29 Eylül 2021

The Guest / Kore Dizi / 2018 (BCP-EYLÜL)

 

Atasözünün dediği gibi 
"İnsan en korkutucu yaratıktır."
Belki de sorun biziz.

Blogları Canlandırma Projesi (BCP) kapsamındaki eylül ayı temamız polisiye.
Proje ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz tıklayınız.
Aslında bu dizinin temamıza uygun olup olmadığına emin olamadım. Çünkü dizinin türü sitelerde polisiye olarak geçmiyor. Aslında dizide dedektif var, e suçluda var ama suçlu insan değil, dedektif yalnız değil. Yanında bir psişik ve bir rahip var. Ama sonuçta dizide bir dedektif ve bir suçlu olduğu için temamıza uygun olur diye düşünüp The Guest dizisini BCP için yazdım gitti 😄

Hayran olduğum OCN dizilerine bir yenisi daha eklendi.
The Guest konusu, bir psişik, bir rahip ve bir dedektif güçlü bir ruhun yol açtığı gizemli olayları çözmek için bir araya gelirler.
-16 bölüm-
Gizem, gerilim, fantastik

Dizinin başındaki bir sahneyle kısaca o ruhu tanıyalım.

The Guest kdramaThe Guest kdrama

O güçlü ve kötü ruhun adı Park Il Do.
O kötü ruh çok uzun yıllardır varmış. Zaman zaman ortaya çıkıp insanlara musallat olurmuş. Birine musallat olduğunda o kişi kimlere kin beslemişse gidip onları öldürür daha sonra da kendi sağ gözüne bıçak saplayıp birde PAARK IL DOOO diye bağırarak intihar edermiş.

The Guest kdrama

Bu olayın yaşandığı günlerden birinde yine ruhun ele geçirdiği bir adam intihar eder ve ruh onun içinden çıkıp Hwa Pyung adında bir çocuğun içine girer.

The Guest kdrama

Yoon Hwa Pyung (Kim Dong Wook)

Hwa Pyung, küçüklüğünden beri kötü ruhların ele geçirdiği insanları görür. 
Hwa Pyung'un annesi ve büyükannesi intihar ederler ve babası sorumlusunun Hwa Pyung olduğunu düşünür. Daha doğrusu çocuğunun içine giren ruhun yaptırdığını düşünür. Bu durumdan dolayı babası ve dedesi bir şamana gider ve ondan Hwa Pyung'un içine giren ruhu çıkarmasını isterler.

The Guest kdrama

Tuhaf bir şaman ile tuhaf bir ayin düzenlenir. 
Bu arada şaman aşırı ürkütücüydü 😨

The Guest kdrama

Şaman çocuğun içine giren ruhun güçlü ve acımasız olduğunu ve ruhu kovmanın tek çözümünün çocuğu öldürmek olduğunu söyler. Eğer çocuk ölürse ruhta onunla birlikte yok olur. Şamanın inancı budur.
Ancak dedesi buna müsaade etmez. Şaman da o zaman çocuğa büyü gibi bir şey yapar. Bu sayede çocuğun içindeki ruh bastırılacak ve kimseye zarar veremeyecek. 

Bu olaydan sonra babası evi terk eder. Hwa Pyung dedesi ile birlikte yaşar. 
Küçüklüğünden beri aklında da o kötü ruhu yakalayıp yok etmek vardır. Büyüdüğünde o da evden ayrılır, kendine başka bir şehirde bir iş bulur. Bir taksi şoförü olur. Ama hala aklı o kötü ruhtadır.  

Bir gün aniden gözünde bir sahne canlanır. Bir cinayet sahnesi. Hemen o gördüğü yere gider ve bir bakar ki gerçekten orada bir ceset var. Hemen polise ihbar eder polis gelir ve Hwa Pyung'u sorgular. Ayrıca Hwa Pyung cinayeti Park Il Do'nun işlediğini düşünür.

O cinayetin işlendiği yer ıssızdır ve bir arabanın tesadüfen geçip o cesedi bulabileceği bir yer değildir. Dedektif bu olayı garip bulur.

The Guest kdrama

Hwa Pyung'un cevabı ise daha gariptir. 

The Guest kdrama

Kang Kil Young (Jung Eun Chae)

İşte dedektifimiz. O daha küçükken, kendisi gibi dedektif olan annesi bir cinayete kurban gider. Ama dava çözülememiştir. O da annesinin davasının peşini bırakmaz yıllarca bunun için çalışır, çabalar. Böyle doğa üstü şeylere de inanmaz. Biraz soğuk ve sert bir karakterdir. Hwa Pyung'un söylediklerine inanmaz ama daha sonra şahit olduğu bazı olaylardan sonra "Acaba mı, böyle bir şey olabilir mi ?" der.

