ona hapishane de nasıl hayatta kalınacağını öğretir. 

One Ordinary Day

Hyun Soo iyice hapishaneye ayak uydurmaya başlar ama aynı zaman da mahkemeleri de devam eder.

One Ordinary Day

Sürekli kendisini döven adama karşı bizim mapushanelere alışan Hyun Soo'nun tipine bakın 😂 İlk zamanlarda hep bu adamdan dayak yiyordu ama Ji Tae sayesinde böyle havalara girdi işte😂

İçerde hayatta kalmaya çalışan aynı zamanda mahkemelerde suçsuzluğunu kanıtlamaya çalışan Hyun Soo'yu izlemek üzücüydü. 

Bu mahkeme sürecinde savcının terfi almak için gerçekleri görmezden gelmesi, sırf terfi uğruna bir katil ortaya atmaya çalışması ki en büyük şüpheli Hyun Soo olduğu için direkt onu katil ilan etmesi, polisin de aynı şekilde makam uğruna delillerle oynaması ve savcı gibi kolay yoldan Hyun Soo'yu katil ilan etmesi korkunçtu. 

One Ordinary Day

Diziyi en iyi anlatan replik buydu..
Aslında sadece dizi için değil gerçekte de ülkemiz için, tüm dünya için aynı şey geçerli maalesef..

One Ordinary Day yorum

Ben One Ordinary Day'i sevdim ama bazı eksiklikler vardı. Ama önce şunu söyleyeyim yine kendi adalet sistemini çok güzel ve doğru bir şekilde eleştiren bir Kore hukuk dizisi izledim. Bu konuda yine başarılıydılar.

Ama yine bir Kore dizisinin finali beni tatmin etmedi. Katilin kim olduğunu öğrendik ama ben o cinayet anının nasıl işlendiğini de görmek isterdim. Katilin itirafını dinlemek isterdim. Bu kısımları geçiştirmişler gibi oldu. Tamam asıl önemli olan bunlar değildi asıl önemli olan hukuk sistemini eleştirmekti belki ama yine de ben görmek isterdim yani.

Ayrıca One Ordinary Day dizisinin en kötü yanı bize sürekli avukatın ayaklarını göstermeleriydi. Aşırı mide bulandırıcıydı !

One Ordinary Day

Böyle anlatınca ne var bunda yaa diyebilirsiniz ama izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız 😄
Yani bir ayak üzerinde bu kadar durulmaz ki. Hani bu ayakların cinayetle falan bir ilgisi olur anlarım ama hiç uzaktan yakından alakası yok yine de sürekli ayak izledik 😄

Geleyim diğer konuya. Bu birlikte oldukları kısmı anlatırken beni şaşırtan başka sahnelerin de olduğunu söylemiştim işte şimdi onlardan bahsedeceğim. Resmen Netflix yapımı bir dizi gibi ne ararsanız vardı. Cinsellik ? Var. Çıplaklık ? Var. Şiddet ? Ahh olmaz mıı. Sigara, madde kullanımı ? Gırla. Dijital bir platformda yayınlanmasına rağmen şaşırttı bunlar beni. 

One Ordinary Day

Birde son bölümün son sahnesindeki konuk oyuncudan bahsedeyim.

One Ordinary Day

Kim You Jung.
Son sahne de göründü ama kısacıktı sahnesi. Bu sahneye bakarak 2.sezonun olabileceğini söyleyebiliriz ama tabii böyle bir açıklama henüz yok. Bence olsun yani olursa güzel olur.

Son olarak beni bu dizide kendine hayran bırakan kişiden bahsetmek istiyorum 👇

One Ordinary Day

Ji Tae yani Kim Sung Kyu. Allahııııımmm bu nasıl bir karizmatiklik 😍 Bütün sahnelerini gizlerimden kalpler çıkarak izledim resmen. En çok onu sevdim. Bu karakteri gibi asi bir karakterle daha çıksın karşımıza ama böyle 8 bölümlük bir dizide değil 24 falan olabilir mesela 😍 Aşık olduğum beyler listesinde yerini aldı hayırlı uğurlu olsun 😄

One Ordinary Day hakkında söyleyeceğim son şey ise bence güzel bir diziydi. Çok fazla şiddet sahneleri var eğer rahatsız olmam diyorsanız izleyebilirsiniz. İzleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler 💛

Bloğumda yayınladığım diğer Kore hukuk dizileri

The Devil Judge ★★★★

Defendant ★★★★★

Vincenzo ★★★★

Hyena ★★★★

2 yorum: