10 Temmuz 2021

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi / 2017

 

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin

Evet yanlış görmüyorsunuz bir Malezya dizisi ile geldim bu sefer 😊


Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin konusu, Hani, düğününden bir gün önce nişanlısı Nizam'ın düğüne gelmeyeceğini öğrenir ve yıkılır. Ailesi ise Nizam yerine diğer oğulları Mizan'ın Hani ile evlenmesini uygun görür. 
-28 bölüm-
Romantik,dram

 Bir süredir Malezya dizisi izlemek istiyordum ve bir gün sevgili Okurix'in bloğunda bu dizi ile ilgili yazısını okuyunca hemen başladım izlemeye 😊 Bu tarz formalite evlilik, anlaşmalı evlilik konulu dizileri, filmleri de çok severim zaten 😄
İzlediğim ilk Malezya dizisi oldu. Ne dizilerine, ne filmlerine, ne de kültürlerine aşina olmadığım için izlerken bana bir çok şey farklı geldi. Neredeyse her bölüm sonu Google'dan Malezya ile ilgili bilgileri aratırken buldum kendimi 😄 Yeni bir ülkeyle, kültürle tanışmayı çok severim. Bu diziyi de çok sevdim. Hatta yeni bir Malezya dizisi de buldum bu akşam onu izlemeye başlayacağım. Kore dizilerinin pabucunu bir süreliğine dama atacağım gibi görünüyor 😂


Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Yuhanis kısaca Hani (Raysha Rizrose)

Hani kızımız çok küçükken annesi ve babası vefat etmiş. Kızımıza annesinin yakın arkadaşı sahip çıkmış. Hem o hem de kocası, iki tane oğulları olmasına rağmen Hani'ye de aynı onlar gibi bakmışlar, büyütmüşler.

Hani ve ona sahip çıkan ailenin küçük oğulları yani birlikte büyüdüğü Nizam birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar. Ancak Nizam eğitim için bir kaç yıllığına yurtdışına gidecektir ancak gitmeden Hani ile nişanlanmak ister ve nişanlanırlar. Döndüğünde de hemen düğün yaparız diye konuşurlar.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Nizam (Azrel Ismail)

İşte Hani'nin nişanlısı. Şuan onun fotoğrafını görmeye bile tahammül edemiyorum. Nasıl lanet, nasıl karaktersiz biriydi 😡

Bu karaktersiz Nizam düğünden hemen önce annesini arayıp "Ben düğüne gelmiyorum. Ben burada 5 ay önce evlendim." diyor. Bakın annesine diyor Hani'ye söylemeye tenezzül bile etmiyor. Yani ben boşuna karaktersiz demiyorum. 

Tabii Hani, annesinin ve babasının konuşmalarına kulak misafiri oluyor ve her şeyi öğreniyor. Bu durum onu çok üzüyor ve bir ara yine annesinin ve babasının konuşmalarına kulak misafiri oluyor.
Anne ve babası diyorlar ki bu duruma bir çözüm bulalım. Ve çok akıllıca! bir çözüm geliyor akıllarına. Hani'yi diğer oğulları Mizan ile evlendirmek..

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Mizan (Idris Khan)

Ailenin en büyük oğlu. O da küçüklüğünden beri eğitimi için başka şehirlerde, yurtdışında falan okumuş. Eve çok nadir gelirmiş. Yani Hani ile çok samimi değiller.

Kardeşinin düğünü için eve döndüğünde birden kendisini damat adayı olarak bulur.
Ailesi ona bu durumdan bahsettiğinde çok sert bir şekilde asla böyle bir evliliği istemediğini söyler. 

Ancak Hani annesi ve babası üzülmesin, misafirlere mahcup olmasınlar diye Mizan ile evlenmek ister. 
Bu sahneyi izlerken böyle bir süre boşluğa bakakalmıştım nasıl yanii diye 😂

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Hani baya Mizan'ın karşısına geçip evlen benimle diye yalvardı. Tamam anneni babanı düşünüyorsun, onlar üzülmesin istiyorsun da bu kadarı da fazla değil mi be kızım ?

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Yani Mizan burada baya haklıydı.

Mizan'ın  bu kadar sert bir şekilde evliliği reddetmesinin iki sebebi vardı. Biri Hani'nin, kardeşinin eski nişanlısı olması ki bu zaten gayet yeterli bir sebepti. Diğer sebebi ise daha önce bir evlilik yapmış ve boşanmış. Hiçbir kadına güveni kalmamış. Bu yüzden de tekrar evlenmeyi düşünmüyor.

