18 Eylül 2021

Squid Game / Kore Dizi / 2021

 

Squid Game afiş

40 milyon dolar ödülü olan bir hayatta kalma oyunu..

İlk bakışta La Casa de Papel ve Açlık Oyunlarını andıran bir Netflix Kore dizisi Squid Game.

Squid Game konusu, borç batağına düşmüş yüzlerce kişiye bir oyun daveti gelir. Oynayacakları oyunlar ise çocuk oyunları. Oyuna katılıp birinci olan kişiye 40 milyon dolar verileceği söylenir. Ancak söylemedikleri bir şey vardır. O da oyunun ölümcül olduğudur. 
-9 bölüm-
Gizem, gerilim

Not: Yazımda spoiler bulunmamaktadır. 

Squid Game oyuncuları

Squid Game Lee Jung Jae

Seong Gi Hun (Lee Jung Jae)

Dünya kadar borcu olan, 3 yıl önce eşinden ayrılmış ve 10 yaşında da bir kızı olan Seong Gi Hun annesiyle birlikte yaşamaktadır. Alacaklılarından dayak yediği günlerden birinde metroyu beklerken yanına bir adam gelir. 

Squid Game

Ona bir çanta dolusu parayı gösterir ve oyun oynamayı teklif eder.

Squid Game
Konuk oyuncu olarak diziye katılan Gong Yoo beyciğim yine pek bir yakışıklıydı 😍

Oyun Korelilerin çok sevdiği oyunlardan biri. Hem de basit. Bu yüzden Gi Hun başta adamın dalga geçtiğini sansa da sonra 100.000 won ona cazip gelir ve kabul eder. 

Bu yakışıklı adam oyunun sonunda 100.000 won kazanan Gi Hun'a bir de bir kartvizit verir. 
"Tekrar oyun oynayıp para kazanmak istersen kartın üzerindeki numarayı ara." der ve gider.
Gi Hun numarayı arar. Telefonu açan kişi ona tekrar "Oyun oynamak istiyor musunuz ?" diye sorar ve Gi Hun istediğini söyler. Telefondaki kişi ona bir buluşma yeri söyler ve oradan Gi Hun'u bir araba alır ve oyun alanına giderler.
Ancak oyuncuları arabaya binince bayıltılıyorlar çünkü gittikleri yer çok gizli bir yer. 
Gi Hun ayıldığında kendini yüzlerce kişinin olduğu bir yerde bulur.

Squid Game

Tam 456 kişinin olduğu bir hayatta kalma oyunu.

Squid Game

Oyuncuların her hareketi kameralar aracılığıyla izlenmekte.

Squid Game

Bu kırmızı kafalı maskeli kişilerde görevliler, askerler, oyuncular dışındaki herkes yani. 
Oyunların nasıl oynandığından, kurallarından vs. bahsetmeden önce bir kaç oyuncuyu daha tanıtmak istiyorum.

Squid Game Park Hae Soo

Cho Sang Woo (Park Hae Soo)

Kore'nin en iyi üniversitesine çok iyi bir puanla girmeyi başaran ailesinin ve mahallesindeki herkesin gururu Sang Woo. Onunda işleri istediği gibi gitmemiş çok büyük borca batmış ve o da çareyi bu oyuna katılmakta bulmuş. Aynı zamanda Sang Woo, Gi Hun'un arkadaşı. Orada tesadüfen karşılaşıyorlar.

Squid Gamedeki kız

Kang Sae Byeok (Jung Ho Yeon)

Ailesiyle Kuzey Kore'den Güney'e kaçmışlar ancak ailesinin başına pekte iyi şeyler gelmemiş. Bir kardeşi var o da yetimhanede kalıyor. Kardeşiyle birlikte rahatça yaşayabilmeleri için önce para kazanması lazım ama istediği kadar parayı kazanması çok zor. O da bu yüzden bu oyun davetini kabul ediyor. Çok hırslı, güçlü bir kız. Ben hem karaktere hem de kızın kendisine aşık oldum resmen çok güzel.

Squid Game Heo Sung Tae

Jang Deok Soo (Heo Sung Tae)

Olmazsa olmazımız kötü karakterimiz. Kendisinden baya baya nefret ettim.

Squid Game Wi Ha Joon

Hwang Jun Ho (Wi Ha Joon)

Abisinden bir süredir haber alamayan dedektif beyimiz. Bir şekilde bu oyun davetinden haberi oluyor ve o oyunculara gelen kartın aynısının abisine de geldiğini görüyor. Abisini bulmak için gizlice o tehlikeli oyun alanına giriyor.

Eveet geleyim bu tehlikeli oyunlara. Şimdi konuda çocuk oyunu diye belirttin bu nasıl tehlikeli olabilir ki diye soracak olursanız ilk oyunu anlatayım o zaman anlayacaksınız.
Oyuncular böyle labirent gibi bir yoldan oyun alanına götürülüyorlar. Hiçbirinin ne oynayacaklarından haberleri yok. 

Squid Game

İlk oyun bize de yabancı olmayan bir oyun. Bizdeki adı tam olarak neydi hatırlayamıyorum ama çocukken çok oynardım onu hatırlıyorum 😄

Squid Game

Bu görmüş olduğunuz dev oyuncak kız arkasını dönüyor ve yeşil ışık, kırmızı ışık diyor ve sonra arkasına bakıyor. O sırada arkadaki oyuncularda oyuncak kız arkasına dönmeden ilerleyebildikleri kadar ilerliyorlar. Ancak oyuncak kız arkasını döndüğünde hala hareket eden biri olursa o kişi eleniyor.
Oyuncular oyunu gördükten sonra baya rahatlıyorlar çünkü hepsinin bildiği çok basit bir oyun.

Squid Game

Oyun başlıyor ve bir kişi eleniyor. Eleniyor ama elenir elenmez birden yere düşüyor.
Herkes ne olduğunu anlamadan oyuna devam ediyorlar. Düşen oyuncunun yanına geldiklerinde bir bakıyorlar ki o elenen kişi vurulmuş.

Squid Game

Daha sonra da her hareket eden kişi keskin nişancılar tarafından öldürülüyor. Evet yanlış okumadınız ÖLDÜRÜLÜYOR!
Toplamda 6 oyun oynanacak ve tüm oyunlar bunun gibi basit çocuk oyunları ama elenen kişi öldürülüyor.
Bu ilk oyun bittikten sonra herkes odaya döndüğünde itiraz etmeye başlıyor. Biz buradan gitmek istiyoruz diye ağlıyorlar.
Kırmızı kafalı yetkili bir kişi de diyor ki "Gitmek istiyorsanız oylama yapacağız. Çoğunluk ne isterse onu uygulayacağız. Ama önce kumbaranızda biriken para ödülünü açıklayayım."

Squid Game

Ve sonra ekliyor diyor ki "Eğer çoğunluk gitmek isterse gideceksiniz. Ama kimse para alamayacak. Bu parayı da ilk oyunda ölen kişilerin ailesine dağıtacağız. Ama kalırsanız her oyunda ölen kişi sayısınca bu kumbaradaki para katlanarak artacak ve oyunun sonunda birinci olan kişiye verilecek."
Bu teklif başta gitmek isteyen kişileri cezbediyor. Çünkü dışarıdaki hayatında bu parayı yıllarca çalışsa bile çok zor biriktirir ama orada 5 oyun daha oynayıp hayatta kalırsa çok rahat kazanabilir. Tek yapması gereken biraz daha sabretmek. 

Squid Game yorum

Dizinin içeriğinden daha fazla bahsetmeyeceğim. Ben sadece bir buçuk bölümcük anlatmış oldum. Devamı baya hareketli.
Konu hayatta kalma olunca ve sonunda çok yüklü bir miktar olunca herkesin karakteri değişiyor. Başta ne kadar iyi dediğimiz kişi, şeytana pabucunu ters giydirebilecek acımasız birine dönüşebiliyor. 
Bir de baştan beri iyi olan ama sonlara doğru kötü birine dönüşmek üzere olan kişilerde olabiliyor. 

Kendimi onların yerine koyup ben nasıl biri olurdum acaba diye düşündüğümde kesin ilk ölen kişi olurdum dedim kendi kendime 😄 Ama şans eseri diyelim ki hayatta kaldım ve artık son oyunlara yaklaşmışım işte o zaman ne yapardım diye düşündüğümde sanırım kendi canımı kurtarmak için her şeyi yapardım ve asla kimseye güvenmezdim. Bu dizide de bunu çok iyi gördük zaten.

Squid Game oyuncuları

Squid Game oyuncuları her biri harikaydı. Yan roller dahil tüm oyuncular inanılmaz iyiydi. Özellikle Kang Sae Byeok karakterini canlandıran Jung Ho Yeon kızımıza hayran kaldım. Kendisi gerçekte modelmiş ve bu dizi sanırım onun ilk oyunculuk denemesi. İlk olmasına rağmen çok çok başarılıydı. Umarım daha çok dizilerde filmlerde görürüz onu. 

Dizi boyunca düşündüğüm tek şey bu saçma oyunun arkasında kim var ve amacı ne ? 
Son bölümde kim olduğunu öğreniyoruz. Ben kim olduğunu öğrendiğimde baya şaşırdım. Amacını da öğreniyoruz ama bana aşırı saçma geldi. Yani ya ben anlamadım ya da gerçekten saçma bir gerekçesi var pek bilemedim.

Squid Game konusu bakımından çok farklı bir diziydi. Hem farklı hem güzeldi. 
Bazı eksiklikleri, bazı saçma olayları olsa da fazlasıyla emek verilmiş bir Netflix Kore dizisi. Ben izlemenizi tavsiye ederim. Zaten 9 bölümcük hemen bitiyor. 
İzleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler 💛 
Ufak bir bilgi, Squid Game 2. sezon da Kasım 2023'te geliyormuuşş 👏

Bloğumda yayınladığım diğer gerilim Kore dizileri ve filmleri

Diziler










A Killer Paradox ★★★★

2 yorum: