2 Ekim 2021

Alice In Borderland / Japon Dizi / 2020


Alice In Borderland

"Bir şeyi elde etmek için, bir şeyleri kaybetmelisin."

Uzuun zamandır listemde olmasına rağmen izlemeyi ertelediğim Alice In Borderland dizisini sonunda izleyebildim. Squid Game yayınlandıktan sonra herkes Alice In Borderland ile kıyaslamaya başladı ve ikisini de izleyen çoğu kişi Alice In Borderland'i çok daha başarılı bulduklarını söylediler. Ben de Squid Game'i çok sevdiğim için daha iyi dedikleri dizi ne kadar iyiymiş diye merak ettim ve başladım Alice In Borderland izlemeye.

Alice In Borderland konusu, bir gün Arisu ve iki arkadaşı dışında herkes ortadan kaybolur. Bu üç arkadaş ise kendilerini bir hayatta kalma oyununun ortasında bulurlar. Bu hayatta kalma oyununun ortasında Arisu, Usagi adında bir kızla tanışır.
-8 bölüm-
Gerilim

Alice In Borderland Kento Yamazaki

Ryohei Arisu (Kento Yamazaki)

İşsiz bir genç olan Arisu tüm gününü bilgisayar başında oyun oynayarak ya da arkadaşlarıyla takılarak geçirir. 
Kardeşiyle tartışan Arisu evi terk eder ve arkadaşlarına mesaj atar. İş yerinde bunaldığı için işi asan arkadaşı Chota ve o sırada iş yerinde patronuyla kavga edip işten kovulan arkadaşı Karube buluşurlar.

Alice In Borderland

Sağdaki Chota (Yuki Morinaga), soldaki Karube (Keita Machida)

Hepsi kendilerince dertlidirler ama birlikte olduklarında dertlerini unutup çokta güzel eğlenirler.

Alice In Borderland

Bu üç arkadaş Tokyo'nun en kalabalık yaya geçidinde kendilerince eğlenirlerken trafiği birbirine katarlar ve polislerde onların peşlerine düşerler 😂

Alice In Borderland

Polislerden kaçıp bir tuvalete saklanırlar.

Alice In Borderland

Onlar tuvaletteyken birden elektrikler kesilir. Bizimkiler ne oldu diye dışarı çıkıp baktıklarında etrafta kimseyi göremezler.

Alice In Borderland

Daha iki dakika önce binlerce kişinin olduğu caddede kimse kalmamıştır. Ne olup bittiğini anlamaya çalışırlar. Tüm caddelere, iş yerlerine, her yere bakarlar ama kimseyi bulamazlar. 
Herkes nerde, ne yapıyor diye düşünürlerken akşam olur. Her yer karanlıktır ve hala onlardan başka kimse yoktur etrafta. Birden bulundukları o yaya geçidindeki bir binada kocaman bir yazı belirir.

Alice In Borderland

Daha sonra oyunun oynanacağı başka bir binadan kırmızı bir ışık görülür ve bizimkiler oraya doğru giderler. Ve çıkışı olmayan bir oyunun içine düşerler. 
Oyunlarda kaybeden ÖLÜR! Oyundan ayrılmak isteyen ÖLÜR! Eğer ölmek istemiyorlarsa oyunlara katılıp, hayatta kalmaya çalışmak zorundalar. Başka çareleri yok..

Başka semtlerde de her akşam bu tür oyunlar oynanır. Her oyun farklı bir yerde farklı bir konsepte olur.
Oyunlarda kendileri gibi başka insanlarda vardır. Onlarda ne olup bittiğini bilmeden sadece hayatta kalmak için oyunlara katılırlar.

Yine bir oyun için başka bir yere giderler ve orada Usagi adında bir kızla tanışırlar.

Alice In Borderland Tao Tsuchiya

Yuzuha Usagi (Tao Tsuchiya)

Küçüklüğünden beri babasıyla dağ tırmanışları yapan güçlü kızımız bu oyunda tek başına hayatta kalmaya çalışır. 

Alice In Borderland

Örümcek adam misali bir yerden bir yere uçan kızımız görenleri hayrete düşürür 😄 Onun bu yeteneği, bizim Arisu'nun da zekasıyla birlikte katıldıkları ilk oyunda güzel bir iş çıkarırlar. 
Oyundan sonra herkes kendi bölgesine dağılır. 
Ama bir gün Arisu ve kızımız Usagi'nin yolları tekrar kesişir ve birlikte oyunlara katılırlar.
Ayrıca bu oyunların arkasında kim var diye de merak edip araştırmalara girişirler. 