Ancak Mizan birden kararını değiştirip evlenmeyi kabul eder. 

Düğünlerinin olduğu gün karaktersiz Nizam eşini de alıp eve gelir.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Bir kaç gün aynı evin içinde hep beraber kalırlar. Ama nasıl saçma bir ortam 😂

Mizan normalde şehir dışında yaşıyor çünkü işi orada. Bu yüzden Hani ve Mizan düğünden birkaç gün sonra evlerine giderler. 

Karaktersiz Nizam'da bu duruma sinirleniyor. İstiyor ki Hani onunla kalsın. Zaten Hani'yi görünce daha önce evlendiğine pişman oluyor. Eşine ne laflar, ne kötü sözler söyledi pislik Nizam. Bu konuya az sonra değineceğim. Önce yeni evli çiftimizin, evlerindeki ilk günlerinden bahsedeyim.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Daha eve yeni adım atmışlar laflara bak 😂

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Ah Mizancığım biz böyle diyenleri çok gördük 😂

Böyle büyük büyük laflar edip daha sonra aşık olduklarını görmek çok hoşuma gidiyor 😄

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Anne babalarının yanında minnoş bir çift gibi davranmaları çok tatlıydı 😄

Bir de Hani öyle güzel, öyle güzel kalpli bir kızdı ki ona hayran kaldım. 
Yardıma ihtiyacı olan birini gördüğünde hiç düşünmeden yardımına koşmasını, ona biri kötülük yapsa da onun hep iyilikle karşılık vermesini çok sevdim. Dizide sevdiğim tek karakter oydu zaten.

Evlendiği günden beri karaktersiz Nizam, Hani'nin peşini bırakmadığı için sürekli yanlış anlaşılmalar, tartışmalar oluyordu.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Yahu kız evli, sen evlisin yapıştı kaldı kıza. 

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

O senin yengen yengen diye ekranı yumruklayasım geliyordu bunun sahnelerini izlerken. 
Bunlar sadece bir kısmı sürekli böyle arayıp seninle evleneceğim falan diyordu. Hani'ye de başta kızıyordum onu terslemiyor diye ama sonra kız ne yapsa da, ne söylese de karşısında ki hasta ruhlu birisi olduğu için asla anlamıyordu. 

Hani'yi böyle darlayıp eşine de çok kırıcı sözler söylüyordu.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Eşinin de ona başta büyük bir yanlışı oldu kabul ediyorum ama yine de bu sözleri hak etmiyordu. Kız da ona taktı kafayı. Adam başkasına aşık ama asla boşanmayı düşünmüyor. Evliliğini kurtarmaya çalışıyor. Ancak son bölümde çok şükür boşanmayı kabul ediyor ama ettiği lafta laf değil yani.

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya DiziPinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Ya Hani orada, Mizan orada bu nasıl laf ya. Bu çift baştan sona kadar beni sinir krizlerine soktu çok tuhaflar..

Nizam yetmezmiş gibi Hani'ye aşık olan biri daha vardı. Mizan'ın en yakın arkadaşı Sharif..

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin / Malezya Dizi

Nizam belası yetiyordu bize aslında neden Hani'ye aşık olan bir karakter daha yazmışlar anlamadım. Ama bu adam Nizam gibi bela bir tip değildi zaten kimse onun kadar olamaz. 

Yazmak isteyip yazım daha fazla uzamasın diye içimde tuttuğum çok şey var 😂
Ayrıca eleştirdiğim de çok şey var bazılarını yazacağım ama onlar hafif ❗spoiler❗ olabilir uyarayım şimdiden 😊

-Nizam'ın eşi doğurduktan sonra onun yanında birinin kalması gerekiyor ve annesi Hani'ye o kızın yanında kalmasını söylüyor. Hani'de annesini kıramadığı için kabul ediyor. Evde Nizam olsa da olamasa da sürekli Hani'yi orada tutması beni sinir etmişti. Yani sen oğlunun nasıl bir bela olduğunu biliyorsun niye her fırsatta Hani'yi onların yanına yolluyorsun.

-Dizideki karakterlerden biride Mizan'ın eski eşiydi. Ben o kadının, Hani ve Mizan'ın evliliğini bozmaya çalışır diye düşünüyordum gerçi Nizam belası yetiyordu zaten de neyse. Ama kadının kendi ayrı bir hikayesi vardı neden vardı, böyle bir karaktere gerek var mıydı bilemedim bana gereksiz geldi.

-Sharif ise Hani ile evlilik hayalleri kurarken bir gün Hani ile kardeş olduklarını öğrendi. Mesela buna da ne gerek vardı neden ikisi kardeş çıkmak zorundaydı. Bu zaten saçmayken bir de kardeş olduklarını öğrenip anında Hani'ye olan aşkının bitip hemen yeni birine aşık olması hatta evlenme teklifi falan etmesi yok artık dedirtmişti.

-Bazı olayların uzaması, bazı repliklerin bir kaç defa tekrarlanması, Flash Tv mi izliyoruz dedirten bazı oyunculukların olması vs. vs. 

-28 bölüm yerine 20 bölümde falan bitirilseymiş de olurmuş.

Spoiler sonu

Aklıma gelmeyen daha fazla eleştirdiğim ya da buna ne gerek vardı dediğim sahneler var ama daha fazla uzatmayayım. 
Bütün bu olumsuzluklara rağmen, izlerken her ne kadar sinir krizlerine de girsem ben sevdim 😄
Bu diziyi izlememe vesile olan Okurix'e de ayrıca teşekkür ederim 😊💕
 Belki herkes sevmez ama yine de bir şans verilip izlenebilir diye düşünüyorum.
İzleyecek olanlara da şimdiden iyi seyirler 💛


Bloğumda yayınladığım romantik dram türündeki Kore dizileri



6 yorum:

  1. bu dizinin adı, pirinç soğuk yenmez bulaşık yıkarken tabak kırılmaz, anlamına geliyoor :) heey çok sevindim yaaa malezya dizisi izlemene, birkaç yıldır izliyorum, malezya pakistan dizilerini, malezya 15 tane dizi filan izledim, hepsini çok sevdim yaa, pakistan da öyle, blogumda bak var bir dolu malezya dizisi, azel ismail in de birkaç dizisini izlediim, şimdi hangisini izliyorsuun malezyaa, ben de çok seviyorum ve çok yakın hissediyorum malezyalıları :) eveey okurix de yeni başladı izlemeye ama iyi izliyo artık o daaa :) böylece 3 kişi olduk oleeey :) malezya dizileri dört sitede var nette, sinematic. net, bestdizi.com, indiasiaboards, asyadizileri :) bu dizi de nefisti eveet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamını merak ediyordum değişik bi anlamı varmış :D Oh maşallah 15 tane mi izlediin o kadar çevirisi olan dizi var miymiis bilmiyordum iyi oldu öğrendiğim çünkü artık Malezye dizisi izleyeceğim baya hoşuma gitti :D Ahh Azrel Ismail'i bir süre izlemek istemiyorum bu dizideki karakterinden dolayı kendisiyle arama biraz mesafe koymak istiyorum :D Benim şehir dışına çıkmam gerekti bu yüzden yeni bir diziye baslayamadim burada internet pek çekmiyor bayram sonrası artık izlemeye başlayacağım. Senin önerilerinde görmüştüm Kau Aku Kita dizisini izleyeceğim :) Deep çok teşekkür ederim bende soracaktım hangi sitelerden izliyorsunuz diye bakarım artık bu sitelere. Bende indiasiaboards sitesinden izlemiştim :) Bunlar bitsin senden Pakistan dizi önerileri de alacağım :)

      Sil
  2. Beğenmene çok sevindim canım. Nizamı ben de uzun bir süre görmek istemiyorum ekranlarda. :) Sharif mevzusu ise bence kıza aşık olmamalıydı ama bir şekilde karşılaşıp birbirlerine yardım ederek bir ortak noktada birleştirilebilirdi ikili. Aşk mevzusu çok yanlıştı. Kardeş olma ihtimalleri ortaya çıkınca başımdan aşağıya kaynar sular dökülmüştü. :D Hani yi ben de çok sevdim. İçi dışı güzel bir karakterdi. Velhasıl beğenmene sevindim. Kau Aku Kita da kısa güzel bir dizi. Keyifli seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sharif konusuna katılıyorum bence de farklı bir noktada birlesebilirlerdi. Her şeye rağmen sevdiğim bir dizi oldu :) Bakalım Kau Aku Kita'yi da konu olarak sevdim yakında izlemeye başlayacağım :) Teşekkür ederiimm :)

      Sil
  3. baksan yaaa son yazımda yine malezya dizileri vaaaar :) film seçkisi 16 yazımda da endonezya filmleri vardı, onlar da hoşşşşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep 2 haftadır bloğa uğrayamadım hemen bakıyorum şimdi :)

      Sil