O aralar sık sık garip olaylar yaşanmaya başlar. Bir cinayet olur ve katil de bir süre sonra sağ gözüne bıçak sokup intihar eder. Hwa Pyung ise her cinayeti katilin gözünden görmeye devam eder. Zaten bu sayede katilin nerede cinayet işlediğini gözünün önüne gelen o sahnelerden anlar ve hemen oraya gider. Ama çoğu zaman katili kıl payı kaçırır.

Bu tür olaylar artınca Hwa Pyung katil intihar etmeden, ve polis katili yakalamadan önce onu bulup ruh kovma ayini yapmak ister. Ve bir şekilde ruh kovmada başarılı olan bir rahip ile tanışır. Onunla birlikte çalışmaya başlarlar. 

The Guest kdrama

Choi Yoon (Kim Jae Wook)

Yakışıklı rahibimiz. O da küçükken ailesini kaybetmiştir. Daha doğrusu abisi, annesini ve babasını öldürmüştür. Bizim rahipte bir şekilde abisinden kaçmayı başarmıştır. O da yıllarca abisini arar.

Hwa Pyung ve rahip birlikte çalışmaya başladıktan sonra dedektifimizde bir zaman sonra onlara dahil olur. Çünkü üçünün de amacı aynıdır. Üçü de ailesini o Park Il Do denen kötü ruh yüzünden kaybetmişlerdir. Bu yüzden el ele verip içine kötü ruh giren insanları yakalayıp, ruh kovma ayini yaparlar. Ve o ruhların başı olan Park Il Do'yu yakalamaya çalışırlar. 

The Guest kdrama

İşleri baya zordur çünkü düşmanları insan değil bir ruhtur. 

Birlikte bir sürü olaylar atlattıkça, zor günlerin üstesinden geldikçe üçü arasında çok kuvvetli bir bağ oluşur. Birbirlerini koruyup kollar, birbirleri için endişelenirler. Aralarındaki arkadaşlık çok güzel ve çok güçlüydü. Park Il Do'dan daha güçlü..

Ruh kovma ayinlerinde bu üçlüye yardım eden biri daha vardı. Hwa Pyung'un şaman arkadaşı.

The Guest kdrama

Yook Gwang (Lee Won Jong)

Zaman zaman rahibimiz şamandan akıl alır, onun tavsiyelerini dikkate alarak ruhları kovar.  Aynı şeyi şamanda yapar. Düşünebiliyor musunuz ? Bazen el ele verip ikisi de bildikleri duaları okuyup ruhları kovuyorlar 😀 Ben bu duruma başta şaşırdım ama hoşuma gitti. Çünkü bir dini yüceltip diğerini küçümsemiyorlar.  Bence hoş bir durumdu.

Biz dizi boyunca Park Il Do'nun yakalaşık 60 yıldır var olduğunu biliyoruz. Ancak dizinin sonunda kötü ruh şu cümleleri söylüyor.
"Daha insanlar karaya ve denize ayak basamadan önce buradaydım."
"Ben Park Il Do'dan önce  Kim Sadaham'dım. Sunmyo'ydum. Arinabalma'ydım. Saengchisae'ydim." diyerek aslında ben hep vardım demeye getiriyor lafı. 

The Guest yorumum

Bu sefer kısa ve öz bir yorum yapacağım. Çok anlamlı çok güzel bir diziydi The Guest. İlk bölümü izlediğimde resmen stresten mideme ağrılar girmişti. Ama yine de ikinci bölüme geçmek için sabırsızlanmıştım. Bazı sahneler rahatsız edici olabilir. Herkes garip ve korkunç ayinleri görmek istemeyebilir. Ya da gözüne bıçak sokan insanları izlerken rahatsız olabilir. Ama benim gibi çokta hassas olmayanlar mutlaka izlemeli bu diziyi. Ayrıca dizinin her sahnesi böyle değil tabii ki özellikle ilk birkaç bölüm dışında fazla rahatsız edici sahne yok onun yerine dram var 😢

Geleyim The Guest oyuncularına ve karakterlerine

Öncelikle dedektif kızımızı daha önce The King: Eternal Monarch dizisinde izlemiştim. Orada biraz gıcık ve baya soğuk bir karakterdi. Bu dizide de çok sevecen, çok sıcakkanlı değildi ama yine de sevdim onun karakterini. Ona çok yakışmış. Ayrıca dizideki dedektif partneri benim çok sevdiğim bir oyuncu.

The Guest kdrama

Dedektif Ko (Park Ho San)

Bu ahjussiyi daha önce Prison Playbook, Defendant, My Mister, True Beauty dizilerinde izlemiştim. Bütün karakterlerine hayranım ama en çok Prison Playbook dizisindeki karakterine hayranım ya resmen efsane biriydi 😄 Bu dizideki karakteri de babacan, sevimli bir karakterdi. Özellikle bir sahnesi vardı ki..Çok çok iyiydi.

