28 Ağustos 2021

D.P. / Kore Dizi / 2021

 

d.p. afiş

"Bütün facialara zemin hazırlayanlar, zenginler, zorbalar ve krallardır. "

Aylardır beklediğim dizime ve biriciğim Hae In'ime kavuştuum 😍

Webtoon'dan uyarlama bir Netflix kore dizisi D.P.

D.P. konusu, dizi, kaçak askerleri yakalamakla görevli iki askerin etrafında dönmektedir.
-6 bölüm-
Dram, aksiyon

Bilmeyenler için söyleyeyim Güney Kore'de askerlik 2 yıl. Üniversite mezunu da, ünlüsü de hepsi 2 yıl yapmak zorunda. Öyle bedelli falan da yok. 

Bir bilgilendirme daha yapayım. Güney Kore'de inanılmaz bir ast üst ilişkisi var. Üstünüz size ne derse yapmak zorundasınız. Size sözlü veya fiziksel şiddet mi uyguluyor kimseye şikayet edemezsiniz. Etseniz de büyük ihtimalle duymazdan gelinirsiniz.
Bu ast üst ilişkisi her alanda maalesef var. Okullarda, iş yerlerinde, bu dizide de izlediğimiz gibi askerde de. Kısacası aklınıza gelebilecek tüm alanlarda var. Bir iki tane bile Kore dizisi izlediyseniz muhtemelen denk gelmişsinizdir. 
Bunları neden anlattığımı soracak olursanız hemen söyleyeyim. D.P. dizisinde bu ast üst ilişkisinin en çirkin, en pislik halini izliyoruz. İzlerken "Yok artık bu kadar da değildir. İnsanlar bu kadar da zorba değildir." demeyin diye anlatmak istedim. Çünkü maalesef bu kadar kötüler, bu kadar zorbalar..


d.p. jung hae in

An Joon Ho (Jung Hae In)

Joon Ho, 2 yıl sürecek askerliğinin daha ilk gününden komutanından zorbalık gören, sessiz, sakin, kendi halinde bir çocuktur. 

Dikkati ve zekası sayesinde başka bir komutanından bir teklif alır.

d.p.

Komutanı ona kaçak askerleri yakalamada görev almak isteyip istemediğini sorar. Birliğindeki üstünden zorbalık gören Joon Ho, birliğinden uzaklaşmak için bu teklifi kabul eder.
Bu kaçakları yakalayanlara da KT deniyor. Ve bu kişiler ikişerli gruplar halinde görevlere gidiyorlar.

Bizim Joon Ho'nun da bir partneri var. Asla görevini ciddiye almayan, gezip tozmayı, içip eğlenmeyi seven biri. 

d.p. ko gyung pyo
Ko Gyung Pyo beyciğimi kısa süreliğine de olsa görmek çok güzeldi 😍

Bir olay sonucu Joon Ho'nun bu partneri görevden ayrılır ve yerine yeni bir partner gelir.

d.p. koo gyo hwan

Han Ho Yeol (Koo Gyo Hwan)

Joon Ho'dan daha kıdemli ama öyle egosu tavan, altlarına eziyet eden biri değil. Çok tatlı, aşırı sempatik biri hatta 😍 Joon Ho ile de harika bir ikili oldular 😄

d.p.

Kaçak askerlerin hepsinin kaçmak için bahaneleri vardı ama beni en çok etkileyenler zorbalık gördükleri için çareyi askerden kaçmakta bulanlardı. 

d.p.

D.P. yorum ve D.P. dizi incelemesi

Bu zorbalık sahneleri gerçekten çok iç acıtan sahnelerdi.
Hassas olanlar bence bu diziyi izlemesin bu tarz hatta daha fazlasının bile olduğu sahneler var dizide.

D.P. dizisini izlerken acaba bizim ülkemizde de oluyor mu böyle şeyler dedim. Etrafımda askere gidenlerden hiç duymadım umarım yoktur. Dünyanın hiçbir yerinde de olmasın. Çok kötü bir durum bu 😔
Askerlerin kaçma nedenleri ne olursa olsun bizim ikili onları yakalayıp birliğe getirmek zorunda. 
Onları yakalamaya çalıştıkları sahneler çok heyecanlıydı. Özellikle aksiyon sahneleri çok çok iyiydi.

D.P. konusu genel olarak böyle. Tekrar söyleyeyim hassas olanlar izlemesin ama ben hassas değilimdir, kolay kolay etkilenmem diyorsanız izlemelisiniz. Gerçi çok herkese hitap eden bir dizi değil ama ben sevdim. Bu dizi sayesinde umarım bu ast üst saçmalığı, zorbalıklar son bulur. 

D.P. oyuncuları

Birazda oyunculardan bahsedeyim.
Öncelikle bebeğim Hae In'den bahsetmek istiyorum.
Zaten kendisine aşığım, oyunculuğuna aşığım. Bu dizide de harika bir iş çıkaracağından emindim. 
Özellikle bir sahne vardı ki..

d.p. Jung hae in

İşte bu sahne. Aşırı iyiydiii 👏🧿

Hae In'imin bloğumda yazdığım dizi ve filmlerini okumak isterseniz 👉 Diziler; SnowdropOne Spring Night, Prison Playbook. Filmler; Tune In For Love, Start Up

d.p. Koo Gyo Hwan

Ve Gyo Hwan dizideki adıyla Ho Yeol. Onu ilk defa izledim ama kendisine hayran kaldım. Oyunculuğu çok iyiydi ayrıca karakteri de efsaneydi aşık oldum resmen bu karaktere 😍 Bundan sonra onunda takipçisiyim.

d.p.

Lee Jun Young dizinin bir bölümünde vardı ama sahneleri çok iyiydi. Replikleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Çocuğa neden bu kadar çok küfür ettirtmişler anlamadım 😄 Ama neyse oyunculuğu harikaydı. Severim kendilerini. Her projesinde daha da geliştiriyor kendini 🧿

d.p.

d.p.

Komutan rollerinde
Kim Sung Kyun ve Son Seok Koo
İkisini de çok severim. Çok başarılı bulduğum ikiyi oyuncuyu bu dizide izlemek güzeldi.

Son olarak rahatsız edici sahneleri de olsa, finalinde aklıma takılan birkaç cevaplanmamış soru da olsa D.P.'yi sevdim ben. 
Ayrıca bu ikiliyi de çok özleyeceğim 💜 

d.p.

İzleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler.

Ufak bir bilgi vereyim. D.P. 2.sezon yakında geliyoor 👏 
Hatta kadrosu bile açıklandı.

D.P. 2.sezon

Jung Hae In, Koo Kyo Hwan, Kim Sung Kyung, Son Seok Koo 1.sezon olduğu gibi 2.sezonda da kadrodalar. Ji Jin Hee ve Kim Ji Hyun ise 2.sezon kadroya dahil olan isimler.

Eveet 2.sezon geldi, izledim ve yorumumu yazdıım. Okumak isteyenler tıklayın.


Bloğumda yayınladığım dram diziler ve filmler

Diziler



4 yorum:

  1. değişik konuymuş, farklı bir konu izlemek için iyi olabiliiir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konusu değişik bir dizi bakabilirsin buna :)

      Sil
  2. 2.sezon da geldi mükemmel bişey 1.sıraya koyarım kore dizilerinde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet izledim 2.sezon da yine harikaydı. Bu hafta sonu onun yazısı da gelecek :)

      Sil