26 Şubat 2019

Mr. Sunshine / Kore Dizi / 2018


Mr. Sunshine

2018 yılının en iyi, en başarılı dizisi Mr.Sunshine ile geldim.. Ben baştan söyleyeyim izlemeyen çok şey kaçırır.. Eğer izlemediyseniz bu yazımı okumadan hemen gidip izlemeye başlayın derim 

Mr. Sunshine konusu, dizi, 1900'lü yıllarda Japonya'nın Joseon'ı (Kore) işgal ettiği dönemden önce geçmektedir. ABD'nin 1871 yılında Joseon'a seferi sırasında, küçük bir çocuk ülkesinden uzaklaşmak zorunda olduğu için gizlice Amerikan savaş gemisine biner ve Amerika'ya gider. Yıllar sonra bir Amerikan askeri olarak ana vatanına geri döner. Ve orada aristokrat bir ailenin kızına aşık olur.

Dizinin duygusuna kapılıp abartılı şeyler yazmayayım diye yazımı finali izledikten birkaç gün sonra yazayım dedim ama bu taktiğim işe yarayacak mı pek emin değilim 😄

Öncelikle senaryo, oyunculuk, çekim her şey çok iyiydi. Karakterler harikaydı. Yalnız başta dizi biraz ağır ilerliyor ancak 19. bölümden itibaren çok başka bir boyuta geçiyor. Bir sonra ki bölümü iple çekiyorsunuz. Acaba ne oldu ne bitti merak ediyorsunuz :)

Eveet geleyim canım karakterlerime 

Mr. Sunshine lee byung hun

Eugene Choi (Lee Byung-Hun)

İşte konuda bahsettiğim küçükken Amerika'ya kaçan çocuk. Çok kötü zamanlar geçirmiş, daha küçücükken çok büyük zorluklarla başa çıkmış ve doğduğu topraklara bir Amerikan askeri olarak geri dönmüştür.  

Mr. Sunshine kim tae ri

Go Ae Shin (Kim Tae Ri)

Asil, hanım hanımcık bir kız gibi gözükse de gözü pek kara, cesur bir kız aslında. Ülkesinin bağımsızlığı için gizlice silah kullanmayı öğreniyor. Kimliğini gizleyerek birçok operasyona katılıyor. Yani korkusuz, cesaretli biraz da inatçı bir kızımız kendisi. Şunu da ekleyeyim, ben hem karakteri hem oyunculuğunu çok sevdim. Kadınların bu tarz rollerde oynaması çok hoşuma gidiyor. Umarım daha çok görürüz böyle karakterler.

Mr. Sunshine

Eugene burada Ae Shin kızımıza aşık olmuştur. Ama nasıl aşık olmak Allahııımm.. Eugene beyciğim o kadar güzel o kadar naif sevdi ki resmen aşkına aşık oldum. Bir de nasıl fedakar bir aşık sormayın yani. Ae Shin kızımızda sevmedi değil tabii sevdi ama Eugene gibi değildi. Yani ben belki de pek hissedemedim bilemiyorum 😄

Mr. Sunshine

Bu replik bile Eugene'in sevgisini anlamanıza yeter bence. Benim en sevdiğim repliklerden biri.. Çok basit olsa da benim çok hoşuma gitti bölümü izlerseniz anlarsınız beni.

Mr. Sunshine
Kıyafetlerine aşık olduumm

Bu sahne de en sevdiğim sahnelerden biriydi. Eugene yine çok tatlısıınn 😍

Mr. Sunshine

Ae Shin'nin kimliğini gizlediği akşamlardan biri.. Bu sahne de çok güzeldi. Normalde birlikte yürüyemezler ancak bu kılıkla kimse Ae Shin'i tanımadığı için rahat rahat yürümüşlerdi. 

Dizinin kadrosunu ilk incelediğimde aralarında 20 yaş olduğunu görmüştüm. Bu kadar fark olması beni birazcık rahatsız etmişti ben pek sevmiyorum bu kadar fark olmasını. Ama diziyi izlerken hiç hissetmedim beni hiç rahatsız etmedi. Hatta ikisinin uyumunu çok beğendim.