Hwa Pyung rolünde izlediğimiz Kim Dong Wook'u yakın zamanda You Are My Spring dizisinde, Find Me In Your Memory dizisinde ve eskiler çok iyi bilir Coffee Prince gibi efsane bir dizide izlemiştim 😄 Oyunculuğuna ve karakterine gerçekten hayranım. Özellikle bu dizinin son bölümünde bir oyunculuk sergiledi ki sormayın. Kalkıp ayakta alkışlayabilirdim öyle başarılıydı yani. Oynadığı dizilerin kamera arkalarını izlemek de ayrı bir güzeldir. O enerjisi, sempatikliği, komikliği ah ahh 😍

Rahip beyimiz gerçek adıyla Kim Jae Wook'u da yine Coffee Prince dizisinde izlemiştim. Evet Jae Wook ve Dong Wook o dizide birlikte rol almışlardı 😍 Kendisini sevsem de bugüne kadar sadece iki dizisini izlemişim. Coffee Prince ve Her Private Life. İkisi de çok güzel diziler. Bu dizideki karakterinden bahsedecek olursam. Soğuk ve dümdüz bir karakterdi ama oyunculuğu inanılmaz iyiydi. Özellikle son bölümlere doğruu 👍

Coffee Prince dizisinden 😍

Dizide çok fazla yan karakterde vardı. Yani sadece bir iki bölüm veya birkaç sahnesi olan oyuncular vardı bunlar ele geçirilen, kötü ruh tarafından musallat olunan kişilerdi. Ama inanılmaz başarılılardı. Bu dizinin beni bu kadar etkilemesinin en büyük sebebi onların o aşırı gerçekçi oyunculuklarıydı.
Mesela bu kız çocuğu beni en çok etkileyenlerden biriydi. Bu yaşta bu oyunculuk büyük başarı gerçekten.

The Guest kdrama

Bu sahnede rahip, küçük kızın içine giren kötü ruhu kovuyor.
Tabii görselden bir şey anlamayabilirsiniz videonun tamamını koyamadım bence mutlaka izleyip görün. Tabii daha öncede söylediğim gibi hassas değilseniz izleyin.

Ben dizinin her sahnesine, her oyuncusuna hayran kaldım. Bence başarılı bir diziydi ve çok anlamlıydı. Bu tür diziler seviyorsanız mutlaka bir bakın derim. 

The Guest kdrama

Diziden bir sahne ve dizinin sonunda yayınlanan bir cümleyle yazımı burada sonlandırıyorum.

The Guest kdrama

Atasözünün dediği gibi 
"İnsan en korkutucu yaratıktır."
Belki de sorun biziz.

Ah birde dizinin O3ohn - Somewhere şarkısı çok güzeldi bir dinleyin derim 💛

Bloğumda yayınladığım diğer gizem/gerilim Kore dizileri ve filmleri

13 yorum:

  1. Dizi ilginç. Şuan gerilim dolu bir kitap okuyorum. Onun üzerine bunu izleyemem ama biraz zaman geçsin, bir bakarım. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ilginç bir dizi ve güzel :) Gerilim sevenlerin seveceğini dusunuyorum bir bakmalısın :)

      Sil
  2. psişik ve rahip olduğunua göre biraz gizemli suç demekki uyar, güzeel, ya senin blogda yazdıklarını toptan hepsini izlemek lazııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baya gizemli hem de :) Genelde hep sevdiğim, önerdiğim dizileri filmleri yazıyorum seninle de dizi zevklerimiz uyuşuyor Deep hepsini öneririm izleyebilirsin :D

      Sil
  3. Bana hitap eden bir dizi. Aklımda bulunsun, konusunu sevdim. :) Çok uzun bir tanıtım olmuş. Keyifle okuyordum ama çok fazla reklam görünüyor, dikkatimi dağıttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir dizi mutlaka bakmalısın ☺️ Bu reklamları bir türlü ayarlayamadim benide rahatsız ediyor bu kadar çok olması. En kısa zamanda düzeltmeye çalışacağım 🙈

      Sil
  4. gizem suç gerilim hmm severim kesin dram yükü çok değildir inşallah hemen ağlayan biriyim çünkü :D

    YanıtlaSil
  5. Oooy Dağlaar demek istiyorum (: Diziyi ilk izlediğimde sağlara taşlara haykırmıştım izleyin bunu diye Nasıl gizli, kıyıda köşede kalır diye hayıflanırken Netflix sayesinde coştu, adından bahsedilir oldu. Çok sevdiğim işlerdendir ellerine sağlık güzel tanıtım için

    YanıtlaSil
  6. Gerilim hiç tarzım değil ya. Yazını okurken bile gerildim. Ödleğin tekiyim bu noktada. O yüzden izleyemeyeceğim. Emeğine sağlık.🎈

    YanıtlaSil
  7. Kore dizileriyle hiç alakası olmayan biri olarak OCN'yi anlayamadım :-)) Ne demek acaba?

    YanıtlaSil
  8. Fotoğraflara bakmak bile gerilmeme neden oldu. :D Bu tür pek bana hitap etmiyor ama şans verebilirim belki. Tanıtımın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil