12 Ağustos 2023

Okul/Gençlik Konulu Kore Dizileri 2 / 2015-2021

Okul Konulu Kore Dizileri liste

İlk yaptığım "Okul/Gençlik Konulu Kore Dizileri" listemin üzerinden yıllar geçmiş. Bende bu yıllar içinde izlediğim Kore okul/gençlik dizileri için 2. listeyi hazırlamaya karar verdim.

 1) Reply 1988 - 2015

Reply 1988

Reply 1988 konusu, dizi, 1988 yılında dört lise öğrencisi olan Duk-Sun (Hyeri), Jung-Hwan (Ryoo Joon-Yeol), Sun-Woo (Ko Gyung-Pyo), Dong-Ryong (Lee Dong-Hwi) ve birde go oyuncusu olan Taek’in (Park Bo-Gum) etrafında dönmektedir. Bu beş kişi çok küçük yaşlarından itibaren arkadaştır. Onlar hep birlikte büyümüş aynı mahallenin çocuklarıdır. Ayrıca bu beş arkadaşın aileleri de birbirleri ile iyi anlaşmaktadır.

-20 bölüm-

Sıcak mı sıcak, minnoş mu minnoş bir dizi. Reply 1997 ve Reply 1994'te var ancak bu diziler birbirleriyle bağlantılı değiller. Ama 3'ü de aynı sıcaklıkta ve samimilikte. Bence üçünü de izleyin. Ben içlerinden en çok Reply 1994'ü sevdim ama diğerleri de harikalar. Ufak bir öneri de bulunmak istiyorum. 1988'i izleyecekseniz lütfen kış ayında izleyin. O zaman daha keyifli oluyor 😊

2) Nightmare Teacher - 2016

Nightmare Teacher

Nightmare Teacher konusu, dizi, hayalleri ve hedefleri için çalışan bir grup öğrencinin gittikleri okulda yaşanan gizemli olayları anlatmaktadır.

-12 bölüm-

Bu diziyi izleyeli çok uzun zaman olduğu için olayları tam net hatırlamıyorum ama güzel ve değişik bir diziydi diye hatırlıyorum. 

3) Extraordinary You - 2019

Extraordinary You

Extraordinary You konusu, dizi, aslında bir webtoon karakteri olduklarını fark eden ve webtoonda onlar için yazılmış hikâyeye karşı çıkan bir grup öğrencinin etrafında dönmektedir. Dan-O (Kim Hye-Yoon), kendisinin aslında bir webtoon karakteri olduğunu öğrenir. Dahası ortalıkta bir dedikodu dolaşmaktadır; webtoondaki başkarakter o değildir ve yakın zamanda karakteri webtoondan çıkartılacaktır. Bunun üzerine, webtoon yazarı tarafından onun için yazılan bir aşkı değil, kendisi için gerçek aşkı bulup yaşamaya karar verir. Bir gün, kendisine âşık ama webtoonda adı dahi olmayan bir karakter (Rowoon) ile karşılaşır.

-32 bölüm-

Yayınlandığı yıl neredeyse tüm kdrama izleyenleri tarafından güncel izlenen, her bölüm hakkında keyifli sohbetler gerçekleştirdiğimiz çok güzel, izlenilesi bir dizi.

4) Class Of Lies - 2019

Class Of Lies

Class Of Lies konusu, dizi, bir suç işledikten sonra hiçbir tepki ile karşılaşmayan gençler ile bu işlenen suçların genç mağdurları etrafında dönmektedir. Suçlular tepki görmediği için mağdurlar korunamamaktadır. Bir gün, sözleşmeli bir öğretmen (Yoon Kyun-Sang) ortaya çıkar ve bu duruma göz yummaz.

-16 bölüm-

Hukuk ve okul temalı bir dizi. Merak uyandıran bir olay örgüsü var.

5) Sky Castle - 2019

Sky Castle

Sky Castle konusu, dizi, SKY Castle adındaki lüks bir apartmanda yaşayan dört kadın etrafında dönmektedir. Onlar, eşlerinin daha başarılı olmasını sağlamaya çalışırken, kızlarını ve oğullarını birer prenses ve prens gibi yetiştirir.

