18 Şubat 2022

Snowdrop / Kore Dizi / 2022

 

Snowdrop

Bu yazımı "Ağla Kalbim Ağla" şarkısı eşliğinde yazıyorum.. Snowdrop dizisi benim için resmen ikinci bir Youth Of May vakası..

Snowdrop'u bir yıldan fazladır bekliyorum. Çünkü başrolünde Jung Hae In bebeğim var nasıl beklemeyeyim. Snowdrop konusu açıklandıktan sonra Koreliler, tarihi yanlış yansıtıyor diyerek dizinin iptal edilmesini talep ettiler. Daha yayınlanmamış dizinin tarihi sürekli ertelendi. Bu pek sevgili Koreli arkadaşlarımız daha nedir ne değildir anlamadan, izlemeden iptal edilmesi için direndiler, imzalar topladılar. O kadar çok imza toplandı ki artık bu olay Mavi Saray'a, başkanlığa kadar ulaştı. Böyle durumlarda hükümet yetkilileri yapımcılarla görüşüyor, konunun detayını, senaryoyu vs. inceleyip ona göre yayınlanmasına izin veriyorlar ya da vermiyorlar. İşte canım dizim Snowdrop'ta bu zorlu ve saçma dönemden geçip eninde sonunda yayınlandı.

Girişi daha fazla uzatmadan konuya geçeyim.

Snowdrop konusu

 Snowdrop dizisi, 1987 yılında Güney Kore'nin diktatörlükle yönetildiği dönemde geçiyor. Bir çatışmada yaralanan Im Soo Ho, Hosoo Kadın Üniversitesi'nin öğrenci yurduna saklanır. Onu ilk gören kişi ise Yeong Ro isimli öğrencidir. Ve o saklanmasında Soo Ho'ya yardım eder.

-16 bölüm-

Dram, gençlik

Snowdrop jung hae in

Im So Hoo (Jung Hae In)

Gizemli beyimiz Soo Ho, prestijli bir üniversite de öğrencidir. Yarı Koreli yarı Almandır. 
Arkadaşının zoruyla kör randevuya gider ve orada Yeong Ro'ya aşık olur.

Snowdrop jisoo

Eun Yeong Ro (Jisoo)

Yeong Ro İngiliz Edebiyatı birinci sınıf öğrencisidir. Herkes tarafından sevilen, etrafına neşe saçan bir kızdır. O da arkadaşlarıyla kör randevuya gider ve Soo Ho'ya aşık olur.

Snowdrop

Yeong Ro, Soo Ho'ya yarın tekrar görüşelim der ve ayrılırlar.

Bir zaman sonra Yeong Ro, yurt odasında yerde kanlar içinde yatan bir adam görür. Biraz yakınlaştığında o kişinin Soo Ho olduğunu anlar. Biraz şok olsa da hemen Soo Ho'ya yardım eder.

O sırada oda arkadaşları da gelir ve Yeong Ro'ya yardım ederler. Bizim kızlar onu diktatör hükümete karşı olan masum bir öğrenci sanırlar (O dönem diktatör hükümete karşı olan üniversiteli öğrenciler sürekli polisle çatışıyorlardı.)
 Ancak o sırada polisler yurda baskın yaparlar. Yaralı bir Kuzey Kore ajanının peşinde olduklarını ve o kişinin bu yurda saklanmış olabileceğini söyleyip yurdu köşe bucak ararlar.

Bizim kızlar polise inanmazlar. Onun gerçekten masum bir öğrenci olduğunu sanmaya devam ederler.
Polisleri bir şekilde atlattıktan sonra Soo Ho'yu yurdun çatı katındaki kullanılmayan depoya saklarlar.

Kızımız Yeong Ro, Soo Ho'yu tedavi eder, besler, gizler.

Snowdrop

Soo Ho iyileşene kadar o çatı katında saklanır. Bu süreçte kızımız sürekli onun yanına gidip gelir ve aralarındaki bağ gittikçe güçlenir. 
Ancak Soo Ho iyileşince yurttan bir şekilde çıkması gerekir ve bunun için en doğru zamanı beklerler. O doğru zaman da yurtta yapılan Açık Davettir. O gün yurda dışarıdan kişilerin girmesine izin verilir. Soo Ho'da bu karışıklıkta yurttan çıkmayı planlar. 

Snowdrop

Biz bu repliklerden anladık ki o gelecek yıl asla gelmeyecek...