Mr. Sunshine byun yo han

Kim Hee-Sung (Byun Yo-Han)

Bu güzel gülüşlü beyimiz de Ae Shin'in hiç görmediği nişanlısı. Yakışıklı, zengin, zeki ama boş boş takılan ve esprili bir adam. En çok güldüğüm karakter oydu. Hepsini sevdim ama bu adamın yeri bende ayrı. Ve gerçekten karakteri en iyi yazılmış kişilerden biriydi. İyi ki onu seçmişler harika bir seçim olmuş 😍

Mr. SunshineMr. SunshineMr. Sunshine

Zaten nasıl olmasın şu mimiklere, şu sevimliliğe bakın. Açıkçası diziye başlama sebebim Yo Han'ın bu gifleri ve bazı fotoğraflarıdır. Tarihi dizileri pek sevmem ama bunları görünce dayanamadım. Tabii biraz da senaristin etkisi de oldu ama en büyük rol Yo Han beyciğimin :D

Mr. Sunshine
 Mr. Sunshine
Şu şapşikliğe bakar mısınız 😄 İlk görüşte aşık oldu 

Hee Sung, uzun yıllar Japonya'da yaşamıştır ve bir gün ülkesine geri döner. Tabii ilk iş daha önce hiç görmediği nişanlısını görmeye gitmek olur..

Kendisi aşık olmuştur ancak Ae Shin şu güzelim çocuktan etkilenmemiştir. Şimdi haklı tarafları da var tabii. Sorumsuz, etrafta boş boş gezen biri olduğu için kızcağız onunla evliliğe sıcak bakmadı haliyle. E birde Eugene bey çıkınca ortaya kim bakar Hee Sung'a !.. (Ben bakardım da neysee 😄) Ona aşkımı bu kadar ilan ettiğim yeter, aşık olduğum diğer karaktere geçebilirim şimdi 😄

Mr. Sunshine

Aaa bu repliği koymazsam olmaazz 😄 Yahu ne kadar da kendini beğenmiş bir bey. Ama haklı şimdi bir şey demeyeceğim ona 😄

Mr. Sunshine yoo yeon seok

Go Dong Mae (Yoo Yeon Seok)

Aahh canım Go Dong Mae.. Sen nasıl bir efsaneydin yaa. Dizi de bir ejder topluluğunun lideriydi kendisi. Ne kadar korkunç ve zalim olsa da ben aşık oldum ona 😄 Her sahnesini dört gözle bekledim. Bu karakter ona çok yakışmış. Uzun bir süre hangi dizide izlersem izleyeyim bu karakter canlanacak hep gözümde. Yeon Seok'un oynadığı en efsane karakter bence.. Ve oda Ae Shin'den hoşlanıyordu. Ne kadar sert ve zalimde olsa aslında çok yumuşak bir kalbi vardı.. Pardon 'çok' demeyeyim sadece yumuşak diyeyim 😄 Biraz farklı bir sevme şekli vardı ama güzel sevdi oda..

Ne kadar çok sevse de Ae Shin ile birlikte olabilmesi imkansızdı. Böyle herkesin korktuğu, önüne geleni doğrayan bir tip çünkü 😄 Zaten birlikte olmalarını da istemiyordum ben onu başka biriyle yakıştırdım 😄 👇

Mr. Sunshine kim min jung

Hee Na (Kim Min Jung)

 Bir diğer hayran olduğum kadın karakter. Joeson'da bir oteli var. Birçok bağlantısı var. Herkesin işini halledebilecek gücü var. Hatta Joeson'un bağımsızlığını kazanmasında önemli bir rolü var.. Yani baya saygın ve güçlü bir kadın. Ben onu ilk Man To Man dizisinde (dizi yazısı için tıklayınız.)  izlemiştim orada da sevmiştim ama bu dizide olaayydii. Çok güzeldi. Kıyafetleri, zekiliği, replikleri, yardım severliği her şeyiyle mükemmeldi. Bu karaktere çok uymuş bence. Dizinin sonlarında yaptığı şey beni çok duygulandırdı. Ne olduğunu söylemeyeyim spoi olmasın ama efsaneydi bir kez daha o karaktere hayran kaldım. 

