25 Temmuz 2023

The Glory / Kore Dizi / 2022

The Glory afiş

Hayatını mahvedenlerin, hayatını mahvetmeye yemin etmiş bir kadının intikam hikayesi The Glory..

Uzun zaman sonra herkese merhabaa 💛 Buraları çok özlemişiiim, yazmayı çok özlemişiim. Geri döndüğüm için çok mutluyum 😍

Neredeyse 1,5 yıldır hiç Kore dizileri izleyemedim. Bu süreçte etrafımdaki herkes Netflix'in The Glory dizisinden bahsediyordu. Bende çok merak ettim ve bulduğum ilk fırsatta canım kızım Song Hye Kyo'mun uzunca bir süre konuşulan, intikam temalı Kore dizisi The Glory'yi izledim. 

The Glory konusu, lise yıllarında gördüğü zorbalık yüzünden hayatı mahvolan Moon Dong Eun (Song Hye-Kyo), yetişkin bir kadın olduğunda, ona zorbalık yapanlardan intikam almak için geri döner.

-16 bölüm-

İntikam, dram

The Glory song hye kyo

Moon Dong Eun (Song Hye Kyo)

Lise yıllarında akran zorbalığı yaşayan Moon Dong Eun. Aslında zorba kelimesi bu kızın yaşadıklarının yanında basit kalır. Resmen işkence ettiler kıza.

The Glory jung ji so

Moon Dong Eun gençliği (Jung Ji So)

Kız ne eziyetler ne işkenceler gördü ağzım açık kaldı resmen. Mesela kızı saç maşasıyla yaktılar hem de her yerini. Bunu izlemek bile içimi acıttı birde bunu gerçekten yaşayanlar vardır.

The Glory
 
Dong Eun kızımız, ona eziyet edenler yüzünden başka okula geçer. Ancak kısa bir süre sonra bu grubun karşısına çıkar. Grubun elebaşı, kötü kalplisi Yeon Jin ile arasında kısaca şöyle bir diyalog geçer.

-Yeon Jin, hayalin bilge bir anne ve iyi bir eş olmak mı ?
- Evet. Senin hayalin ne ?
- Sensin!

İşte o günden itibaren Dong Eun'ın hayali Yeon Jin ve arkadaşlarından intikam almak olur. Bunun için çok çalışır, planlar yapar.

The Glory lim ji yeon

Park Yeon Jin (Lim Ji Yeon)

Bu kadın için insan müsveddesi diyebiliriz bence..

The Glory shin ye eun

Bu da gençliği (Shin Ye Eun)

Hem gençliği hem şimdiki hali o kadar gıcıktı kiii. İzlerken sinir krizleri geçirtti banaa. O pis gülüşüü, utanmaz tavırlarııı ayyy gıcık şey.

Yıllar geçer. Dong Eun intikam uğruna hayali olan meslekten vazgeçip öğretmen olur ve Yeon Jin'in hayattaki en sevdiği, en değer verdiği kızının okulunda öğretmen olarak işe başlar. Ve buradan sonra bir sürü olaylar olaylar. 

The Glory

Dong Eun hepsinin karşısına çıkar. Onlara intikamını hatırlatır. Ve bu intikam planını yavaş yavaş ve zekice hayata geçirmeye başlar.

Dong Eun'ın yolu bir gün, kocasından sürekli dayak yiyen ve kocasından kurtulmak isteyen bir kadınla kesişir. Onunla bir anlaşma yapar. İkisi de birlikte çalışacak ve birbirlerine intikam planlarında yardım edecekler.

The Glory

 Kang Hyun Nam (Yeom Hye Rang)

Bu teyze o kadar tatlıydı kii. Ona çok üzülmüştüm. Mutlu olmasını en çok istediğim karakterlerden biriydi. Dong Eun kızımıza çok çok yardımı dokundu. Tabii Dong Eun'da ona çok yardım etti.

Ve yine bir ara Dong Eun kızımız daha üniversite zamanında Joo Yeo Jung adında bir çocukla tanışmıştı. Yıllar sonra bu çocukla yine yolları kesişti ve ilişkilerini ilerlettiler.

The Glory lee do hyun

Joo Yeo Jung (Lee Do Hyun)

Doktorumuz, yaralı kuşumuz, aşık beyimiz Yeo Jung. O da kızımıza fazlasıyla destek olur, yardımcı olur, her konuda yanında olur.
Onunda kendi derdi ve intikam alacağı biri vardı. Onun hikayesine yazımda değinmeyeceğim yoksa bu yazı uzar gider.

The Glory

 The Glory yorum ve The Glory dizi incelemesi

Bu zorbalık olayı tabii ki sadece Güney Kore'de yok ama ben en çok Kore dizilerinde gördüm bu kadar zorbalığı. İlk Kore dizileri izlediğim dönemlerde de bu zorbalık olayını anlatan çok dizi görmüştüm. Bu olayı biraz araştırmıştım. Gerçekten Kore'de maalesef ki çok yaygınmış. Bu yüzden intihar eden çok fazla genç oluyordu. Ailesi zengin olanlar resmen dokunulmaz oluyorlar ve istediklerine istedikleri her şeyi yapıyorlar. Umarım böyle olaylar artık yaşanmaz. 

Dizi zaman zaman ağır ilerledi, akıcı değildi. Sıkıldığım çok sahne oldu ama genel olarak güzel bir diziydi. The Glory Netlix'te 1. kısım ve 2. kısım olarak ayrı ayrı yayınlanmış. Bende o şekilde izleseydim belki çok sıkılmazdım ama ben 2 kısmı da art arda izledim.
Bunun dışında kızımızın intikam planı hoşuma gitti. O nasıl bir sabır. O kadar yıl emek emek işlemiş planını. Hepsini izlemiş uzaktan. Her anlarına tanık olmuş ve en mutlu, en huzurlu oldukları anda çıktı karşılarına ona eziyet edenlerin. Vallahi helal olsun. Bence izlenilesi bir dizi. Tabii öncelikle boş ve sakin bir kafa lazım yoksa izleme hevesi olmaz insanın. En azından benim için öyle.

Benim bu diziyi bitirmem de resmen 1 aydan fazla sürdü. Ahh eski ben olucaktı kiiii 2 günde bir dizi bitirirdim. 1 günde bitirmişliğim bile vardı daaa neysee..

The Glory'nin senaristi benim çok sevdiğim dizilerin senaristi. Mr. Sunshine, Secret Garden, A Gentleman's Dignity, The Heirs, Descendants of the Sun, Guardian: The Lonely and Great God ve The King: Eternal Monarch. 
Bu dizilerden sadece bir tanesini bile izlemişseniz senaristin ne kadar iyi olduğunu anlarsınız. The Glory, beni diğer dizileri kadar yükseltmese de yine de başarılı bir yapım olmuş.

The Glory oyuncularına da değinmek istiyorum. Her biri inanılmaz oyunculuk sergilemiş. Karakterler için o kadar doğru oyuncular seçilmiş ki hayran kaldım.
Bu Netflix Kore dizisi The Glory'yi izlemenizi tavsiye ederim.

The Glory song hye kyo

Başroller zaten efsane. Moon Dong Eun karakterini canlandıran Song Hye Kyo bebeğim resmen o karakteri yaşadı. Çok konuşmasına gerek yoktu sadece bakışları bile o üzücü duyguları hissettirmeye yetti.

The Glory lee do hyun

Lee Do Hyun yine bildiğimiz gibi. Ona bu sakin tavırlar, aşık haller çok yakışıyor. En son Youth Of May dizinde böyle izlemiştim onu. Bu dizideki karakteri de yine çok yakışmış ona. İzlemekten aşırı keyif aldığım bir bey kendileri.

The Glory lim ji yeon

Park Yeon Jin karakterini canlandıran Lim Ji Yeon. Kendilerini ilk kez izledim. Gerçekten çok başarılıydı ayakta alkışlıyorum 👏 Böyle iğrenç bir karakteri o kadar başarılı bir şekilde oynadı ki ciddi ciddi nefret ettirdi kendinden. Bir daha ki sefere iyi bir rolde izlemeyi isterim.

Buraya Buffiy magazinden bir haber bırakayım. Lee Do Hyun ve bu kızçemiz sevgililermiş. İlişkilerini kabul etmelerine de ayrı sevindim. Umarım çok çok mutlu olurlar.

The Glory

Jeon Jae Joon (Park Sung Hoon), Son Myeong Ah (Kim Gun Woo), Choi Hye Jeong (Cha Joo Young), Lee Sa Ra (Kim Hi Eo Ra)

Zorba grup. Bu oyuncuları da tebrik ediyorum. Hepsi çok başarılıydı. 

Bloğumda yayınladığım intikam temalı Kore dizileri

Vincenzo  ★★★★

Taxi Driver ★★★★★

Defendant ★★★★★

Mouse ★★★★★

Avengers Social Club ★★★

Iteawon Class ★★★

7 yorum:

  1. Glory güncel yayınlanırken çok fazla görüyordum, herkes bayağı beğenmişti ama nedense izlemek istememiştim. Şimdi senaristten bahsettiğin kısmı okurken daha çok ilgimi çekti. :))
    Son dönemde Kore dizilerinde zorbalık konusu çokça işlenmeye başladı. Moon Dong Eun'un yaşadıkları çok kötü olsa da intikam planlarını da merak ettim doğrusu. Vaktim olursa izlerim ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda da dediğim gibi önceki dizileri kadar yükselmedim ama yine de kötü bir dizi değildi. Sırf senaristin önceki dizilerine bakarak bile bir şans verilmesi gerek bence :)

      Sil
  2. Konusu ilgi çekici, izler miyim bilmiyorum. Bu ara dizi izlerken çabuk sıkılıyorum, uzun bir sürece yayılıyor benim de. Sanırım yoğun tempolu ve çarpıcı kurgusu olan animelerden sonra diğer şeyler yavaş, sade gelmeye başladı. :)) Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu diziyi izlerken daha da çok sıkılırsın. Konusu güzel işlense de biraz ağır ilerliyor :) Rica ederiim :)

      Sil
  3. Konusu oldukça ilgi çekici. Netflix'imiz olursa izleyelim. :)

    YanıtlaSil