Alice In Borderland yorumum

Mangadan uyarlanan Alice In Borderland dizisi, ilk yayınlandığı dönem birçok kişi tarafından izlenilmiş ve çokta sevilmişti. Ama ben o zamanlar fırsatım olmadığı için izleyememiştim ve sonrada sürekli bu dizi hakkında konuşulduğu için izleme hevesim kalmamıştı. Bunu çok defa söyledim yine söyleyeyim ben çok övülen, hakkında çok fazla konuşulan dizileri, filmleri izleyemiyorum 😄 İşte bu da o dizilerden biriydi.

Sonra bir gün Squid Game dizisi geldi ve ben geldiği gibi izledim. Onu da sonraya bıraksaydım yine hevesim kaçardı kesin çünkü her yerde Squid Game ile ilgili yazılar, fotoğraflar, videolar görüyorum herkes konuşuyor herkeees 😂
Yazımın giriş kısmında da belirttiğim gibi bu iki dizi kıyaslanıp, Alice In Borderland'in daha çok sevildiğini görünce izledim bende. Ayrıca birçok kişide benim gibi düşünmüş olacak ki herkes bu diziyi izlemeye başlamış. Ben bu yazıyı yazarken Alice In Borderland Netflix'te Türkiye Top 10 Listesi'nde mesela 😍 Aslında birkaç gündür listedeydi. Squid Game furyası bitene kadar da listede kalmaya devam eder diye düşünüyorum.
Alice In Borderland'in neden daha çok sevildiğini de anladım.
Bence de bu dizi çok daha güzeldi ve çok daha heyecanlıydı. Bu diziyi izlerken daha fazla gerildim mesela. Oyunları da daha zekice kurgulanmış. İzlerken "Eyvah şimdi ne olacak, nasıl kurtulacaklar?" diye baya heyecanlı ve endişeli izledim oyun sahnelerini.

Ama bu demek değil ki Squid Game kötü. Aslaa ikisi de izlemesi keyifli dizilerdi. Tabii hassas olmayanlar için keyifliydi 😄 Kan, vahşet bu dizide de bolca vardı. Önceden uyaralım.

Alice In Borderland oyuncuları

Öncelikle Japon dizi ve filmleriyle çok haşır neşir değilim. Bu yüzden dizideki hiçbir oyuncuyu tanımıyorum. Ama hepsi birbirinden yetenekli oyunculardı. Özellikle başrollere hayran kaldım. 
Kento 💗 Ben 😂 
Biraz araştırayım da Kentocuğumun başka dizilerinin, filmlerinin çevirisi falan varsa bir izleyeyim bari 😍
Son olarak dizinin çekim açılarına, renk tonlarına, senaryosundan, oyuncularına her şeyi çok sevdim. 
Dizinin ikinci sezon çekimleri de başlamış sanırım. Zaten dizinin sonundan 2.sezon geleceği belliydi. Gerçi Netflix bu istemese yapmaz 2.sezon ama sağ olsun Alice In Borderland'e çekiyor yeni sezon 😄

İzlemeyeniniz kalmış mıdır bilemem ama eğer hala izlemeyen varsa mutlaka izlemeli. Özellikle benim gibi Squid Game sevdiyseniz bu diziyi kesin seversiniz.
İzleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler.

Alice In Borderland


Bloğumda yayınladığım gerilim Kore dizileri


A Killer Paradox ★★★★

Bloğumda yayınladığım Japon dizi ve filmleri





9 yorum:

  1. Squid Game dizisine yeni başladım, bu dizi de aklımda :) İzleyeceğim umarım yakın zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisiin çok güzel bir dizi :)

      Sil
  2. çok dikkatimi çekti teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiim bu tür diziler seviyorsanız mutlaka izlemelisiniz :)

      Sil
  3. squid i haftasonu izleyip bitirdim. tamam bunu da izliycem, hımmm iyi oldu bunu yazman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep bunu kesin izlemelisin yani Squid Game sevdiysen bunu da seveceğini dusunuyorum:)

      Sil
  4. squid game ben de sevdim bunu da hep duyuyordum ama ben de senin gibi çok konuşulan şeylerden kaçıyorum o zamanlar izlememiştim :D şimdi izleyeyim bari :D

    YanıtlaSil
  5. Birbirini besleyen iki farklı dizi, ikisini de izledim. İzliyor olmamın sebebi benim de kıyas içine girmemle gerçekleşti.Yalnız "Sezon Finali" benim için gerici bir durum.

    YanıtlaSil
  6. Kore dizileri severim ama sanırım hiç Japon film veya dizisi izlemedim. Film hakkındaki bilgiler için çok sağ ol:) Squid Game'i henüz izleyemedim ve bu dizi de ilgimi çektiği için bunu da listeme alıyorum :D

    YanıtlaSil