Mr. Sunshine
Bu gif de kamera arkasından. Çok tatlı değiller mi amaaa :D 

Mr. Sunshine

Go Dong Mae ile ikisini çok yakıştırdım. Her bölüm birbirlerine aşık olsunlar diye bekledim. Ama neyseee..

Şimdi sevdiğim birkaç sahneyi de paylaşmak istiyorum 

Mr. Sunshine

Mr. Sunshine

Sevdiğim iki kadın karakterin bu sahnesi, izlediğim en iyi sahnelerden biriydi. Çok çok iyiydii.

Mr. SunshineMr. Sunshine
Mr. SunshineMr. Sunshine

Bu da en çok güldüğüm sahnelerden biriydi 😄 Şu Hee Sung'un suratın da ki şapşal ifadeye bayılıyorum. Bir de iyi misin diye soruyor asıl sen iyi misin koskoca Go Dong Mae'ye çarptın pardon sarıldın 😄

Mr. SunshineMr. Sunshine

Bu üçünün birlikte içtikleri sahnelerde çok komikti 😄 Özellikle bu sahnede çok güldüm. Hesabı ne güzelde Eugene beyciğime yıktılar 😄

Mr. SunshineMr. Sunshine

 
Mr. Sunshine

Hee Sung kıyamam sana yaa ne çektin şu ikisinden ne kadar zalimler :D

Mr. Sunshine yorum

Mr. Sunshine oyuncularının hepsi hakkında uzun uzun konuşmak isterdim ama sizi daha fazla sıkmayayım. Baş rollerden yan rollere hepsi çok iyi oyunculuk sergilemiş. Hepsine tek tek hayran oldum. Senarist bence bir dahi. Sadece bence değil eminim herkesçe öyledir. Önce ki dizileri de çok beğenilmiş reytinglerde üst sıralarda olmuş diziler. (Goblin, Descendants of the Sun, The Heirs, A Gentleman's Dignity, Secret Garden) Bu dizielerden birini bile izlediyseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Ayrıca yönetmende Goblin, Descendants of the Sun ve Secret gibi dizileri yönetmiş.  

Diziyi izlerken tüylerim diken diken oldu. Çok ağladığım sahneler de oldu kahkaha attığım sahneler de oldu.. Gerildiğim, şimdi ne olacak diye telaşlandığım sahnelerde oldu. Böyle duyguların hepsini yaşadığım dizileri çok seviyorum.

Ancak en başta da söylediğim gibi 19.bölüme kadar bazı bölümlerde sıkılabilirsiniz. Çünkü dizinin her anı yüksek değil. Hatta ben sınavlarım, ödevlerim derken birazcık ara vermiştim. Ara verdikten sonra insanın tekrar devam edesi gelmeyebilir en azından benim için öyle. Ama 19. bölümü izledikten sonra durumlar değisiyor. Bir sonra ki bölümü izlemek için sabırsızlanıyorsunuz. Size tavsiyem hiç ara vermeden izleyin. Başlayıp finallemeden bırakırsanız böyle bir diziyi izlemediğiniz için üzülürüm. 

Bir de dizinin büyük kısmının gerçek olaylara dayanmış olması da diziyi çok farklı bir boyuta taşıdı benim için. Hangi sayfada okudum hatırlamıyorum ama dizi de ki erdemliler çetesinin gerçek olduğu ve onlarla röportaj yapan gazetecinin gerçekten var olduğunu, hatta erdemliler çetesiyle röportaj yapan tek gazetecinin o olduğu doğruymuş. Ve gerçekten fotoğraflarını da çekmiş. 

Mr. Sunshine gerçek
Bu fotoğrafın o olduğu iddia ediliyor.

Tarihi dizileri pek sevmem ama izlediğim  tarihi diziler arasında üst sıraya yerleşti. Sizde sırf tarihi diye izlemiyorsanız bence bir şans verin. Bu kadar da övdüm ama bunlar benim düşüncelerim. Benim kadar beğenmeyen çok kişi var ama umarım siz beğenirsiniz. İzleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler 💛

Bloğumda yayınladığım dram Kore dizileri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder