6 Ağustos 2023

D.P. 2 / Kore Dizisi / 2023


D.P. 2 poster

Bebeğim Hae In'imin uzun zamandır beklediğim Netflix dizisi D.P. 2. sezon sonunda geldi.

D.P. 2 konusu, dizi, kaçak askerleri yakalamak için görevlendirilen bir ekibin etrafında dönmektedir. İkinci sezon, asker kaçaklarını yakalayan ve kovalayan ikili Ahn Jun Ho ve Han Ho Yul'un hikayesini anlatmaya devam ediyor.

Dram

-6 Bölüm-

D.P. 2

Han Ho Yul (Koo Gyo-Hwan) ve Ahn Jun Ho (Jung Hae In)

İkilimiz bu sezonda da düştüler kaçak askerlerin peşine. 

Ama ilk bölümde Han Ho Yul'u pek göremedik. Ben dedim ki eyvah bu karaktersiz bu dizi olmaazz. Gelecek mi? Geliyor mu? Geldi mi? diye diye izledim tüm sahneleri. Hemen sonra bir baktık ki Ahn Jun Ho'nun koruyucu meleği kırmızı şemsiyesi ve tüm romantikliği ile karşımızda.

D.P. 2

İşte sonra ilk kaçak askerimizin hikayesi başlıyor. Ben bu kaçak askerlerin hikayelerini çok detaylı yazmayacağım yani spoiler olmayacak. Çok ufak değineceğim sadece.

D.P. 2

Ruri (Moon Sang Hoon)

Ruri, çok kilolu olduğu için askerdekiler tarafından dalga konusudur. Birazda sessiz ve naif bir karakteri olduğu için kimseye karşı gelemez ve kendini savunamaz. Sonucunda ise kendisinin de asla istemediği bir şey yapar ve ardından askerden kaçar. Yaptığı şey çok kötü bir şey ama oradakilerde biraz olsun hak ettiler bence. Bunu söylerken bile kötü hissediyorum ama olsun yine de hak ettiler. Masum, kendi halinde bir adamı çileden çıkarttılar.

D.P. 2

Ruri'nin hikayesine ben çok üzüldüm. Özellikle annesiyle olan bu sahnesine baya üzüldüm. 

D.P. 2

Jang Sung-Min (Bae Na-Ra)

Beni asıl mahveden Sung Min'in hikayesiydi. Sung Min, yanlış hatırlamıyorsam oyunculuk okuyor. Eğitim hayatında da baya başarılı. Hatta oynadığı bir karakterle en iyi "kadın" oyuncu ödülünü kazanmış. Tabi bu ödül meselesi askerde duyulur. Bu pislikler Sung Min'e eziyet etmeye, onu taciz etmeye başlarlar. Sürekli gay olduğunu söyleyip, pis pis dalga geçerler. 

D.P. 2

Sung Min'de doğal olarak çareyi kaçmakta bulur. "Tek çaresi kaçmak mı şikayet etse olmaz mı ?" diye soracak olursanız, evet şikayet etse olmaz. Çünkü kimse dinlemez. Kimse onun yanında olmaz. Bütün komutanlar zaten bu olan biten her şeyi bilmelerine rağmen görmezden, duymazdan geliyorlar.

Sung Min kaçıp kendini ait hissettiği yerde, istediği gibi özgürce yaşamaya başlar. Kendisine yeni bir kimlik çıkarır adını Nina yapar ve o kimlikle rahatça hayatını yaşar.

D.P. 2

Bir jazz klübünde sahne alır. Ve orada hayatının fırsatını yakalar. Yurtdışından bir iş teklifi alır. Çok heyecanlanır, çok sevinir ancak bu duyguları kısa sürer. Ben devamını anlatmayayım siz izleyin bence.

Nina beni gerçekten mahvetti. En üzüldüğüm bölüm onun bölümüydü. 

Ayrıca oyunculuğu çok iyiydi. Sanırım daha önce dizilerde, filmlerde rol almamış. Buna rağmen baya iyiydi 👏

Dizi tabi ki hep böyle üzücü olaylarla geçmiyor. Bizim şapşal ikilimizin birlikte olup da eğlenceli olmadığı anlar nadirdir. Bu sezonda yine tüm drama rağmen güldürmeyi başardılar. 

D.P. 2

D.P. 2.sezon yorum 

D.P. ilk sezona göre D.P. 2.sezon da bizim ikilinin sahneleri azdı. Hatta ben en çok Hae In'in sahnelerinin az olmasına şaşırdım. Ama buna rağmen bakıııınn Hae In bebeğimi daha az görmeme rağmen ben 2.sezonu daha çok beğendim.

Olaylar çok güzel ilerledi. Özellikle aksiyon sahneleri efsaneydi. Hele ki Hae In'in bir dövüş sahnesi vardı kiiii oofff diyorum. Kesin izlemeniz lazım.

Bu Güney Kore'nin askerlik sistemini ilk yazımda anlatmıştım. O yüzden bu yazımı çok fazla uzatmamak için çok girmeyeceğim o konuya. Kısaca şöyle, askerlik 2 yıl sürüyor ve zorunlu. Bedelli gibi bir seçenekleri de yok. Ne olurlarsa olsun, kim olursa olsunlar askere gitmek zorundalar.

Okuduğum yorumlara göre gerçekten askerlik çok zormuş orada. Bence hiçbir yerde kolay değildir ama Güney Kore'deki askerliği zorlaştıranlar komutanlar vs değil. Birlikte askerlik yaptığı, koğuş arkadaşları. Zaten o 2 yıl çok uzun bir zaman. Neden insan gibi geçirmek yerine kendinden güçsüzlere eziyet ederek geçirdiklerini gerçekten anlamıyorum. Dizide de çok kez söyledikleri gibi gerçekten "cehennem" gibi bir yer.

Dizi her şeyi çok güzel anlattı. Anlayana çok güzel mesajlar verdi. Çok daha uzunca anlatmak isterdim ama sizi daha fazla sıkmayayım. Ve geçeyim oyunculara.

D.P. 2.sezon oyuncuları

Sıradaki bahsetmek istediğim oyuncu, daha önce Racket Boys dizisinde izlediğim sevimli bir bebek olan Choi Hyun-Wook.

D.P. 2 Choi Hyun-Wook

Shin A-Hwi (Choi Hyun-Wook)

Shin A-Hwi, Kuzey Kore sınırında askerlik yapan biri. Bizim ekip bir görev için o bölgeye gider ve yolda sınırda askerlik yapan askerlerin olduğu bir araba yanlarından geçer. Arabadaki tip bu 👇

D.P. 2 Choi Hyun-Wook

Daha görür görmez dedim ki ohh mis gibi bir psikopat izleyeceğiz. O halleri tavırları tam bir psikopat. Onun bölümü, dizideki en şok olduğum bölümdü. Beni hatta bence herkesi ters köşe yaptı. Onu böyle izlemek çok keyifliydi. Kesinlikle başka bir dizide uzun uzun psikopat rolünde izlemeliyiz 😄

Diğer fav ikilim ise 👇

D.P. 2

Lim Ji-Seob (Son Suk-Ku) ve  Park Beom-Gu (Kim Sung-Kyun) 

Onların sahneleri bizim çatlak ikiliye göre daha fazlaydı bu sezon. Ama bu beni hiç rahatsız etmedi. Çünkü ikisini de çok sevdim. 

Özellikle Ji Seob karakteriyle beni tekrardan kendisine hayran bırakan Son Suk Ku.. Onun o tavırları, konuşma tarzı, hal ve hareketleri o kadar iyiydi kii bu sezon asıl favorim oydu 😍

D.P. 2

Park Se-Ung (Yoo Su-Bin)

Crash Landing On You'nun sempatik Kuzey Koreli askeri de dizimize konuk oldu. Bu sefer Güney Kore askeri olarak izledik onu. Burada hem komik hem gıcıktı 😄

Ve son olarak geleyim bebeğim Hae In'ime.

O bakışlarıyla bize duygularını öyle güzel geçirdi ki.. Hiç bir replik olmasa da sadece bakışlarıyla devleşti resmen. Bence Kore'nin bakışlarıyla oyunculuk yapabilen nadir isimlerden biri. Yukarıda da bahsettiğim gibi harika bir dövüş sahnesi vardı. O sahne cidden efsaneydi. 

Bütün dizi boyunca yüzü hiç gülmeyen bebeğimin son sahnesi işte böyle gülerken bitti içim baya bir rahatladı. Ahh benim güzel gülüşlümm 💛

D.P. 2 jung hae in

3.sezon gelecek mi bilmiyorum ama illa da gelsin demem, gelirse de izlemeden duramam tabi kesin izlerim 😄 Ama gelecekse bile bebeğimin biraz dinlenmesi lazım. Araya da şöyle her zamanki gibi aşık mı aşık, romantik mi romantik, sakin bir diziyle gelsin. Ben onun o hallerine bayılıyoruum.

Ben yazımı daha fazla uzatmadan bitireyim en iyisi. Dram sevenler bu diziyi kesinlikle kaçırmasın.

D.P. 1. sezon yazımı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. 

Bloğumda yayınladığım dram türündeki diziler ve filmler

Diziler

D.P. ★★★★ - Kore

Mr. Sunshine ★★★★★ - Kore Dizi

Snowdrop  ★★★★ - Kore

Just between lovers ★★★★ - Kore

Youth Of May ★★★★★ - Kore

My Mister ★★★★★ - Kore

Move To Heaven ★★★★★ - Kore

Navillera ★★★ Kore

Filmler

Man In Love ★★★★ - Tayvan

Welcome To Dongmakgol ★★★★★ - Kore

Closest Love to Heaven ★★★ - Japon

4 yorum:

  1. Diziyi daha önce görmemiştim, ilk sezon yazını da şimdi okudum. Yorumundan sonra ilgimi çekmeye başladı ama ne zaman izleyebilirim bilmiyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı ve güzel bir dizi. Ne zaman izlersen şimdiden iyi seyirleer umarım sende çok seversin :)

      Sil
  2. hımm senden gelmeye başladı iyi diziler, pekii, bu da girsin izleme listesinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izlemeye çalışıyorum bu aralar hem özlemişim hem de iyi geliyor bana da :) İyi seyirler şimdideen :)

      Sil