-20 bölüm-

Sky Castle tam olarak bu listeye uygun değil belki ama bence kesinlikle izlenmeli. Ailelerin hırsları ve bunun sonucunda yetiştirdikleri çocukların okul hayatlarında, akranlarına yaşattıklarını çok güzel anlatan bir dizi.

6) True Beauty - 2020

True Beauty

True Beauty konusu, dizi, görünüşü konusunda kendine güveni olmayan ve kendini güzel göstermek için makyaj yapan Lim Joo-Kyung'un (Mun Ka-Young) hikâyesini konu almaktadır. Kalbinde derin bir yara ile yaşayan Lee Su-Ho (Cha Eun-Woo) ile karşılaşır. Sırlarını birbirleri ile paylaştıkça olgunlaşırlar.

-16 bölüm-

True Beauty detaylı yazımı okumak için tıklayınız.

Klişelerle dolu, çerezlik tam kafa dağıtmalık bir Kore gençlik dizisi. Senaryosu eh işteee idare eder ama kadro çok iyi, enerjileri aşırı yüksek bir ekip.

7) Racket Boys - 2021

Racket Boys

Racket Boys konusu, uzak bir kırsal kesimde yaşayan ve badminton dünyasında idol olmayı hayal ederek büyüyen Haenam Ortaokulundaki 16 yaşındaki erkek ve kız öğrencilerin hikayesini anlatıyor. Ra Young Ja efsanevi bir badminton oyuncusuydu. Şimdi bir ortaokul badminton takımında ailesinin geçimini sağlamak için koçluk yapmaktadır. Koç olarak harika biridir ancak genç erkek ve kızlardan oluşan badminton takımındaki oyuncular beklenildiği kadar iyi değillerdir.

-16 bölüm-

Racket Boys detaylı yazımı okumak için tıklayınız.

Ahhh benim ponçik dizim 😍 Mini mini miniklerden oluşturulmuş bir ekip. Hepsi çok tatlı. Konu çok iyi. İzlerken bitmesini hiç istemediğim nadir dizilerden. 

Severek izlediğim okul konulu kdrama listem şimdilik bu kadar.

Diğer listelerime göz atmak isterseniz buyurun 👇

Okul Konulu Kore Dizileri / 2009-2016

Aksiyon Kore Dizileri / 2011-2017

Fantastik Kore Dizileri / 2010-2017

14 yorum:

  1. Listedekilerin birçoğunu duymuş olmama rağmen sadece ikisini izlemişim. Reply 1988 ve Extraordinary You :)
    Biraz formdan düştüm bu aralar ama aralarında izlemeyi düşündüklerim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Sky Castle ve Racket Boys'u fırsatın olduğunda mutlaka izlemeni tavsiye ederim :)

      Sil
  2. hımm bunları izlemedim ama pekuuu özellikle sonuncuyu unutmayıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da güzel ama sen Reply 1988'i mutlaka izle bence seveceğini düşünüyorum Deep :)

      Sil
  3. izlemedim hibçirini, not ettim, bakacağım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirinden güzel. Umarım sende seversin :)

      Sil
  4. Merhaba sade ve derin bloğunun tavsiyesiyle geldim listenizdekileri izlemedim ama bakicam bana hitap edenleri izlemeyi düşünüyorum. Bana da beklerim güzel bir blogunuz var 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa çok teşekkür ederiim :) İlk fırsatta bloğunuzu ziyaret edeceğim :)

      Sil
  5. Tam da okul öncesi güzel bir liste olmuş...

    YanıtlaSil
  6. Kore dizilerini genel olarak beğenen biriyim. Fakat şu aralar diziye fırsat bulamıyorum. Ama bunlardan izlemediğim var not ettim izlemek gerekir. Teşekkür ederim bu güzel paylaşım için.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiim umarım sende severek izlersin :)

      Sil
  7. son yazımdaki kore dizilerine baksan yaaa veee nolur one day off u kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar yine giremiyorum bloğa ama hemen bakıyoruummm :) Merak ettiimm :)

      Sil