Soo Ho yurttan çıkmayı başarır. Bir zaman sonra bir şekilde tekrar o yurda geri döner..
Ancak bambaşka biri olarak döner..
Yurda döndüğünde orada bulunan herkesi rehin alır. Yeong Ro ve arkadaşları Soo Ho'nun gerçekten Kuzey Kore ajanı olduğunu öğrendiklerinde çok şaşırırlar ve tabi ki çok üzülürler. En çok üzülen, hayal kırıklığı yaşayan kişi ise şüphesiz ki Yeong Ro'dur.

Snowdrop

Bundan sonrası bir sürü siyasi olaylar.. O konulara girip sizleri sıkmayacağım. 
Ancak şunu söylemeliyim ki Korelilerin eleştirdiği kadar var bu dizi. Ve bu senaryonun değiştirilmiş haliydi. Yani ona rağmen bazı konularda eleştirmekte haklıydılar. 
Ben dizinin siyasi kısmını çok eleştiremem çünkü Kore'nin tarihine çok çok aşina olduğumu söyleyemem. O yüzden o siyasi kısımlara çok takılmadım. 

Benim asıl ilgim çiftimizdeydi. Aslında daha çok Hae In aşkımdaydı 😍

Bu dizide sert, seksiiii, karizmatik ve tabii ki aşık bir Hae In izledik. Bu konuya birazdan fazlasıyla değinmek isterim 😍
Spoiler kısmını okumak istemeyenler için kısaca dizi yorumumu yapayım.
Bazı eksikliklere rağmen, bazı konuların gereksiz uzatılmasına rağmen ve bazı olayların geçiştirilmesine rağmen sevdiğim bir dizi oldu. Hae In bebeğimden dolayı belki objektif olamayacağım ama ben gerçekten sevdim bu diziyi 😄 Dram seviyorsanız bence izlemelisiniz. 

Yazımın devamı bol fotoğraf, bol SPOILER içerir bilginize.

Öncelikle Snowdrop'u eleştirdiğim bazı noktalar var.
Dizinin başından beri değindikleri "13 bakire" olayı vardı. Bu konudan o kadar çok bahsettiler ki biz dedik herhalde 13 öğrenci ölecek. Ama yok olmadı.

Snowdrop

Daha sonra bir bölümde kısa da olsa bir oyuncu gösterildi yine dedik ki "Aa yeni oyuncu dahil oldu acaba kimdir, kimin nesidir, bu çocuğun olayı nedir?" ama cevap alamadan o konuda öyle kapandı gitti.
Yani bunlar o kadar saçmaydı ki anlam veremedim ne oldu, neden oldu bilemedim 😂

Snowdrop

Soo Ho neden yurda geri döndü, neden öğrencileri rehin aldı, amacı neydi ? Bu soruları maalesef cevaplayamayacağım çünkü yazarak anlatamam en iyisi siz izleyin 😊

Ben biraz finali hakkında konuşmak istiyorum. 

Zaten daha en başından, dizinin 1987 yılında geçmesinden bizi bol bol ağlatacaklarını tahmin etmiştik. Mutlaka ikisinden biri ölecekti ondan da emindik. Ancak diziyi izledikçe bir bölümde tam olarak emin olduk ki ölecek olan kişi Soo Ho bebeğimdi. Ve öyle de oldu.
Yavru ceylanımı acımasızca kurşuna dizdiler hem de sevdiceğinin gözleri önünde..

Soo Ho o haliyle Yeog Ro'ya onun için kaydettiği kaseti verdi. Ben orda salya sümük 😭

Snowdrop

Kendi sesini kaydettiği kasette Soo Ho Yeong Ro'ya diyor ki;
"Seninle tanıştığıma pişman değilim. Belki gitmiş olabilirim ama bunu hayatım boyunca hatırlayacağım. Eun Yeong Ro, seni seviyorum" 💔😭

Tamam Soo Ho'ya yazık oldu ama ben en çok Yeong Ro'ya üzüldüm geride kaldığı için.. Ve bir sürü üzücü olay yaşadığı için ona çok üzüldüm. Bu dizide yanan Yeong Ro oldu.

Tekrar söylemeliyim ki her türlü olumsuzluğa rağmen, eksik bulduğum bazı şeylere rağmen ben sevdim bu diziyi. Bir şans verip izleyebilirsiniz. 

SPOILER SONU

Snowdrop yorum

Biraz da kadroya değinmek istiyorum.
Snowdrop oyuncularının her biri harika oyunculardı. 
Zaten Jung Hae In bebeğimi anlatmama gerek bile yok. Ona olan hayranlığımı bilenler bilir. Bu dizide yine harika oyunculuğunu konuşturdu. Sert ama bir o kadar da yumuşak bir adamı canlandırdı. Herkesi yine yeniden kendine hayran bıraktı. 

Beni şaşırtan isimlerden biri Ji Soo kızımızdı. Kpop'a ilgisi olanlar onu çok yakından tanır. Kendisi Blackpink grubunun üyesi. Ve bu onun ilk oyunculuk deneyimiydi. Tahminimden çok çok daha iyiydi. Hae In ile uyumu harikaydı.
Bebeğimi kolay kolay kimselerle yakıştırmam ama Ji Soo kızımla gerçekten çok yakışmışlardı. Tekrar bir proje de birlikte olmalarını çok isterim.

Snowdrop

Bu dizinin en sevdiğim yanı kamera arkası videolarıydı. Çünkü çiftimiz kamera arkasında çok eğlenceli ve komikler. Eee biraz da samimiler 😐

Snowdrop

Dizide tam olarak böyleler 👇

Snowdrop

Kamera arkasında ise böyle 👇

Snowdrop

Sevdiğim oyunculardan Kim Hye Yoon bu dizide inanılmaz gıcık bir karakterdi. Hani izlerken insana saç baş yoldurtan karakterler olur ya işte tam olarak öyle biriydi. Ama kendisini de, oyunculuğunu da severim 😄

Snowdrop

Yoo In Na'da sevdiğim oyunculardan biri. Bu dizide bazenleri sinirlerimi bozsa da sevdim onun karakterini de.

Snowdrop

Bu iki oyuncuyu da çok severim. Bu dizideki karakterlerini tam çözemesem de çok başarılılardı. Özellikle bazı sahnelerinde çok güldüm onlara 😄


Bu 207 numaralı odanın kızlarını asla unutamayacağım. Son bölümde beni kırsalar da yine de hepsini seviyorum 💛

Snowdrop

Daha dizi yayınlanmadan bize şöyle bir poster sunuldu.

Snowdrop

Dedik hayırdır ne oluyor böyle. Herkes mi başrol, herkesin mi rolü önemli.
İzledikçe anladık ki evet. Dizi sadece başrol etrafında geçmiyor. Her karakterin bir hikayesi var. Ama yine de böyle bir postere gerek var mıydı derseniz bence gerek yoktu 😄

Bu diziden bana kalan bazı güzel fotoğraflar 

Snowdrop
😋

Snowdrop

Snowdrop

Snowdrop

Snowdrop

Son olarak paylaşmak istediğim bir şey daha var. Snowdrop dizisinin yayınlandığı zaman genç oyuncularımızdan birinin ölüm haberini aldık. Gerçekten buna çok üzüldüm. Allah sevenlerine sabır versin 😔 Daha çok gençti, yolun başındaydı gerçekten çok çok üzüldüm 😔

Snowdrop

Kim Mi Soo
💔

Bloğumda yayınladığım dram türündeki diziler ve filmler

Diziler

D.P. ★★★★ - Kore 

D.P. 2 ★★★★ - Kore 

Youth Of May ★★★★★ - Kore

Navillera ★★★ - Kore

Go Back Couple ★★★★★ - Kore

Mr. Sunshine ★★★★★ - Kore

Just Between Lovers ★★★★ - Kore

My Mister ★★★★★ -  Kore 

Move To Heaven ★★★★★ - Kore 


Filmler

Man In Love ★★★★ - Tayvan

Welcome To Dongmakgol ★★★★★ - Kore 

Closest Love to Heaven ★★★ - Japon 

6 yorum:

  1. izlicem tabii, ya sosyal medyada ne zamandır konuşuluyor bu dizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her yerde konuşulan bir dizi oldu izlemelisiin :)

      Sil
  2. İnceleme için teşekkürler bugün izleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
  3. BCP için gelmiştim ama çıkarken gördüm, keşke görmeseydim :((( Snowdrop'u çok severek başladım, hatta bayıldım. Bir çırpıda izledim bölümleri. Ama son birkaç bölümü asla izleyemiyorum. Finali önceden öğrendim ve cesaret edemedim. Youth of May'i de çok izlemek istiyordum ancak finalini duyduğum için hiç başlamamıştım. Snowdrop'tan ise son ana kadar hep bir umudum vardı. Ah Sooho ah youngro:( Eline sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. Gönüller bir:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki dizide beni günlerce ağlattıı :( Bu diziyi Youth Of May'den sonra izlediğim için her türlü acıya hazırlıklıydım. Ama yine de tabi beni mahvetti finaliyle :( Finalini bilsen de YOM mutlaka izle ya çok ağlarsın ama yine de çok seversin o çok başka bir dizi :(

      Sil