10 Haziran 2021

Youth Of May / Kore Dizi / 2021

 

Youth Of May

İçimi ısıtan, kalbimi acıtan, çok çok sevdiğim bir dizi ile geldiim..

Youth Of May konusu, dizi, 1980 yılının mayıs ayında, Gwangju Ayaklanması'nın çalkantılı zamanlarında aşık olan iki gencin etrafında dönmektedir.
-12 bölüm-
Dram, romantik, tarih, gençlik

Youth Of May

Hwang Hee Tae (Lee Do Hyun)

Tıp fakültesine en yüksek notla giren, zeki olduğu kadar da yakışıklı olan beyimiz. Hee Tae, sakin, uysal ve bir o kadarda inatçı bir kişiliğe sahiptir. 

Bir gün hastanede bir hemşireyi görür ve ilk görüşte aşık olur. 


Youth Of May

Kim Myung Hee (Go Min Si)

3 yıldır hemşire olarak çalışan güzeller güzeli naif kızımız. Myung Hee, zorlu bir hayat mücadelesi veren, ayakları üzerinde durabilen, adaletsizliğe asla tahammül edemeyen biridir. 

Hee Tae birine aşık olmuş ama bu babasının çokta umurunda değil. Onu başka bir ailenin kızıyla evlendirmek istiyor. Bir şekilde Hee Tae o ailenin kızıyla tanışmayı kabul ediyor ama sadece 3 kere görüşecek ve cevabının olumsuz olduğunu söyleyecek. Bu arada Hee Tae'nin babası gerçekten çok lanet bir insan. 

Youth Of May

Lee Soo Ryeon (Keum Sae Rok)

İşte bu kızımızda Hee Tae'nin görüşeceği kız. Aynı zamanda Myung Hee'nin en yakın arkadaşı. Biraz asi ruhlu. Kızımız zengin bir ailenin kızı ve hukuk öğrencisi. Ülkenin karışık olduğu, üniversiteli öğrencilerin komünist ilan edildiği dönemde darbeci yönetime karşı gelen, protestolarda başı çeken bir kız. Ve asla evlenmeyi düşünmüyor.
Ancak onunda babası illa o çocukla görüşeceksin diye darlayınca kızımızda babası daha fazla darlamasın diye o da sadece 3 kere görüşmeyi kabul ediyor. O da Hee Tae gibi 3.görüşmeden sonra sen yoluna ben yoluma diyecek işte.

Ama kızımızın görücü usulü randevudan daha önemli işleri var. Zaten ülke karışık bunlarla mı uğraşsın yani. 

Bir gün Myung Hee, Soo Ryeon'dan bir iyilik ister. Soo Ryeon'da karşılığında Myung Hee'den yardım ister. 
Soo Reyeon, Myung Hee kızımıza derki babam beni biriyle görüştürmek istiyor ama ben istemiyorum. Çocuk beni tanımıyor ben çocuğu tanımıyorum bu yüzden benim yerime görüşmeye sen git, benmişim gibi davran ve reddedilmek için bir şeyler yap. Tabii kızımız Myung Hee o kadar çaresiz ki böyle saçma bir şeyi kabul etmek zorunda kalıyor.



Vee bizim kızla bizim oğlan buluşurlar. Tabii oğlumuz Hee Tae, hemşire kızımızı karşısında görünce şok olur ama bir şey belli etmez. Kızımız reddedilmek için elinden geleni yapsa da günün sonunda oğlumuz derki "Tekrar görüşelim." 
Kızımız mecbur kabul eder çünkü başta 3 görüşme diye anlaşmışlardı. 
 
Böyle görüştükçe kızımızda oğlumuzdan hoşlanmaya başlar. Ve bir gün kızlar oğlumuzun gerçekleri bildiğini öğrenirler. Sonra birtakım olaylar yaşanır ve kızımızla oğlumuz gerçekten sevgili olmaya karar verirler.

  


Başrol çiftimiz daha önce Sweet Home dizisinde abi kardeş oldukları için acaba bu dizide sevgili olarak görmek garip gelir mi diye düşünüyordum ama hiç garipsemedim. Gerçi çok canciğer değillerdi biraz yabancı gibiydi kız abisine karşı belki o yüzden onları çift olarak görmek garip gelmemiştir bana 😄




Hee Tae sevdiği kıza bakınca gözlerinin içi gülen şapşal bir aşık olmuştu ve onun bu hallerini izlemek çok güzeldi 😍



Her şey güzelken zaten karışık olan ülke iyice karışır. Gwangju şehrine askerler gönderilip üniversiteli ne kadar genç varsa hepsinin tutuklanmaları emredilir. Direnenleri ise acımasızca döverler. Hedef üniversiteliler olsa da tüm halk genç, yaşlı, çoluk çocuk dinlemeden herkes askerler tarafından şiddete uğrar. Gençler direndikçe bu sefer askerlere halka ateş edin emri verilir.



Bu çok hassas bir konu. Ne demeliyim ne yazmalıyım bilemiyorum. Gwangju Ayaklanması ile ilgili az çok bilgi sahibi olmak için Türkçe kaynaklardan biraz okumuştum olayları. Gerçekte yaşananları okuduktan sonra diziyi izlemek daha bir farklı oldu. İzlerken, yaşadıkları acıyı, korkuyu, endişeyi çok iyi anladım. Özellikle bu diziyi izleyecekseniz çok kısa da olsa Gwangju Ayaklanması ile ilgili yazıları okumanızı tavsiye ederim. 

Bu dönemde bir sürü kayıp verilmiş birçoğu isimsiz gömülmüş, birçoğunun mezarı belli değil. Çok üzücü, çok zor bir durum 😔
Dizinin son bölümleri de bu olaylar çok derin bir şekilde işlenmiş. O savaşın ortasında kalan masum insanlar, masum çiftimiz.. 
O insanların direnişini görmek, hiçbir suçu olmayan sadece hakkını arayan insanların kendi askerleri tarafından acımasızca katledilmesini görmek gerçekten çok üzücü. O sahneleri izledikçe çok duygulandım. 

Gelen ilk fragmanlardan ve ilk bölümün ilk sahnesinden bu dizinin bizi üzeceğini, ağlatacağını tahmin etmiştik ve yanılmadık.. Çok belliydi sonunun böyle olacağı..

Dizide bolca gerçek fotoğraflar sahnelenmiş.. Gerçekten yorum yapamıyorum. Yazıp yazıp siliyorum.. Diziyi izleyenler beni çok iyi anlayacaktır. En iyisi mi ben yazımı burada bitireyim..


Bu sahneler özellikle kalbimi acıttı 😔

Youth Of MayYouth Of May

Youth Of MayYouth Of May

Uzun bir süre etkisinden çıkamayacağım, asla unutamayacağım bir dizi.. Bu diziyi gerçekten izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.. 

Bloğumda yayınladığım dram diziler ve filmler


8 yorum:

  1. ah tarihi kısmını merak ettiğim için izleyeceğim aşk kısmı çok ilgimi çekmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken aşklarına da aşık olman mümkün çok güzellerdi gerçekten :) Ama tarihi kısmı, gerçekliği içimi çok acıtmıştı çok güzel bir dizi..

      Sil
  2. oooo bu izlenirmiş tabii, ben dee tarih değil aşkı isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep kesin izle bunuu tarih kısmı hiç sıkıcı değil aşk kısmı da çok güzel bence seversiinn :)

      Sil
  3. Sonu mutsuz bitiyorsa izliycem...

    YanıtlaSil
  4. Offf yaa diziyi kaç saat önce izledim hala etkisindeyim bi mutlu olamadılar

    YanıtlaSil
  5. 12 Mart ve 12 Eylül Türkiye'sini anımsattı...
    Solcuların potansiyel suçlu görüldüğü, gençlerin anarşist kabul edildiği, sadist ve faşistlerin bulunduğu Türkiye...

    YanıtlaSil